Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

okuldaki bilgisayar sınıfına internet bağlantısı sorunu acil yardım

Konu, 'BTS Destek' kısmında trueandfalse tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    Arkadaşlar benim okulda 18 bilgisayarlık sınıf var.buraya modemde 20 lik switche bağlantı geliyor ve switchden bilgisayarlara dağılıyor.modemin bütün ışıkları yanıyor adsl internet v.s sorun yok.internete 2-3 dakika girildikten sonra bağlantı gidiyor ve daha girilmiyor.modeminin bağlantı ışıkları yanmış oluyor modemden switche gelen kablonun bağlantı ışığıda yanıyor.reset çekip tekrar denediğimizde bazen yine internet geliyor ama yine 3-5 dakika ondan sonra kesiliyor.kesildikden sonra modemide göremiyorum modemin ip sini yazdığımda modemede bağlanmıyor modemin ayarlama penceris oluyorya.bazende modeme bağlanıyor ip sini yazınca orada da internet bağlantısı bağlı değil yazıyor bağlayı tıklıyorum ama yine olmuyor.kafayı yedim modemi değiştim yine olmadı switchi değiştik olmadı.acişil soruna cevap verecek olan varsa verirse sevinirim.
     
  2. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    arkadaşlar cevap verebilecek kimse yokmu lütfen...
     
  3. hasan46

    hasan46 Site Gezgini

    Kayıt:
    19 Şubat 2008
    Mesajlar:
    73
    Beğeni:
    0
    hocam modemden birden fazla çıkış alınca bazen bizdede tıkanma oluyordu ama tek porttan switc e baglaryınca daha iyi oluyordu
    bence tek baglentı ile switc siz bir bilgisayarda deneyin
    teknik bilgim yok ama pratik bir çozüm olabilir
     
  4. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    valla modemde zaten tek girşili oda bilgisayar sınıfındaki switche bağlanıyor.valla bilmiyorum ya ne yapsak
     
  5. hasan46

    hasan46 Site Gezgini

    Kayıt:
    19 Şubat 2008
    Mesajlar:
    73
    Beğeni:
    0
    telefon hattının kablo baglantılarında oksitlenme gibi temassızlık sorunu olup olmadıgını kontrol edin mesela telefonu kaldırınca kulagınıza tonsesi dışında hışırtı geliyor mu
    yada tel adsl ayırıcısı bozuk olabilir
    yada telefon santralinde problem olabilir
     
  6. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    hocam bizde 2 hat var mesela okul idaresi ayrı bizim bilgisayar sınıfı ayrı okul idaresine taktığımda o hattı bağlanıyor hattan değil yani.
     
  7. hasan46

    hasan46 Site Gezgini

    Kayıt:
    19 Şubat 2008
    Mesajlar:
    73
    Beğeni:
    0
    hocam modemi switci degişmissiniz madem geriye kablo kalmış bence onları da degişin
    hattın topraklı olup olmadıgına bakın
    benden bu kadar
     
  8. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    arkadaşlar sorunu çözemedik ya yardı edebilen yokmu böyle bir sorunlakarşılayıp çözüme kavuşan yokmu.valla olmuyor ne yapsak olmuyor.switch modem bütün kablolar ayrı hat her şeyi değiştirdik yine sorun çözülmedi.3-5 dakka internete giriliyor sonra yine bağlantı yok.ama modem ışıkları yanıyor swith ışıkları yanıyor yav müdür diyor yapamazsan başka formatör çağırim okula o yapsın diye de şaka yoluyla sertlik gösteriyor.yardım edin arakadaşlar ya
     
  9. fatmazehra

    fatmazehra Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2007
    Mesajlar:
    327
    Beğeni:
    0
    Merhaba hocam benim BT de de modem öğretmen pcsine direkt diğer pzlere swichlerle bağlıydı tüm pcler nete girebilirken, öğretmen pc de sürekli ping time out sorunu vardı, 5 dakika giriyor 10 dakika girmiyor sonra yine giriyordu... modemde taktığım yerleri değiştirdim vs. çözüm bulamadım, kabloya baktığımda kablonun cross kablo olduğunu gördüm... Ancak düz kablo taktığımda da sorunu aşamadım... ben de öğretmen pcye de swichten hat aldım...Siz de kabloları bi kontrol edin pek bilgim yok ama cross kablo falan olmasın arada :?
     
  10. kemankes

    kemankes Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    144
    Beğeni:
    0
    Hocam aynı sorunlaa bende karşılaştım.Makineler bir süre internete bağlanıyordu.Sonra bağlantı gidiyordu.Modemi restlediğimizde dediğiniz gibi 3-5 dakika tekrar bağlanıyodu.Sonra bağlantı tekrar gidiyordu.Kafayı yiyecektim.Ama 3-5 gün sonra kendiliğinden düzeldi.Bende anlamadım.
     
  11. metelf

    metelf Site Gezgini

    Kayıt:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    96
    Beğeni:
    0
    okulda iki modem var dedin. o halde modemlerin ip'leri çakışıyor olabilir. bundan emin olmak için bilgisayarlardan birinin ip sinin otomatik olarak alınmasını sağla. bu halde internete girebiliyorsa sorun modem ip çakışmasıdır. çözümü modemin ana menüsünden ip sini değiştirmen lazım.
     
  12. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    metef hocam sağol ama iki modem derken ayrı hatt var anlamında yani okul idaresi ayrı hat ve ayrı modem bizim sınıffada ayrı hat ve ayrı modem birbirinden bağımsız.ben iki modem derken yeni hatta aldık ama çözül olmadığınden dedim.valla ben bulamadım çözümü ya
     
  13. mumy81

    mumy81 Site Gezgini

    Kayıt:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    40
    Beğeni:
    0
    geçen sene bizim okuldada aynı sorun vardı.2-3 dakika giriyorduk sonra bağlantı 5-10 dakika gidiyordu.ne yaptıysam sorunu halledemedim.modemi değiştirdim switchi değiştirdim olmadı.sonra telekomdan birini gönderdiler oda telefon hattını değiştirdi.telefon hattını başka bir porta bağladım dedi ondan sonra düzeldi bu şekilde 1 sene kullandık.belki seninkide aynı sorun olabilir telefon hattını bi değiştirebilirsiniz.
     
  14. metelf

    metelf Site Gezgini

    Kayıt:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    96
    Beğeni:
    0
    o zaman modemin dhpc sini kapatıp bilisayarlara sabit ip ver. o da olmazsa idaredeki diğer modemi dene. internete giremeyeceksin ama modemin ana menüsüne ulaşabiliyorsan büyük olasılıkla senin modem bozuktur.
     
  15. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    anladı yani porttan kaynaklanabilir ozaman ben bi yarın onu o şekilde sorayım.teşekkürler mumy81 hocam.ama düzelmezse yine buradan yazacağım:)
     
  16. mumy81

    mumy81 Site Gezgini

    Kayıt:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    40
    Beğeni:
    0
    inşallah düzelir.
     
  17. trueandfalse

    trueandfalse Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2007
    Mesajlar:
    265
    Beğeni:
    3
    metef hocam bunuda deniyecem bakalım olcakmı
    başka çözüm yolu olan varsa söyleyebilirmi arkadaşlar hepsini bilmekde ve denemekde fayda var teşekkürlere herkese
     
  18. hgumus

    hgumus Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2007
    Mesajlar:
    13
    Beğeni:
    0
    hocam benim bir internet kafem var aynı sorunu bende yaşadım büyük ihtimal modemin arızalı yada bilgisayarlarının birinin ağ kartı sorunlu sürekli pink atıyor kasaların arkasından ağ kartlarını kontrol et ışığı kesik kesik yanan varsa onda sorun vardır konnektörünü değiştir yişne olmazsa ağ kartı girişi sorunludur o bilgisayarın kablosunu çek ve tekrar internet bağlantını test et
     
  19. milena

    milena Site Gezgini

    Kayıt:
    12 Mart 2008
    Mesajlar:
    83
    Beğeni:
    0
    3 gündürtrueandfalse hocamın yaşadığı sorunu yaşıyorum sizin anlattığınız gibi bağlantı kesiliyor reset attık ping gönderdik olmadı müdür başka okullarda da bugünlerde buna benzer sorunlar yaşandığını söylüyor yani mebden kaynaklı diyor bekleyeceğim bakalım bu günlerde böyle sorun yaşayan var mı?
     
  20. yasarcan

    yasarcan Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2007
    Mesajlar:
    908
    Beğeni:
    0
    problem netsupporttan kaynaklanıyor olabilir netsuportu kapatıp ağ bağlantısını onar yapınca sorun düzeliyorsa buda ispatı olur ..
     
  21. milena

    milena Site Gezgini

    Kayıt:
    12 Mart 2008
    Mesajlar:
    83
    Beğeni:
    0

    bir umut umarım düzelir
     
  22. enestar

    enestar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    975
    Beğeni:
    0
    Arkadaşlar sanırım sorun vestel Lablardan olabilir.
    Bende de benzer sorunlar var
    ara sıra 3-5 dk da bir ağ bağlantısı simgesine tıklayarak onar diyorum düzeliyor sonra yine gidiyor bağlantı.
    Yalnız şunu farkettim. Mesela flashget gibi bir programı çalıştırıp limitli bir download işlemi başlatırsam bağlantı hiç kopmuyor. Flashget portu açık tuttukça internet bağlantısı sıkıntısız çalışıyor.
    Ne zaman flashget kapanır, port boşalırsa bağlantıda sıkıntılar çıkmaya başlıyor.
     
  23. milena

    milena Site Gezgini

    Kayıt:
    12 Mart 2008
    Mesajlar:
    83
    Beğeni:
    0
    hocam bizimki exper 3 glün önce başladı bu sıkıntı her yolu denedik olmuyor bütün okul pc leri kopuyor
     
  24. arzenka

    arzenka Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2007
    Mesajlar:
    10
    Beğeni:
    0
    HOCAM AYNI SORUN BENDEDE VAR MODEM BOZUK DİYE YENİ MODEM ALDIK İNTERNET HIZLANDI AMA AYNI SORUN DEVAM EDİYOR.AĞ BAĞLANTILARIMDA BAĞLANDI DİYE GÖRÜNÜYOR AMA BAĞLANMIYOR.BENCE HERHANGİ BİR BİLGİSAYARDA VİRÜS VAR BU DA DİĞERLERİNİ ATKİLİYOR.BEN HEPSİNE GERİ YÜKLEME YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal