Bilişim Teknik Eğitimcileri Derneği olarak bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin zorunlu olması için bakanlığa talepte bulunduk.

Kodla Büyü
"Lab olmadan BT ve yazılım dersi olamaz, olmamalı." cümlemi "verimli olamaz" olarak düzeltmek istiyorum. Yoksa dersin olmasına karşı değilim, forumdaki geçmiş yazılarıma bakabilirsiniz. Ama yos/btr/formatörlük durumları olduğu sürece ders sayısı artmayacak. Bütün sınıf kademelerinde zorunluydu diyorsunuz ama ben 2008 yılında ilköğretime atandım o zaman seçmeliydi tüm kademelerde, tüm kademelerde zorunlu olduğunu 2008'den bu yana hatırlamıyorum, öncesinde de sanırım yoktu. Neyse.
2004 atamasıyım. Atandığımda 4-5-6-7-8.sınıflarda dersimiz zorunluydu. hatta benim 34 saat dersim vardı. 4 saat ilk atama olunca cepten giriyordum..
 
5 ve 6.siniflarda kodlama ve tasarim tarafinda derste ne ogretiyorsunuz genel bilgisayar kulturu haricinde... Yegenim 6.sinifta scratchla oyun ve thinkercad kullaniyoruz dedi.
 
5 ve 6.siniflarda...php veritabani, flutter?
Ne zaman algoritmanin mantigini ogrendi ki hemen bu diller?Anadolu lisesidir diye dusundum.
 
Son düzenleme:
Çocuklar çok zeki hocam, eba ve diğer platformlardan kendi kendilerine öğreniyorlar, bilişim dersine gerek kalmıyor, tablette oyun oynayarak her şeyi öğreniyorlar, hele ki fare kullanabiliyorsa aman Allah'ım, çocuklar dahi
 
Ama bunca zeki cocuk, neden yazilim ogrenmek, muhendis olmak icin yurtdisina gidiyor?Neden en cok sanal kumar, en cok dolandirilmak bizim ulkemizde?
Ilkokulda okuma yazmanin bir planlamasi var.Biz neden bu dersi, planli bir sekilde 1.siniftan 11.sinifa kadar her kademede yapamadik.Sonra beyin göçü tabiki olacak.
 
Iyi de simdiki bakan yardimcisi ile bir yuzyuze gorusuldu mu?Ne diyorlar bu dersin gelecegi nedir ihtiyac yoksa egt fak. kapatilsin, bol bol yazilim muh okusun herkes.Ben bir goreve baslayayim Ankarada bulusur gider konusuruz.Alan degisikliginde ildisi secenegi icin bakan beyi ve Nazif Beyi cok zorladim, gerekcelerini yazdim, cok tweet attim.
 
Son düzenleme:
Nazif Beyle cokca gorustuk netice verdi alan degisikligini ildisina biz actirdik akilda bile yoktu.Bulent Ciftciyi cokca ziyaret ettik.Sen burada dersimiz az, bolum kapaniyor diye yaz dur seni kim ciddiye alir?
Su anda bakan yardimcisi bilgisayar ogretmeni tam firsati.
 
Son düzenleme:
Hocalarımızın emeğine sağlık, somut bir adım atıp bişeyler yapmaya çalışıyorlar. Labmış yos muş bunlara takılmayalım arkadaşlar. Böyle böyle dersimiz elden gidecek, her ders çok mu verimli işleniyor sanki. Bizlerde elimizden geleni en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz.
 
aynen öyle hocam zaten gereklilik ve okullardaki mevcut değişimler kadronun gelmesinin an meselesi olduğunu gösteriyor mebbislerinizden de bu durumu anlayabilirsiniz bazı değişiklikler oluyor bizim branşta
Hocam mebbiste ne gibi değişiklik oluyor her yer baktım bir şey farketmedim:)
 
Dersimizin konuları matematik sosyal bilgiler ve türkçe derslerine yedirildi arkadaşlar ortaokula giden çocuğum var gördüğümde çok şaşırdım ama durum bu. Çözüm ne yazık ki ders değil yos kadrosu ilkokuldan liseye kadar… böylece yer değişikliği de kolay olur diye düşünüyorum
evet 6ya giden çocuğum var 2 yıldır bende bunu fark ettim .yalnız şöyle de bir sıkıntı var her matematikçi algoritma konusuna hakim olmadığı için bu konuyu kendi anlayıp anlatamadı. özellikle yaş olarak 40 ve üzeri olan matematik öğretmenleri bu konuda ciddi zorlandılar. daha genç olan matematikçilere algoritma konusu üniversitede seçmeli olarak verilmiş zaten onlar çabuk uyum sağladılar. kendi kızımın okulunda 2 matematikçiden yaş olarak orta üzeri olanı ben bu konuyu bilmiyorum hiç görmedim diğer hocanız bu konuda size yardımcı olacak diye açıklama yapmış mesela
 
evet 6ya giden çocuğum var 2 yıldır bende bunu fark ettim .yalnız şöyle de bir sıkıntı var her matematikçi algoritma konusuna hakim olmadığı için bu konuyu kendi anlayıp anlatamadı. özellikle yaş olarak 40 ve üzeri olan matematik öğretmenleri bu konuda ciddi zorlandılar. daha genç olan matematikçilere algoritma konusu üniversitede seçmeli olarak verilmiş zaten onlar çabuk uyum sağladılar. kendi kızımın okulunda 2 matematikçiden yaş olarak orta üzeri olanı ben bu konuyu bilmiyorum hiç görmedim diğer hocanız bu konuda size yardımcı olacak diye açıklama yapmış mesela
Kesinlikle hocam üstün körü geçiyorlar zaten bizim kadar hakim olamazlar konuya
 
Ortaokullar da seçmeli ders olan dijital sanatlar dersinin zorunlu olmasına da çabalamak lazım. Geçen sene bu dersi 2 sınıfta seçmeli olarak verdim ve çağın ruhuna uygun, içeriği dolu olan bir ders olduğunu düşünüyorum. Güzel sanatlar lisesine dahi eklenebilir. Bilişim dersinden daha eğlenceli ve ilgi çekici oluyor çoğu zaman.
 
Kesinlikle hocam üstün körü geçiyorlar zaten bizim kadar hakim olamazlar konuya
kıyaslama yanlış hocam bizim kadar iyi vereni bizden daha iyi vereni de var çünkü, hatta bilişim veya böte branşından olup onlardan daha kötü olanlar bile var bu kişiyle ilgilidir bir iki kişiyle ilgili değildir bazen bir ingilizce öğretmeni bile ingilizcede çok yetersiz olabiliyor hatta yds den 20 alan bir sürü ingilizce öğretmeni tanıyorum
 
kıyaslama yanlış hocam bizim kadar iyi vereni bizden daha iyi vereni de var çünkü, hatta bilişim veya böte branşından olup onlardan daha kötü olanlar bile var bu kişiyle ilgilidir bir iki kişiyle ilgili değildir bazen bir ingilizce öğretmeni bile ingilizcede çok yetersiz olabiliyor hatta yds den 20 alan bir sürü ingilizce öğretmeni tanıyorum
Haklısınız, becermezler manasında kastetmemiştim matematik ve bilgisayar alanı çok yakın alanlar zaten. Algoritma veya bir çok konu kendi adıma söyleyeyeim düşünme biçimi haline geliyor, içselleştiriyoruz bilişimci arkadaşlarımızla ettiğimiz sohbetler bile farklı 😀 diğer branşlarda da böyledir mesela biz de ne kadar sayısalcı olsak da matematiği onlar kadar iyi anlatamayız
 
ilksms
Geri
Üst