Bilişim Teknik Eğitimcileri Derneği olarak hazırlanan kısa anketimize Böteli arkadaşlar katılırsa sevinirim.

Kodla Büyü

Mehmet Ali ASLAN Bited

Site Gezgini
Mesajlar
74
Hocam buradan sağlıklı bir sonuç çıkmayacağı çok belli. Bu forumda bu konular çok sert tartışıldı ve hiç bir sonuca ulaşmadı. Bu saatten sonra da buradan bir şey çıkacağını beklemek aşırı iyimserlik olur.
 
Böte mezunu arkadaşlara açılacak mesleki ortaokullara atanma hakkı verilmelidir. %70imiz norm fazlasıyız. İl içi ve dışı tayinler kilitlendi. Yegitek okul sorumlusu (eski adı BTR) kadrosu üzerinde çaba gösterin. Bakanlık yüzlerce yenilikçi sınıf kuruyor bunlar için norm isteyin. Böte-tef kardeş kavgasını horttlacağınıza mantıklı ve haklı normlar üzerine kafa yorun.
 
Bilişim Teknolojileri öğretmenleri yine eski haklarını geri alacak arkadaşlar bundan sonrasi için bilişim teknolojileri derslerini ilkokul dan itibaren zorunlu olması için çalışmalar yapmak, yeğitek okul sorumlusu görevlerinin okullarda sabit norm kadrosunu almasi ve diğer tüm çözülmesi gereken sorunlar bizim çalışma alanımizdir. Sizlerinde bu konuda bize destek vermesi sürecimizi daha da hızlandırır. Bizim dışımızda ne dernek ne sendika bu hakları savunmuyor lütfen süreçi bu şekilde degerlendirelim.
 
Teknoloji tasarım öğretmenleri bir sınıfı ikiye bölüyorlar. Bizim dersler niye bölünmüyor 40-45 kişilik mevcutlarla BT sinifinda ders yapmak işkence. Norm sorunu çözecek en önemli şey budur bir anda ihtiyaç iki katına çıkar. gerçekten de böyle bir şeye ihtiyaç var.
 
Teknoloji tasarım öğretmenleri bir sınıfı ikiye bölüyorlar. Bizim dersler niye bölünmüyor 40-45 kişilik mevcutlarla BT sinifinda ders yapmak işkence. Norm sorunu çözecek en önemli şey budur bir anda ihtiyaç iki katına çıkar. gerçekten de böyle bir şeye ihtiyaç var.
Bunu ben de yıllardır söylüyorum, forumda farklı başlıklarda da dile getirdim. Tek-tas ve Kuran-ı Kerim dersleri sınıfı ikiye bölerek işleniyor. Bizim ders için çok uygun bir model.
 
Böte mezunu arkadaşlara açılacak mesleki ortaokullara atanma hakkı verilmelidir. %70imiz norm fazlasıyız. İl içi ve dışı tayinler kilitlendi. Yegitek okul sorumlusu (eski adı BTR) kadrosu üzerinde çaba gösterin. Bakanlık yüzlerce yenilikçi sınıf kuruyor bunlar için norm isteyin. Böte-tef kardeş kavgasını horttlacağınıza mantıklı ve haklı normlar üzerine kafa yorun.
Yeni çıkan yasaya göre bu zaten mümkün olmaz
 
BÖTE, şu an fen ve anadolu liselerinde görev aliyor.Cunku alan degisikliginde bana hepsi acildi ben ortaokul seçtim.
 
Üniversiteye girişte sayısal alandaki hemen hemen tüm öğretmenliklere puanımız yeterken bu bölümü seçip şu an okullarda sadece teknik eleman olarak görülmemiz ve dersimize hiç değer verilmemesi... Gerçekten çözülmesi gereken sorunların başında geliyor bu durumlar.
- Çözülür mü?
- İnşallah...
 
Üniversiteye girişt

Üniversiteye girişte sayısal alandaki hemen hemen tüm öğretmenliklere puanımız yeterken bu bölümü seçip şu an okullarda sadece teknik eleman olarak görülmemiz ve dersimize hiç değer verilmemesi... Gerçekten çözülmesi gereken sorunların başında geliyor bu durumlar.
- Çözülür mü?
- İnşallah...
PDR derneğinin 20 bin üyesi var rehber öğretmenleri örnek alınması lazım derneklerine destek oluyorlar ve kazanımları elde ediyorlar. Şuan hastanelerde klinik psikolog olarak çalışabiliyor rehber öğretmenler bunlar hep bu çalışmaların sonucunda oluyor.
 
boşuna tartışıryoruz, bakanlıktakiler 36 saat ek dersin peşinde okulda çalışanlara 18 saati yeterli görüyorlar...hem yegiteki ingilizce, türkçe gibi alakasız öğretmenleri ele geçirmiş, bizler ağzımı açalım
 
PDR derneği, kendilerine nöbet görevi, derse girme zorunluluğu gibi söylemler ve yönetmelik değişikliği olduğunda rahatları bozulacak baktılar ki mevcut sendikalar etkisiz kalıyor eylem kararı falan alınmıyor hemen sendika kurdular. Eylem kararı aldılar. Burada bence en etkili yapılabilicek şey benzer şekilde bilişimcilerin sendika kurmasıdır. Dernekten sendikaya. Alırsın eylem kararı yapmazsın bazı dayatmaları. Sendika davalarıyla yeni kazanımlar vb. Yoksa burada kendin eleştirir kendin dinlersin hiçbir karşılığıda olmaz. Bu platformun kaç üyesi var bilimiyorum bir sendikada toplandığını düşünün.
 
BÖTE mezunları gerekirse fark derslerini hizmetiçi eğitim kanalıyla alıp teknik eğitimlere atanabilmeli. O zaman tefli arkadaşlar da ortaokula atansın. Bu işin baştan beri çözümü budur. Biz bu çözümü savunurken bakanlık sorunu tersten çözdü :) TEF lilerin elinden ortaokulları aldı.
 
boşuna tartışıryoruz, bakanlıktakiler 36 saat ek dersin peşinde okulda çalışanlara 18 saati yeterli görüyorlar...hem yegiteki ingilizce, türkçe gibi alakasız öğretmenleri ele geçirmiş, bizler ağzımı açalım
zaten onlardan dolayı BTR veya YOS kadrosu gelmiyor sertfikalıların çook büyük bir kısmı geçemeyecek ve yatarak ek ders aldıkları kaytardıkları hatta birçok okulda sertifikalılar okula bile uğramıyor(İşini hakkıyla yapanları tenzih ederim) bir çoğu çeşitli dernek vakıf cemaat torpilleriyle sertifika alıp bu alanda görevlendirme alıp keyif yapıyorlar nöbet klüp sınıf kurs gidince biraz bozuldular ama kısmen geri alındı o haklar şimdilik ses etmiyorlar.
 
BÖTE mezunları gerekirse fark derslerini hizmetiçi eğitim kanalıyla alıp teknik eğitimlere atanabilmeli. O zaman tefli arkadaşlar da ortaokula atansın. Bu işin baştan beri çözümü budur. Biz bu çözümü savunurken bakanlık sorunu tersten çözdü :) TEF lilerin elinden ortaokulları aldı.
eğer alınacaksa olması gerekeni yaptılar hatta eksik yaptılar sadece meslek lisesinde çalışabilmeli TEF liler fakat sahayı yine geniş tutmuşlar kıyak yapmışlar böteliler ortaokul ve düz lise dışında hiç bir yere atanamaz ki atanacak okulda yok zaten o yüzden YOS kadrosu gelmeli ve en fazla 3 yılda bir okul değiştirme kuralıyla gelmeli
 
eğer alınacaksa olması gerekeni yaptılar hatta eksik yaptılar sadece meslek lisesinde çalışabilmeli TEF liler fakat sahayı yine geniş tutmuşlar kıyak yapmışlar böteliler ortaokul ve düz lise dışında hiç bir yere atanamaz ki atanacak okulda yok zaten o yüzden YOS kadrosu gelmeli ve en fazla 3 yılda bir okul değiştirme kuralıyla gelmeli
3 yılda 1 okul değiştirme ne oluyor? ceza kısmı mı
 
Ortaokul ve liselerde zaten ders yok veya çok az, meslek liselerinde Ülke genelinde bakanlık kararı ile öğrenci sayıları azaltılıyor ve bölümler kapatılıyor. Çıkış olarak böte meslek lisesine atansın veya tef ortaokula atansın demek hiç bir şeye fayda sağlamaz. Her yer dolu ve norm yok. Tek yapılacak iş norm genişlemesi sağlayacak şeyler talep etmek. Bu da şu anda şu olabilir: böte ve tef lere btr tarzı (yos değil) norm kadro açılması talep edilmelidir. Başka çıkış olabilecek öneri varsa onları önermek lazım. O oraya atanabilsin bu buraya atanabilsin demek çözüm değil.
 
Lise matematik öğretmenini ortaokul matematiğine, lise edebiyat öğretmenini ortaokul Türkçe dersine, lise tarih-coğrafya öğretmenini ortaokul sosyal bilgiler dersine, lise fizik-kimya-biyoloji öğretmenini ortaokul fen bilgisi dersine sokuyorlar mı? Sokmuyorlar değil mi? Neden? Anlatamayacakları için mi? Hayır onlar lise öbürleri ilköğretim üzerine üniversite eğitimi aldıkları için. Teknik öğretmenler de teknik liselerde çalışmak üzere üniversite eğitimi almıştır. Diplomalarının gereği teknik okullardır. Bir sorıunları varsa başka branşların hakkını gasp etmeye çalışmak yerine teknik eğitimi canlandırmak üzerine projeler geliştirmelerini tavsiye ederim.
 
Bilişim Teknik Eğitimcileri Derneği olarak sadece teflilerin sorunlarina eğilmek gerekmez mi?

lise mat öğretmenleri ortaokul mat derslerine girmiyor yada tam tersi olmuyor, olmazda demiş çok kıymetli omd hocam,

O vakit isminde teknik öğretmenlik algısı olan bu çok kıymetli derneğimiz neden böte ile ilgileniyor ki
bırakın onlarda,
Bilişim Teknik Olmayan Eğitimcileri Derneği yada artık ne isim seçilirse o isimde bir dernek kursun sorunlarını çözmek için,
Sürçü lisanim olduysa kusura bakmayın, amacım tartışma çıkarmak değil,

sadece konu farkli geldi bana

hani farkli branşın ogretmenleri olduk malum ayrımla,

Sonucta lise mat ile ilkogretim mat ogretmenleri bu tip düşünceler icinde olmasa gerek yada
teknoloji tasarım öğretmenleri bizim sorunlari ne kadar dert ediyorsa onlarda o kadar etmeli sanki, saygılar
 
Arkadaşlar şuan ortaokul ve genel liselerde boteye geçen BT ogretmenlerinin sayısı hiç azımsanmayacak kadar fazla. Biz bu arkadaşlarimizin da haklarını savunuyoruz. Artık iki ayrı iki alaniz ancak BT öğretmenleri yine ortaokul ve genel liselerde kadro alacak. Biz bu şekilde hareket ediyoruz. O yüzden bilişim Teknik Eğitimcileri Derneği bötelerin sorunlarına değil bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sorunlarına çözüm arıyor aslında. Ancak bazi sorunlar artık iki alanın ortak sorunları o sebeple bu sorunları biz çözerken bize destek olup etkili mi olmak istiyorsunuz yoksa tef.bote kavgası yaparak hiç birşey elde etmeyi mi?
 
Hocam sen kime laf anlatıyorsun. Bazıları göbek attılar bu ayrım yapılınca. TEFlilere zerre kadar faydası olmasın diye özel çaba gösterecek yüzlerce kişi var. Hiç destek bekleme yani. Başlarına geleceklere üzülmesinler artık. Bakanlık Teflilere haksızlık yapar da bötecileri pas geçer mi hiç. Bizler de bunun olmasını istemesek de hatırlatacağız bu tavırları her seferinde. Biz mahkemede alacağız hakkımızı tekrar ama bu hasımca tavırları unutmayacağız.
 
Arkadaşlar şuan ortaokul ve genel liselerde boteye geçen BT ogretmenlerinin sayısı hiç azımsanmayacak kadar fazla. Biz bu arkadaşlarimizin da haklarını savunuyoruz. Artık iki ayrı iki alaniz ancak BT öğretmenleri yine ortaokul ve genel liselerde kadro alacak. Biz bu şekilde hareket ediyoruz. O yüzden bilişim Teknik Eğitimcileri Derneği bötelerin sorunlarına değil bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sorunlarına çözüm arıyor aslında. Ancak bazi sorunlar artık iki alanın ortak sorunları o sebeple bu sorunları biz çözerken bize destek olup etkili mi olmak istiyorsunuz yoksa tef.bote kavgası yaparak hiç birşey elde etmeyi mi?
Çalışmalarınızda kolay gelsin öncelikle,

Peki bötelerin sorunlarına değil bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sorunlarına çözüm arıyor aslında demissiniz

o vakit baslikta neden böteli arkadaslar katilirsa seviniyorsunuz,
Blackfrost isimli üyenin söylediği, TEFlilere zerre kadar faydası olmasın diye özel çaba gösterecek yüzlerce kişi varmış.
Bu konu uzar gider bir yere varmaz sanki

Yani böteliler ek eğitimle teknik eğitim gibi meslek liselerini isterken,
Sizler lise ve ortaokullar geri gelebilsin diye çalıştığınızı söylemişsiniz
Açıkçası iki tarafta kendince haklı o nedenle uzar gider bu mevzu
 
Bazi arkadaşlar neden bötelerin sorunları ile ilgileniyorsunuz dediği icin BT lerin sorunları diye açıklama gereği duydum. Şuan ortak sorunlarimiz var ve bu konuda bötelerin ne düşündüğünü merak ediyorum bu anket onun icin.
 
İlkokulda 3. Ve 4. Sınıflar ile liselerde 9 ve 10 sınıflara bilişim teknolojileri ve yazılım dersi zorunlu olacak, yeğitek okul sorumluluğu görevi geçici görevlendirmeden çıkarılıp sabit norm kadrosu olan bir görev olacak bunlar yapildiginda norm sorunu çözülecektir ve hatta atama bekleyen BT/Böte arkadaşlarin bile alımlarına etkisi olacaktır.
 
BÖTE-TEF ayrımı öncesi sonrası.
BÖTE eskiden de sadece ortaokul, fen lisesi, Anadolu lisesi türü okullara atanabiliyordu. Şimdide bu tür okullara atanabiliyor. Değişiklik yok.
TEFler eskiden tüm okullara atanabilirken şimdi sadece MTAL türü okullara atanabiliyor. Değişiklik var artık ortaokul ve benzeri türdeki okullara atanamıyor.

Burada TEFler hak kaybına uğradı, atanabileceği okul türleri azaldı.
TEFlere Böteye geçme hakkı verildi 1 kez. Bu durumda da BÖTEler hak kaybına uğradı. Atanabileceği okullarda TEFler kaldı.

Ancak MEB bunu çok güzel(!) planlayarak yaptı. Şu anda her iki branşta da benzer bir norm durumu var. Eğer bir tarafta çok fazla açık bir tarafta da çok fazla norm fazlası olsaydı tekrar bir müdahale gerekebilirdi.
 
Son düzenleme:
ilksms
Geri
Üst