Scratch konusuna başlamadan...(konuyu anlatacaklar için)

Kodla Büyü
fatih22222' Alıntı:
hem konuyu takip edeyim hemde birşey sorayım hocalarım. Şimdi bu kodlama dersi gelecek ya iyi güzel gelsinde labaratuarı olmayan bir sürü okul var bunlara benim okulumda dahil ben bu çocuklara neyi nasıl öğretecem fikri olan var mı?
Tabletler kullanılabilir hocam.
 
meptasarim' Alıntı:
fatih22222' Alıntı:
hem konuyu takip edeyim hemde birşey sorayım hocalarım. Şimdi bu kodlama dersi gelecek ya iyi güzel gelsinde labaratuarı olmayan bir sürü okul var bunlara benim okulumda dahil ben bu çocuklara neyi nasıl öğretecem fikri olan var mı?
Tabletler kullanılabilir hocam.

güzel dedin de hocam daha bu sene lise birlere verilmedi ortaokullara bu tabletler 2-3 seneye anca gelir ders seneye zorunlu olacak diyorlar ya kısmet inşallah dediğin gibi olur tabletleri dağıtırlarda bizde kullanırız.
 
Çok güzel arkadaşlar bende çocuklara scratch anlatacağım... programlama konusuna dalmadan daha eğlenceli olur diye düşünüyorum
 
Ben de code.org dan başladım, verdiğiniz bilgiler doğrultusunda scratch a geçeceğim. Teşekkürler
 
suvari58 hocam rica etsem

a
b
c
d
e
f

örneklerini ekleyebilir misiniz?




suvari58' Alıntı:
2 senedir uyguladığım bir metodum var.Açıklayayım.
2 ay code.org'u uyguluyorum.Bütün seviye ve konuları işliyorum.Sonrasında Scratch'a geçiş yapıyorum.
"Yıllardır hep başkalarının oyunlarını oynadınız,şimdi kendi oyununuzu yapmayı size öğreteceğim" gibi cümlelerle öğrencileri fişekliyorum.

Sırasıyla
1.Scratch'ı indirme,resmi web sitesini tanıtma,arayüzü anlatma.
2.Basit örnekler.Örneğin,ileri-geri-sağ-sola git.Top zıplat,kostüm değiştir,ses çal,vs(Düşününce sizde çok şey bulabilirsiniz)
Programlama kavramlarını ayrıca anlatmak gibi bir sıkıcılığa girmeye gerek yoktur.Oyunların içinde yedirirsiniz bunları.
3.Artık oyun yapma zamanı.Belirli bir sıra ile gidilmeli.Karmaşık ilişkiler gerektiren kodlamalara girmeyin.Her hafta veya 2 haftada bir oyun yapın bitirin.Güzel örnekleri yansıtın ve tartışın,eleştirin,onurlandırın.
Oyunlarınızı aşağıdaki gibi bir A4 kağıda planlayın,yada JPG dosya haline getirin.Oyunu parçalayın,bu işinizi kolaylaştırır.Anlaşılmayı kolaylaştırır.Her adımı önce siz yapın sonra öğrenciler uygulasın.


Oyunlara gelince,
a.Labirent(sadece dolaşım ve çıkış)
b.Pacman(yem koyma ve puan kazanma,düşmanlardan kaçma)
c.DxBall(top kenarlara çarpsın gelsin,zemine çarpınca kaybetsin.)
d.DxBall 2(ortaya farklı renklerde farklı puanlara sahip bloklar yerleştirin,çarpınca puan kazansın,bonuslarda üretebilirsiniz)
e.Tenis(Dxball biraz gelişmişi,çift kişilik,fare ve klavye kullanarak oyuncular isimlerini girerek oynuyorlar)
f. Topla-Çıkar (Market ekranı tasarlayıp,bir sepet üretip, sepete konana ürünleri her seferinde toplayıp kasadan para üstü alma gibi bir oyun,geliştirilebilir tabi)
Yeteri kadar oyun kültürünüz varsa düşününce sizlerde farklı oyunlar bulabilirsiniz.
Son olarak öğrencilerden bitirme projesi isteyebilirsiniz.Belirli bir zaman tanıyın,desteklerde bulunun,gerekirse ödüllendirin.
Eğer aklınıza gelmiyorsa Scratch resmi sitesinden oyunlara bakın, yapabileceğinize kanaat getirdiğiniz oyunları inceleyin kendiniz yapın.Çünkü kendi kodlarınızı daha iyi anlatırsınız öğrencilere.
Kolay gelsin.
 
Scratch i bilişim sınıfı olan arkadaşlar mı anlatıyor? yoksa akıllı tahta olsa yeterli olur mu sizce? ama o zaman uygulama yaptırmak zor olur değil mi? yardımcı olursanız sevinirim. göreve biraz aradan sonra bu dönem başladım tekrar.
 
Geri
Üst