Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

Meslek lisesinde norm fazlası olmak

Konu, 'Fatih Projesi BT Rehber Öğretmenleri' kısmında finefrenzy tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. finefrenzy

    finefrenzy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    247
    Beğeni:
    1
    Meslek lisesinde bilişim teknolojileri alanındayım. Yeni gelen müdürün öğrenci sayısını düşürmesi sebebiyle nur topu gibi norm fazlası yapıldım.

    Neyse geçmişe mazi derler...Şimdi norm fazlası olarak meslek lisesinden ortaokula ya da anadolu lisesine re'sen atayabilirler mi sizce? Anadolu sınavım yok, bir de meslek lisesinde 27 saat ek ders alıyorken ilköğretimde BTR olursa 18'e düşecek. Bu hak kaybını ileri sürüp, re'sen atamanın önüne geçebilir miyim?

    Bu arada üzülmeyin, her genç öğretmenin başına gelir böyle şeyler...
     
  2. finefrenzy

    finefrenzy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    247
    Beğeni:
    1
    hak kaybı var ama hocam girebileceğin toplam ders saati düşüyor, bunu ileri sürüp dava açsam diye düşünüyorum?
     
  3. tayinci42

    tayinci42 Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    2.742
    Beğeni:
    0
    özel hizmet tazminatın mesleki okullar dışında ödenmediği için ayrıca maksimum ek ders miktarı düşeceği için hak kaybı yaşarsınız. resen atamaya itiraz edebilirsiniz. eş değer bir okula yani bir meslek lisesine atayabilirler.
     
  4. finefrenzy

    finefrenzy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    247
    Beğeni:
    1
    İşte ben de bu nedenleri öne sürmek istiyorum. Başka illerde örneği yaşandı mı acep, yani meslek lisesinden norm fazlası olarak ortaokula atanan?
     
  5. Hacker

    Hacker Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2007
    Mesajlar:
    697
    Beğeni:
    1
    sayın hocam meslek liselerinde norm fazlalarını genelde bi yere göndermezler. çünkü norm durumu işletme saat sayısı her yıl değişebileceğinden sürekli değişir. bu sene seni gönderip gelecek sene işletme saaat sayısı artıp yeni bir norm ile yeni birisinin gelmesi istenen bir durum değildir. bu yüzden sizi yerinizden kıbırdatacaklarını sanmıyorum.

    dava konusuna gelince bahsettiginiz hak kayıpları oluyor. şu ana kadar emsal bir davalık konu görmedim. ancak hak kaybınızdan dolayı dava açıp akazanma ihtimaliniz yüksek. ancak sizi emsal başka bir meslek lisesine gönderirlerse hak kaybı olmayacagından dava söz konusu bile olamaz.

    buna benzer bir durum:

    geçen yıl idarecilerin rotasyona tabi tutuldugunda Fen lisesinde yıllardır görev yapan idareciler bulundukları ilde ( illerde genelde 1 tane fen lisesi oluyor onda da kendileri çalışıyor zaten) başka fen lisesi olmadığı için rotasyona uğramadılar. bu olay sizin sorununuza benzer bir olaydır örnek gösterilebilir.
     
  6. faruk8542

    faruk8542 Süper Üye Süper Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    29 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeni:
    0
    bu şekilde bi uygulama olduğunu sanmıyorum. onlar için ihtiyaç olan okul, ihtiyaç olan okuldur. sen bunu sorduğunda hak kaybım var dediğinde sana diyecekleri "ordada maaş karşılığı 15 saat 5 saat ekdersi alacaksın orda bi kaybın olmaz :sleep: " şeklinde olacaktır. yani norm fazlası olarak önce istereyek sonra zorla her yere gidebilirisin. tabi bence
     
  7. grandmasterb

    grandmasterb Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2009
    Mesajlar:
    667
    Beğeni:
    0
    Bilisim dersi, ilkogretimde onceki yillarda 2 saatten tek saate dustugunde ek dersimiz azaldi bu hak kaybi diye mahkemeye vermeyebenziyor sizin mahkemeye vermeniz.ortaokullara atanabildiginiz icin gonderebilirler diye dusunuyorum.sonucta okulda kalsaniz bile norm fazlasi oldugunuzdan yeteri kadar drrs yok demek.e size ders verseler diger ogretmenlerin ekdersi azalacak.onlar da sizi mahkemeye vermesin sonra.saka bi yana umarim meslek lisesi vardir acik olan.oraya atanirsiniz.
     
  8. BaRBaRYaN

    BaRBaRYaN Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    7 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.712
    Beğeni:
    9
    ..
    ilköğretimde çalışan teknik öğretmenler yokmu ? VAR

    o zaman bu öğretmenlerde hak kaybına uğruyorum beni EML ye gönderin diye dava açabilirler sizin mantığınıza göre.

    eml de 29 saate kadar ek ders alabiliyorsunuz ama normunuz varsa. norm fazlası olduğunuza göre şu anda ekdersiniz bile yoktur belkide. o zaman sizi ilköğretime atadıklarında btr olarak 18 saat ders alacağınız için hak kaybınız değil aksine kazancınız dahi olacaktır. olaya bu tarafından bakarsanız.

    yani dava açarsanız BENCE birşey kazanamazsınız
    ..
    AMA yukarıda bir arkadaşın dediği gibi EML lerde norm fazlaları genelde (okul müdürü istemedikçe) okul dışına gönderilmez. bunun nedeni de her sene değişen norm sayılarıdır. sizi gönderdikten sonra normu arttırırlarsa DİLEKÇE VEREREK geri dönme şansınız da var ayrıca. bunu bile bile de kimse göze almaz.
     
  9. finefrenzy

    finefrenzy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    247
    Beğeni:
    1
    Hocam halihazırda meslek lisesinde çalışan br tef'li kazanılmış hakka sahiptir. ilköğretimdeki tef'li oraya atanarak hak isteyemez ki...
     
  10. kutlu_han

    kutlu_han Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2007
    Mesajlar:
    288
    Beğeni:
    0
    hocam sana bi tercih şansı vermeleri gerekir. bu tercihte sen aynı ilde başka bir ilçedeki meslek lisesini isteyebilirsin. daha öncesinde bizim arkadaşlar bu nedenle kendileri başka okulları istemişlerdi. ama seni hemen başka bir yere kadronla göndermezler, sonuçta önümüzdeki yıl bu sayı değişebilir diye. Bir şekilde il mem de birilerini bul ve resen atama diye birşey söz konusu olursa iptal ettir içerden. en az bir yıl zaman kazandır. mümkünse önümüzdeki yılda müdürün üzerinde baskı unsuru oluşturacak bir yol bul derim. sonuçta adamın keyfi senin geleceğini etkileyecek. Allah yardımcın olsun. ilkveya orta okula atanırsan birşeye başvuramazsın çünkü oralarda seni formatör olarak barındırabilirler. yani dava fayda etmez.
     
  11. BaRBaRYaN

    BaRBaRYaN Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    7 Eylül 2009
    Mesajlar:
    3.712
    Beğeni:
    9
    bu da gösteriyor ki hak size ait değil çalıştığınız kuruma ait. bu yüzden kazanılmış hak olarak kabul edilmiyor DİYE BİLİYORUM.
     
  12. ulass

    ulass Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    182
    Beğeni:
    0
    Hocam hangi ilse çalışıyorsunuz?
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal