Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

STRİNG dosyasında türkçe karakter yardımı

Konu, 'Python Programlama' kısmında ftsz63 tarafından paylaşıldı.


  1. ftsz63

    ftsz63 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.044
    Beğeni:
    1
    Arkadaşlar mrb sizden yardım istiyorum elimde satraç programı var türkçe yama yapılmış frame.STRİNGS uzantılı bunun içerisinde türkçe karakterlerin hepsini tanıyor yalnız Ş harfini programa tanıtamıyorum kodmu kullanmam lazım kodları aşağıda veriyorum en alttaki S yi Ş yapmam lazım ne yapmalıyım

    Kod:
    /*
    	General English chess program messages for Fritz and ChessBase
    
    	Version: 
    	Author:
    
    	Editor Tab width = 3
    
    	IMPORTANT: 
    	1. Please do not change or translate the symbols in capital letters.
    	2.	Do not remove or add commas and semicolons.
    	3. Make sure that every string is included into quotes.
    
    */
    
    
    M_HELP,					"Yardım";
    M_CANCEL,				"İPtal";
    M_OK,						"Tamam";
    M_CLOSE,					"Kapat";
    M_DONE,					"Yapıldı";
    M_THANKS,				"Teşekkürler!";
    
    M_BOARD,					"Tahta";
    M_GAME,					"oyun ";
    
    M_WITH,					"ile";
    M_NONE,					"(yok)";
    M_MORE,					"Devamı...";
    M_MR,						"(E)Bay";
    M_MS,						"(K)Bayan";
    
    M_DRAW,					"Berabere";
    M_RESIGN,				"Terk";
    
    M_KING,					"Şah";
    M_QUEEN,					"Vezir";
    M_KNIGHT,				"At";
    M_BISHOP,				"Fil";
    M_ROOK,					"Kale";
    M_PAWN,					"Er";
    
    M_NOTATION,				"Hamle Yazma";
    M_FIGURIN,				"Figürler";
    
    M_ATTACK,				"Saldırı ile";
    M_DEVELOP_ADVANTAGE,	"Gelişim üstünlüğü";
    M_ONLY_MOVE,			"Tek hamle";
    M_COUNTERPLAY,			"Karşı oyun";
    M_COMPENSATION,		"Karşılama";
    M_UNCLEAR,				"Belirsiz";
    M_INITIATIVE,			"İnisiyatif";
    
    M_HINT, 					"İpUcu";
    M_HINT_TIME,			"Süre Hesapla";
    M_THRESH,				"Eşik";
    
    SUGGESTION,				"Öneri";
    M_THREAT,				"Tehdit";
    RATED_GAME,				"Puanlı Oyun";
    M_COACH_WATCH,			"Hoca izliyor";
    
    BLITZ,					"Yıldırım";
    HANDICAP,				"Engelli ve Eğlenceli";
    M_STOPPED,				"Durdurulmuş";
    
    M_LANGUAGE,				"Dil";
    M_LOGON,					"Kullanıcı Bilgisi";
    
    M_COORDINATES,			"Koordinatlar";
    
    M_BOOK_OPTIONS, 		"kitap seçenekleri";
    
    PLEASE_OPEN_DB_FIRST,	"Lütfen Önce Veri Tabanını Açınız";
    COULDNT_SAVE_GAME,  	"Oun kaydedilemedi";
    
    DATABASES,				"Veri tabanları";
    M_CREATE_NEW,			"Yeni yarat";
    M_OPEN,					"Aç";
    M_NEW,					"Yeni";
    M_LOAD,					"Yükle";
    M_SAVE,					"Kaydet";
    M_REPLACE,				"Değiştir";
    M_DELETE,				"Sil";
    M_PRINT,				"Yazdır";
    M_APPEND,				"Ekle";
    M_STORAGE,				"Saklama";
    
    FILE_ERROR,				"Dosya Hatası";
    M_COPY,					"Kopyala";
    KEYS,					"Anahtarlar";
    MOVE_NUMBER,			"Hamle nosu";
    M_OPPONENT,				"Rakip";
    M_WHITE,				"Beyaz";
    M_BLACK,				"Siyah";
    M_AVERAGE,				"Ortalama";
    M_BOTH_PLAYERS,			"İki oyuncuda";
    M_RESET_ALL,			"Tümünü sıfırla";
    M_PLAYERS,				"Oyuncular";
    M_TOURNAMENT,			"Turnuva";
    M_ANNOTATOR,			"Yorumcu";
    M_YEAR,					"Yıl";
    M_YEARS,				"Yıllar";
    M_MOVES,					"Hamleler";
    M_SEARCHMASK,			"Filtre ara";
    M_OVERW_EXIST_KEY,	"Var olan dizinin üstüne yaz";
    
    
    MATE,						"Mat";
    STALEMATE,				"Pat";
    INSUFFICIENT_MATERIAL,"Yetersiz materyal";
    FIFTY_MOVES_RULE,		"Elli hamle kuralı";
    THREEFOLD_REPITITION,"Üç konum tekrarı";
    M_TIME,					"Zaman";
    M_GAME_HAS_ENDED,		"Maç bitti";
    
    M_BOTH,					"Her ikisi";
    M_ALL,					"Tümü";
    M_NEUTRAL,				"Tarafsız";
    
    M_GOTO_LINE,				"Satıra git";
    CHOOSE_FONT,			"Yazı tipi seç";
    FIRST_GAME,				"İlk maç";
    
    IN_BOOK,					"kitapta";
    M_DEPTH,					"derinlik";
    
    IS_BUSY,					"meşgul";
    M_COULDNT_START_PRINT_JOB,"Yazdırmayı başlatamadı";
    M_DIAGRAM,				"Diyagram";
    
    OUT_OF_BOOK,			"kitaptan oynanan son hamle";
    
    M_COACH_WARNS,			"Hoca ikaz ediyor:";
    M_COACH_HINTS,			"Hoca öneriyor:";
    SUBTLE_HINT,			"Bana iyi bir öneri ver";
    BROAD_HINT,				"Bana derin bir öneri ver";
    IGNORE_WARNING,		"Buna inanmıyorum";
    OK_TAKE_BACK,			"Tamam geri alıyorum";
    
    ATTACKED,				"Saldırıldı";
    ATTACKERS,				"Saldırganlar";
    UNDEFENDED,				"Korunulmamış";
    SHOW_IDEA,				"Fritz' planı";
    M_JUST_A_SECOND,		"Bekle...";
    
    STOP_PROCESS_FIRST,	"Önce süreci durdur";
    M_IN_PROCESS,			"işlem devam ediyor";
    M_TECHNICAL_MESSAGES,"Teknik mesajlar";
    
    M_SELECT_LINE,			"Satır seç";
    M_INPUT_NEW_MOVE,		"Yeni hamle gir";
    M_NEW_LINE,				"Yeni devam yolu";
    M_INSERT,				"Araya gir";
    M_OVERWRITE,			"Üstüne yaz";
    M_OLD_MOVES,			"Eski hamleler";
    M_CLEAR_BOARD,			"Tahtayı temizle";
    M_CASTLING,				"Rok";
    M_SIDE_TO_MOVE,		"Oynanacak kanat";
    
    M_SOURCE,				"Kaynak";
    M_ELOWHITE,				"Elo Beyaz";
    M_ELOBLACK,				"Elo Siyah";
    M_OLD_DATA,				"Eski veri";
    
    M_NOTA_SYMBOLS,			".x+";
    M_PIECE_KING,				"S";
    M_PIECE_QUEEN,				"V";
    M_PIECE_KNIGHT,				"A";
    M_PIECE_BISHOP,				"F";
    M_PIECE_ROOK,				"K";
    M_PIECE_PAWN,				"P";
     
  2. ftsz63

    ftsz63 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.044
    Beğeni:
    1
    yardımcı olabilecek varmı
     
  3. girdap08

    girdap08 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeni:
    44
    Notepad++ kur, dosyanı bununla aç. İşlem yapmadan önce Kodlama menüsü altında UTF-8 (BOM'suz) olarak dönüştür seçeneğine tıkla. Değişikleri yap ve kaydet.
     
  4. ftsz63

    ftsz63 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.044
    Beğeni:
    1
    olmadı hocam ya bazı karakterler bozuldu hatta ama sanırım buradan yapabilirim deneyeyim biraz
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal