Scratch konusuna başlamadan...(konuyu anlatacaklar için)

Kodla Büyü

hasan

Hiperaktif Üye
Hiperaktif
Süper Üye
Mesajlar
2,826
....
Eninde sonunda eğlencelik bir konu olsa da programlamayı öğrenecekler..
..
Fikir olarak bu konuya başlamadan önceki aylarda http://www.code.org da "oyun" oynatıp sonra konuya başlamak daha verimli oluyor.
..
Stcratch öncesi konular işlenirken bazen konuyu erken bitirdiğimizde veya başka vasıta ile bu siteye öğrencileri yönlendirsek, hatta üyelik+sizi öğretmeni olarak kayıt ettikten sonra "belirlediğiniz bölümleri bitiren ilk 3'e 100 vermek" güzel bir teşvik olur...
..

ben yapıyorum güzel oluyor... hatta bölüm sonunda bölüm bitirme diploması veriyor, bilgisayara kayıt edip renkli yazıcı bulunca yazdırıyorum.. öğrencilerin hoşuna gidiyor..

Sonradan eklenen faydalı bir not: öğrencilerin kendileri kaydolması için e-posta adresi lazım ama 5.sınıf biraz zor olur diyorsanız kendiniz ekleyebiliyorsunuz ve size ait olan bir sayfanın linki-kullanıcı adı ve şifresi olan bir kart basabiliyorsunuz.

Öğretmen Ana Sayfa ▶ Öğrenci hesapları ve ilerleme http://code.org/teacher-dashboard#/sections (oturum açma türünü "word" olarak değiştirmeyi unutmayın.
Öğretmen Ana Sayfa ▶ Öğrenci hesapları ve ilerleme ▶ Bölüm: Default
Bu bölümde öğrencileri ekledikten sonra en altta "Öğrencinizin kullanıcı giriş bilgilerinin bulunduğu kartlar yazdırın." yaparsanız girecekleri adres, kullanıcı adları ve şifre olan bir kart veriyor.. yazıcıdan çıktı alıp öğrencilere verebilrsiniz.


Deneme öğrencim olmak istermisiniz? Liütfen ayarlarla fazla oynamayın..


...................................................
URL
http://studio.code.org/sections/WCBEZB
İsim
5a Ali
Gizli sözcük
probably catch
.......................................................................
URL
http://studio.code.org/sections/WCBEZB
İsim
6a Ayşe
Gizli sözcük
prepared insects
URL
http://studio.code.org/sections/WCBEZB
İsim
6a Ahmet
Gizli sözcük
city cattle
..............................................................
URL
http://studio.code.org/sections/WCBEZB
İsim
5b Aysel
Gizli sözcük
around interest

.....................................................

..............
 

Ekli dosyalar

  • code09.gif
    code09.gif
    40.3 KB · Görüntüleme: 7,292
  • code08.gif
    code08.gif
    78.8 KB · Görüntüleme: 7,288
  • code07.gif
    code07.gif
    125.2 KB · Görüntüleme: 7,289
  • code06.gif
    code06.gif
    86.5 KB · Görüntüleme: 7,290
  • code05.gif
    code05.gif
    106.3 KB · Görüntüleme: 7,291
  • code04.gif
    code04.gif
    79.9 KB · Görüntüleme: 7,292
  • code03.gif
    code03.gif
    94.7 KB · Görüntüleme: 7,289
  • code02.gif
    code02.gif
    85.4 KB · Görüntüleme: 7,289
  • code01.gif
    code01.gif
    212.4 KB · Görüntüleme: 7,282
Re: Scratch konusuna başlamadane...(konuyu anlatacaklar için)

ben itiraf edeyim ki çocuklara scratch ı yeterince sevdiremedim. code.org deki labirent uygulamalarıyla başlattım. bayıldılar oyun yapacağız dedim o kısımda güzeldi. fakat oyun yaparken biraz zorlanınca sıkıldılar. oyun derken fifa da yaptırmadım sonuçta :) sonrasında wordde yazı yazmak gibi fazla düşünme gerektirmeyen uygulamalar yapmak istediler. bu sene ne yapacağım nasıl anlatacağım bilmiyorum
 
teşekkürler..ben de bu sene 6.sınıflarda ve 7 lerde işleyeceğim bizim internet sorun çıkarmazsa deneyeceğim :+1:
 
code.org çok hoşuma gitti
ben de burayla başlamayı düşünüyorum sonuçları yazarım teşekkürler.
 
2 senedir uyguladığım bir metodum var.Açıklayayım.
2 ay code.org'u uyguluyorum.Bütün seviye ve konuları işliyorum.Sonrasında Scratch'a geçiş yapıyorum.
"Yıllardır hep başkalarının oyunlarını oynadınız,şimdi kendi oyununuzu yapmayı size öğreteceğim" gibi cümlelerle öğrencileri fişekliyorum.

Sırasıyla
1.Scratch'ı indirme,resmi web sitesini tanıtma,arayüzü anlatma.
2.Basit örnekler.Örneğin,ileri-geri-sağ-sola git.Top zıplat,kostüm değiştir,ses çal,vs(Düşününce sizde çok şey bulabilirsiniz)
Programlama kavramlarını ayrıca anlatmak gibi bir sıkıcılığa girmeye gerek yoktur.Oyunların içinde yedirirsiniz bunları.
3.Artık oyun yapma zamanı.Belirli bir sıra ile gidilmeli.Karmaşık ilişkiler gerektiren kodlamalara girmeyin.Her hafta veya 2 haftada bir oyun yapın bitirin.Güzel örnekleri yansıtın ve tartışın,eleştirin,onurlandırın.
Oyunlarınızı aşağıdaki gibi bir A4 kağıda planlayın,yada JPG dosya haline getirin.Oyunu parçalayın,bu işinizi kolaylaştırır.Anlaşılmayı kolaylaştırır.Her adımı önce siz yapın sonra öğrenciler uygulasın.


Oyunlara gelince,
a.Labirent(sadece dolaşım ve çıkış)
b.Pacman(yem koyma ve puan kazanma,düşmanlardan kaçma)
c.DxBall(top kenarlara çarpsın gelsin,zemine çarpınca kaybetsin.)
d.DxBall 2(ortaya farklı renklerde farklı puanlara sahip bloklar yerleştirin,çarpınca puan kazansın,bonuslarda üretebilirsiniz)
e.Tenis(Dxball biraz gelişmişi,çift kişilik,fare ve klavye kullanarak oyuncular isimlerini girerek oynuyorlar)
f. Topla-Çıkar (Market ekranı tasarlayıp,bir sepet üretip, sepete konana ürünleri her seferinde toplayıp kasadan para üstü alma gibi bir oyun,geliştirilebilir tabi)
Yeteri kadar oyun kültürünüz varsa düşününce sizlerde farklı oyunlar bulabilirsiniz.
Son olarak öğrencilerden bitirme projesi isteyebilirsiniz.Belirli bir zaman tanıyın,desteklerde bulunun,gerekirse ödüllendirin.
Eğer aklınıza gelmiyorsa Scratch resmi sitesinden oyunlara bakın, yapabileceğinize kanaat getirdiğiniz oyunları inceleyin kendiniz yapın.Çünkü kendi kodlarınızı daha iyi anlatırsınız öğrencilere.
Kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • Plan.jpg
    Plan.jpg
    253.3 KB · Görüntüleme: 10,968
suvari58' Alıntı:
2 senedir uyguladığım bir metodum var.Açıklayayım.
2 ay code.org'u uyguluyorum.Bütün seviye ve konuları işliyorum.Sonrasında Scratch'a geçiş yapıyorum.
"Yıllardır hep başkalarının oyunlarını oynadınız,şimdi kendi oyununuzu yapmayı size öğreteceğim" gibi cümlelerle öğrencileri fişekliyorum.

Sırasıyla
1.Scratch'ı indirme,resmi web sitesini tanıtma,arayüzü anlatma.
2.Basit örnekler.Örneğin,ileri-geri-sağ-sola git.Top zıplat,kostüm değiştir,ses çal,vs(Düşününce sizde çok şey bulabilirsiniz)
Programlama kavramlarını ayrıca anlatmak gibi bir sıkıcılığa girmeye gerek yoktur.Oyunların içinde yedirirsiniz bunları.
3.Artık oyun yapma zamanı.Belirli bir sıra ile gidilmeli.Karmaşık ilişkiler gerektiren kodlamalara girmeyin.Her hafta veya 2 haftada bir oyun yapın bitirin.Güzel örnekleri yansıtın ve tartışın,eleştirin,onurlandırın.
Oyunlarınızı aşağıdaki gibi bir A4 kağıda planlayın,yada JPG dosya haline getirin.Oyunu parçalayın,bu işinizi kolaylaştırır.Anlaşılmayı kolaylaştırır.Her adımı önce siz yapın sonra öğrenciler uygulasın.


Oyunlara gelince,
a.Labirent(sadece dolaşım ve çıkış)
b.Pacman(yem koyma ve puan kazanma,düşmanlardan kaçma)
c.DxBall(top kenarlara çarpsın gelsin,zemine çarpınca kaybetsin.)
d.DxBall 2(ortaya farklı renklerde farklı puanlara sahip bloklar yerleştirin,çarpınca puan kazansın,bonuslarda üretebilirsiniz)
e.Tenis(Dxball biraz gelişmişi,çift kişilik,fare ve klavye kullanarak oyuncular isimlerini girerek oynuyorlar)
f. Topla-Çıkar (Market ekranı tasarlayıp,bir sepet üretip, sepete konana ürünleri her seferinde toplayıp kasadan para üstü alma gibi bir oyun,geliştirilebilir tabi)
Yeteri kadar oyun kültürünüz varsa düşününce sizlerde farklı oyunlar bulabilirsiniz.
Son olarak öğrencilerden bitirme projesi isteyebilirsiniz.Belirli bir zaman tanıyın,desteklerde bulunun,gerekirse ödüllendirin.
Eğer aklınıza gelmiyorsa Scratch resmi sitesinden oyunlara bakın, yapabileceğinize kanaat getirdiğiniz oyunları inceleyin kendiniz yapın.Çünkü kendi kodlarınızı daha iyi anlatırsınız öğrencilere.
Kolay gelsin.

teşekkürler
 
suvari58' Alıntı:
2 senedir uyguladığım bir metodum var.Açıklayayım.
2 ay code.org'u uyguluyorum.Bütün seviye ve konuları işliyorum.Sonrasında Scratch'a geçiş yapıyorum.
"Yıllardır hep başkalarının oyunlarını oynadınız,şimdi kendi oyununuzu yapmayı size öğreteceğim" gibi cümlelerle öğrencileri fişekliyorum.

Sırasıyla
1.Scratch'ı indirme,resmi web sitesini tanıtma,arayüzü anlatma.
2.Basit örnekler.Örneğin,ileri-geri-sağ-sola git.Top zıplat,kostüm değiştir,ses çal,vs(Düşününce sizde çok şey bulabilirsiniz)
Programlama kavramlarını ayrıca anlatmak gibi bir sıkıcılığa girmeye gerek yoktur.Oyunların içinde yedirirsiniz bunları.
3.Artık oyun yapma zamanı.Belirli bir sıra ile gidilmeli.Karmaşık ilişkiler gerektiren kodlamalara girmeyin.Her hafta veya 2 haftada bir oyun yapın bitirin.Güzel örnekleri yansıtın ve tartışın,eleştirin,onurlandırın.
Oyunlarınızı aşağıdaki gibi bir A4 kağıda planlayın,yada JPG dosya haline getirin.Oyunu parçalayın,bu işinizi kolaylaştırır.Anlaşılmayı kolaylaştırır.Her adımı önce siz yapın sonra öğrenciler uygulasın.


Oyunlara gelince,
a.Labirent(sadece dolaşım ve çıkış)
b.Pacman(yem koyma ve puan kazanma,düşmanlardan kaçma)
c.DxBall(top kenarlara çarpsın gelsin,zemine çarpınca kaybetsin.)
d.DxBall 2(ortaya farklı renklerde farklı puanlara sahip bloklar yerleştirin,çarpınca puan kazansın,bonuslarda üretebilirsiniz)
e.Tenis(Dxball biraz gelişmişi,çift kişilik,fare ve klavye kullanarak oyuncular isimlerini girerek oynuyorlar)
f. Topla-Çıkar (Market ekranı tasarlayıp,bir sepet üretip, sepete konana ürünleri her seferinde toplayıp kasadan para üstü alma gibi bir oyun,geliştirilebilir tabi)
Yeteri kadar oyun kültürünüz varsa düşününce sizlerde farklı oyunlar bulabilirsiniz.
Son olarak öğrencilerden bitirme projesi isteyebilirsiniz.Belirli bir zaman tanıyın,desteklerde bulunun,gerekirse ödüllendirin.
Eğer aklınıza gelmiyorsa Scratch resmi sitesinden oyunlara bakın, yapabileceğinize kanaat getirdiğiniz oyunları inceleyin kendiniz yapın.Çünkü kendi kodlarınızı daha iyi anlatırsınız öğrencilere.
Kolay gelsin.

Öyle güzel anlattın ki ağzımın suyu aktı.. Senin yol benimkinin çok iyi işlenmişi... imrendim..
 
İnternetim sorun vermezse ben de deneyeceğim hocam. Fikrinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 
code.org sitesinde ben eğitici üye olduğum zaman çocuklar benim istediğim oyundan nasıl başlatabilirim. Onlarda mı üye olmak zorunda.
 
Benim öğrenciler sevdiler stcrachi. Hasan hocamın verdiği bilgiler de güzel, sınıf oluşturmada iyiymiş, teşekkür ediyorum. Mesajım bulunsun
 
Geri
Üst