Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

Bilgisayar sinifini ara tatilde kucuk sinifa tasimislar

Konu, 'BT Sınıfı | Teknik Konular, Sorunlar ve Çözümler' kısmında bilisimcih tarafından paylaşıldı.


  1. bilisimcih

    bilisimcih Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2011
    Mesajlar:
    237
    Beğeni:
    5
    15 tatilde bilgisayar sinifini kucuk sinifa tasimislar.
    Geldim yine sinirlerim tavan yapti. Donem basindan beri idarecilerin tamami bilgisayar labaratuarina takti.

    Okulumuz ilk okul ortaokul birbirinden gecen yaz ayrildi. Bize kucuk olan binayi vermisler. Binada bt sinifi vardi fakat neredeyse baska hic bir ek odalar yoktu. Rehberlik odasi diger lablar falan bir sinifta oldukca kucuktu 30 35 ogrenci sikis tikis ders isliyordu. Idareciler resmi ya da gayri resmi yollarla bilgisayar sinifini kapatmak istediklerini israrla soylediler israrla karsi ciktim. Kapatamazsiniz bakanlik yazisi var dedim kapaticam dediler. Donem basinda oldu bunlar sonra rehberlige falan baraka gibi bi yer buldular okul biraz duzene girdi sesleri cikmamaya basladi sinif yerinde duruyordu. Butce yok zaten sinifi tasiycak diyorlardi.

    Simdi 15 tatilden bir dondum. Sinifi kucuk sinifa tasimislar tesisat ve ag kurmaya calisiyorlar adamlar calisiyor. Yeni sinif 50 metrekare yok 30 metrekare anca belki cok kucuk.

    Okul donusurken eski mudur bt sinifi hakinda atil durumda diye gostermis komisyona ve orada sinif sayilmis komisyon okullarin ayrilmasini oyle kabul etmis. Yaziyi da donem basinda sonradan gordum. Okullarin ayrilmasi da el altindan yapilmisti

    Simdi ben ne yapabilirim lutfen yardim zaten tasinmis bir sinif icin idareyle papaz olmak ise yararmi o sinifi tekrar yerine resmi yollarla aldirabilirmiyim ?
     
  2. btogretmeni34

    btogretmeni34 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    409
    Beğeni:
    115
    Üzüldüm. Elimizden üzülmekten başka bişey gelmiyor bazen.
    Yapabileceğin 2 şey var.
    1. Tayin istemek
    2. Boşvermek.

    Bu ülkenin bakanı cloud hakkında, "fazla kafa yormayın, sapıtırsınız" benzeri bişey söylemişti. Müdürlerden programlama, algoritma, yazılım konusunda bir beceri, vizyon bekliyoyorsanız hata yapazarsınız.

    Öncelikle şunu kabül edin. İdarecileriniz yetersiz. Veliler bilgisiz. Öğrenciler nankör.
    ICT konusunda öğrencilerinize bişeyler vermek istiyorsanız, idareyi, veliyi karşınıza alacaksınız demek. O sınıfı geri alır mısınız bilmiyorum ama, bunun için çabalamaya değmeyeceğini çok iyi biliyorum. Sürükle bırak yöntemiyle program uzmanı olduğunu sanan, program kurunca kendini bilişim gurusu sanan insanlar memleketindeyiz.

    Kendinizi yıpratmayın. İnanın değmez. En üsttten başlayarak cehaletin kutsandığı bir zamandayız. Bırakın öyle kalsın. Siz üstünüze düşeni yapın, en azından vicdanınız rahat olur.
     
  3. yasarcan

    yasarcan Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2007
    Mesajlar:
    938
    Beğeni:
    20
    bir dilekçeyle sebebini sorun.
     
  4. ÇetinÖğretmen

    ÇetinÖğretmen Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.494
    Beğeni:
    543
    Hocam bence hiç uğraşmayın.. Kimi kime şikayet edeceksiniz? Çok arkadaşım özellikle de sendika muhabbetinden dolayı okul müdürünün elinin kolunun bağlı olduğunu söylemişti. Çünkü idareciler de sözlü-mülakatla göreve başlıyorlar ve onlarında yapacağı bir şey olmuyor.. bence siz durumu bu şekilde idare edin ve mümkünse en yakın boş bir okula tayin isteyin.. O okulda size değil 50 metrekare artık 200 metrekarelik bir salon verseler de bir hükmü yok. Çünkü o tip idarecilerle iş yürümez.. Fazla dert etmeyin, üzülüp stres yapmayın,girin dersinizi anlatın boş verin gitsin..
     
  5. bilisimcih

    bilisimcih Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2011
    Mesajlar:
    237
    Beğeni:
    5
    Donem basinda mudur beni yanona cagirdi dediki bole bole bt sinifini kapatcam. Ben once hocam olur mu ders var bakanlik yazisi var kapatilmamasi gerekiyor suc bu falan dedim. Ben orayi sucsada kapatcam olmadi bilgisayarlari bi koseye toplar oraya memur odasi yaparim gelen olursa da bakin dagilmadi derim dedi. Hocam bakin bizim ders sinifta islenmez orasi onemli olmasa sizin bt sinifi kurmaniz herekirken var olan bozulmaz dedim mudur yeni gelmisti tum okulda cok iyi adam olarak imaj cizmisti ben de iyi adam oldugunu varsayip laf anlatmaya calistim. Alttan alttan da resmi yazi var kapatamazsiniz basiniz agrir yasal degil diye tehdit ettim. Adam bana diyorki senin dersin bence onemsiz dersi isleyemezsen derse girme gel burda otur benden sana izin. Hocam yanlis dusunuyosunuz oyle sey olurmu bakanlik dersi onemsemis koymus onemsiz olduguna siz karar veremezsimiz ben de oturamam soylediniz seyde mantik var mi dedim.
    Memur odasi rehberlik odasi yapmak icin bt sinifimi kapatilir onlara daha kucuk odalar ayarlayabilirsiniz dedim.
    Bana diyoki benim icin memur daha onemli sen dersi ister isleme zaten herkes bilgisayar kullanmayi biliyo bu ders cok sacma ben milli egitime sordum seneye bu ders kalkacakmis ben bi yolunu bulup resmi ya da gayri resmi kendimi kurtaracak sekilde o sinifi kaldiracam
    Ben zaten onlarin dilinde formatorlugu de gereksiz goruyorum benim kendi isime ne yariyor ki resim muzik dersi de gereksiz dedi durdu. Bissuru sey soyledim. Yanindaki bi yalaka hoca beni az anladi heralde yok hocam ora kapatilmaz bence sole yapalim diye baska cozum falan onerdi o araya zil caldi okul dagildi.
    Idareciler ekipmis 3 u de arkadas beraber geldiler kafalarina gore is yapiyolar. Bir donemdir sesleri cikmiyodu bi de iyi insan imaji cizdikleri icin okulda bu konuda kapandigi icin ben de sinir sistemimi bozmamak icin terslesmiyordum.
    Ara tatilden donunce surprizle karsilastim. Okul zaten berbat durumda iki okulun ayrilmasi da uygun degildi onu da eski idareci surpriz yapti herkes mutsuz okulda hic bisey icin yer yok bunlarda guya b.k a donmus okulu ekip olarak duzeltiyolar is yapiyolar onlara gore bu cok dogru olmasi gereken bi karar
     
  6. bilisimci09

    bilisimci09 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    569
    Beğeni:
    1
    hocam siz sözle niye anlatıyorsunuz ki resmi dilekçe ile önce okula yazın sonra gelen cevapla ilçeye sonrada bakanlığa görüş yazısı ondan sonra bırak müdür uğraşsın hatta ildeki ebitefo ya ve sorumlu şube müdürüne de haber verin
     
  7. portatak

    portatak Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    306
    Beğeni:
    0
    Üzüldüm hocam gerçekten var olan bir teknoloji sınıfını kapatma çabasını anlayabilmiş değilim. Derslik eksiği olmamasına rağmen bizimkiler de kapatmak istediklerini söylüyor ısrarla... Korkarım bu yaz da benim sınıf dağıtılır.....
     
  8. uysal_rockci

    uysal_rockci Süper Üye Süper Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.226
    Beğeni:
    87
    Bu tarz idareci oldumu insanın tepesi atıyor ya.

    Dilekçe yazarak şansınızı deneyin. Ama nasıl olur bilmiyorum. Hakkınızda hayırlısı hocam. Sıkıntı bir durum.
     
  9. omd

    omd Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    19 Nisan 2007
    Mesajlar:
    5.344
    Beğeni:
    295
    Dövsen adamdan sayarlar da yine de sen bilirsin :roll:
     
  10. acer50

    acer50 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.406
    Beğeni:
    156
    Ben olsam bimere durumu anlatan güzel bir yazıyla şikayette bulunurum, okulda dilekçe verseniz üst mercilerin haberi bile olmaz, ama bimer de yazı yukardan geliyor, önce yukardakiler görsün bakalım, belki çözüm olur. Yalnız sizin müdürün yazınıza cevaben vereceği yazı beli, bilgisayarlar atıl ve kullanılamıyor diyecek, siz kendi dilekçenizde bilgisayarların durumunu ve çalışır olduklarını net bir şekilde belirtin mutlaka. Hatta ben olsam bir de sendikamdan görüş alırdım
     
  11. okadda

    okadda Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    12 Ekim 2007
    Mesajlar:
    499
    Beğeni:
    3
    Hocam sözle peynir gemisi yürümez derler, doğrudur.
    İşin zor, benim fikrim:

    1* Dilekçe ile BT sınıfının yerinin değiştiğini, yeni sınıfın BT için uygun olmadığını, ders öğretmeninden taşıma (uygun olup/olmadığı) ile ilgili görüş alınmadığını, taşınma sonucunda altyapı olmadığının bilgisayarların kullanılamadığı ve devletin yatırımının atıl hale getirildiğini belirterek bu durumun düzeltilip düzeltilemeyeceğinin tarafına yazılı olarak cevaplanmasını iste.
    2* Dilekçeni gelen evraka işlet. Sayı ve tarihi not al.
    3* Bekle.
    4* a) Sınıfı eski yerine taşırlar. Olay bitti.
    b) Olumsuz cevap verirler. Madde 2 de aldığın sayı ve tarihi de ekleyerek ilçe MEM'e aynı dilekçeyi tekrar yazıp sor, aynı şekilde yazılı cevap iste.
    5* Bekle.
    6*İkisinden birisi durumu algılayıp, olayı çözecektir.
    En olumsuzunu düşünelim. İlçe MEM'de olumsuz cevap verirse bir an önce o ilçeden ayrılmaya bak.
    Memlekette okul çok, değerinin bilinmediği yerde her gün kafayı yemektense iyi ve güzel bir okulda çalış.
     
  12. Eskişehirli26

    Eskişehirli26 Site Gezgini

    Kayıt:
    4 Ekim 2015
    Mesajlar:
    86
    Beğeni:
    2
    Malesef okullarda hiç kimse ne müdür ne öğretmen ne hizmetli bizimde bir öğretmen olduğumuzun farkında değil. Okulda "her işi yapan vasıfsız işçi muamelesi" görüyoruz.
     
  13. bilisimcih

    bilisimcih Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2011
    Mesajlar:
    237
    Beğeni:
    5
    İlçeden ayrılsam yeni ilçe çok mu iyi olacak iş bilmez insan dolu meb ilçeden ayrılamam puanım yeterse okuldan ayrılırım o da yeterse.
    Hocam okulların ayrılması sırasında BT sınıfını eski müdür atıl durumda göstermiş ve 4,5 kişilik kurul da altına imza atmış. sınıf olarak kullanılacak denmiş.
    Yeni idarecilerin yancısı olarak eski vekil müdür de okulda hala bu onun başının altından cıktı. Bu durumu koz olarak kullabilirler.
    Bir de ben okula dilekçe verdiğimde silsile yolu ile daha üst makamlara dilekçe ulaşmadan şuan kurdukları bilgisayarları da ortadan kaldırabilirler. Her türlü pisliği umarım ben insanlardan gerçi tüm okul şahit o sınıfın işler vaziyette olduğuna ama.

    FBTR ile idareciler bizi değerlendirecekmiş yetkilileri tebrik etmek lazım bu zeka seviyesindeki insan beni nasıl değerlendirecek ben bu adamla zıtlaşıp sınıfı korumam gerekirken devlet kendi ayağına sıkıyor resmen ben ne Fatih projesini koruyabilirim ne akıllı tahtayı ne de kendimi. Müdüre yalakalanmak+FBTR ya da NO FBTR+ Norm fazlası olmak+ restleşmek.


    Torpil yancılık yalakalık kanunsuzluk yönetmeliksizlik keyfiyete göre iş yapma ülkesi burası.
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal