Sendika önerisi ?

Kodla Büyü
Sendika konusu açılmışken benim eleştirdiğim veya gıcık olduğum bir kesim var. O da hiç bir sendikaya üye olmayıp sürekli sendikaları eleştirenler. Yıllar öncesinden şu ana kadar sendikaların bir çok kazanımı var. Bu kazanımlardan faydalanıp sendikaları eleştirmenin bir manası yok.
 
Sendika konusu açılmışken benim eleştirdiğim veya gıcık olduğum bir kesim var. O da hiç bir sendikaya üye olmayıp sürekli sendikaları eleştirenler. Yıllar öncesinden şu ana kadar sendikaların bir çok kazanımı var. Bu kazanımlardan faydalanıp sendikaları eleştirmenin bir manası yok.
Kendi içinde tutarlı bir davranış gibi görünüyor. Sarı, açık sarı ya da bunlara "anti" olup, temsil ettiği kesim umurunda olmayan, çalışanların haklarını korumak yerine kendi aidatlarını önceleyen, koltuk sevdalısı bir kaç kişiye değnek olmaktan daha tutarlı bir davranış.
 
Hangi okula gitsem, idare odasina girdigimde hangi sendika oldugunu anliyorum.Simdiki okulumda kurt postu, kilic, osmanli bayraklari var, ogretmenler pala biyikli.Onceki okulumda izmir marsi caliyor, idare odalarinda Ataturk heykelleri vardi.
 
"Hak" dediğimiz şey nedir? Bu kavramı "öğretmen" üzerinden okursanız farklı, branşınız üzerinden okursanız farklı, kendiniz üzerinden okursanız farklı değerlendirirsiniz. Sarı olarak nitelendirdiğiniz sendikalardaki arkadaşların çoğu "hak" kavramını sırasıyla branşı, kendisi ve ailesi üzerinden değerlendiriyor. Velhasıl boşa tartışıyorsunuz. Herkes bir sendikayı denesin, olmadı mı? Başkasına geçsin. Hangisinden kazanım gelirse gelsin kârımızadır. Ben artık böyle bakıyorum olaya. Efendim bir de şöyle bir bakış var; sürekli sendika değiştiriyormuş. Abi beğenmiyorsa istediğini bulamıyorsa değiştirecek tabi. İyisi ortaya çıkana kadar deneyecek... Yok piyasadakilerin hepsini denedi, gerekirse bir süre yeni bir tanesi ortaya çıkana kadar sendikasız kalacak.
Özellikle eleştirisel bakanlara sesleniyorum. Deneyin kardeşler deneyin. Her gittiğiniz sendika da da gerekirse muhalif siz olun, doğruları dile getiren çatlak ses siz olun.
 
Hangi okula gitsem, idare odasina girdigimde hangi sendika oldugunu anliyorum.Simdiki okulumda kurt postu, kilic, osmanli bayraklari var, ogretmenler pala biyikli.Onceki okulumda izmir marsi caliyor, idare odalarinda Ataturk heykelleri vardi.
Eksik olmuş duvarında sarı sendika logolu takvimi olan, necip fazıl resmi ya da sözü masasında bulunan badem bıyıklıları unutmuşsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: zzh
Ben sendika kuracak olsam ismini İYİMİ SEN koyardım :) Bu arada hiç ilgilenmiyorum kim hangi sendikalıdır kafamda insanlara şablon oluşturarak yaklaşmak istemiyorum. Fanatikler her zaman rahatsız edici gelmiştir. İşini iyi yaptıktan sonra hangi sendikaya mensup olursan ol
 
Ben sendika kuracak olsam ismini İYİMİ SEN koyardım :) Bu arada hiç ilgilenmiyorum kim hangi sendikalıdır kafamda insanlara şablon oluşturarak yaklaşmak istemiyorum. Fanatikler her zaman rahatsız edici gelmiştir. İşini iyi yaptıktan sonra hangi sendikaya mensup olursan ol
Ne Olursan Ol Gel SEN koyardim ben olsam
Yada SEN Olsan Bari
 
Ben sendika kuracak olsam ismini İYİMİ SEN koyardım :) Bu arada hiç ilgilenmiyorum kim hangi sendikalıdır kafamda insanlara şablon oluşturarak yaklaşmak istemiyorum. Fanatikler her zaman rahatsız edici gelmiştir. İşini iyi yaptıktan sonra hangi sendikaya mensup olursan ol
Sıkıntı orada zaten hocam. İşini iyi yapamayan çok fazla kişi sırf yetkili sendika üyesi diye idareci yapılıp o görevlerde devam ediyorlar. Bu en büyük fanatiklik bence. Keşke işini iyi yapsalar da herkes rahat etse.
İşini iyi yapmayanların sıkıntısını biz çekiyoruz çünkü o okullarda öğretmenlik yapıyoruz. O yüzden hepimizi ilgilendiriyor aslında.
 
Haklısınız hocam. idareciler sınavla seçilse bile mülakat adı altında kayırma olmamalı, atama yerleşme şeffaf yapılmalı. Hangi sendika olursa olsun kalifiye idareci geldikten sonra sistem yürür. Şu hatır gönül, tanıdık işleri zaten hep işleyişi bozan.
 
Haklısınız hocam. idareciler sınavla seçilse bile mülakat adı altında kayırma olmamalı, atama yerleşme şeffaf yapılmalı. Hangi sendika olursa olsun kalifiye idareci geldikten sonra sistem yürür. Şu hatır gönül, tanıdık işleri zaten hep işleyişi bozan.
İdarecilikteki torpilden ziyade bu forumda öğretmen olan meslektaşlarımın çoğu Ankara da dayısı olmadığı için şuan öğretmen bile olamazlardı. Halbuki bu meslektaşlarım hakederek kpss puanlarıyla atandılar mülakat olmadan. Şimdiki nesile üzülüyorum.
 
Son düzenleme:
Kendi içinde tutarlı bir davranış gibi görünüyor. Sarı, açık sarı ya da bunlara "anti" olup, temsil ettiği kesim umurunda olmayan, çalışanların haklarını korumak yerine kendi aidatlarını önceleyen, koltuk sevdalısı bir kaç kişiye değnek olmaktan daha tutarlı bir davranış.
Kimse her hangi bir sendikaya üye olmak zorunda değil elbet. Ama sendikaların az çok kazandırdığı haklar oldu. Mesafe koyabilir ama hiç biri işe yaramaz denmesi doğru degil
 
Son düzenleme:
ilksms
Geri
Üst