Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

İmage İçin Ghost mu Acronis mi ?

Konu, 'Windows İşletim Sistemleri, Sorunlar ve Çözümler' kısmında gizemkar tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    Sevgili arkadaşlar malumunuz BT sınıfları yada Şahsi bilgisayarlar için kurlumu tekrardan 2 saat uğraşmak yerine tüm programlarla birlikte 10 dk gibi zamanda yapmamıza olanak tanıyor image programları.

    Sizden hem fikir almak hem de bir şey paylaşmak istiyorum.
    Malumunuz BT Sınıfları birçok yerde Yeni sistem bilgisayarlardan oluşmakta içindeki teknoloji ve donanımların hepsi son sistem. Ama bazen İmage Cd si gelmemekte Sadece Driver ve Xp kurulum Cd si gelmekte.
    İmage almak söz konusu olduğunda ise hangi program daha iyi kullanışlı bu konuda karar kılmak lazım. Ghostmu Acronis True İmage mı?

    Düne kadar Ghost programını kullanırdık hep yardımımıza koştu. Ama yeni almış oldğum bilgisayarın image nı almak istedim. Ve aldım alırkende ghost 2003 ü kullandım windowsu destekliyordu ozamana kadarda kullanıyordum zaten. Gel gelelim bilgisayarım bozulup windowsu yenilemek durumunda kaldığımda ghosttan en büyük kazığı yedim Bilgisayarım yeni sistem SATA HDD deydi ozaman lar yeni cıkmıştı sata diskler ve ghost Sistem kurulumunun ilk aşamasında donup kalıp imagı almıyordu ve resetlemek zorunda kalıyordunuz bilgisayarınız ı ve bi bakıyorsunuz ki partitionlar bölünmüş ghost kafasına göre partition oluşturmuş ve image da atamadığı için sistem o şekilde kalakalmıştı ve elle 2 saat süren format ve kurulumla uğraşıyordunuz cok üzücüydü bu :cry:

    Üşenmedim Bircok Sata Bilgisayarda Denedim Ghostun 2003 sürümü HDD niz IDE değilde SATA olursa aynı durumu yapıyordu. Hatta arkadşımın biri yeni pc aldı ilk kullanışım daha 1 saat oldu olmadı bilgisayarı actık bana image alıver dedi ghostu kullandım yine aynı cocouk bilgisayaır kullanamadan daha yeniden kurduk bilgisayarı… ve ogün bugündür ghost 2003 ve altını kullanmadım .. tavsiyede etmedim…etmemde
    Bu olayların ardından arayışa girdim ve acronisle tanıştım ve 2.5 senedir onu kullanıyorum Kullanıyorum. Kullanıcı dostu bi arayüzü var . SATA desteği var Windows üzerinden yada oluşturabileceğiniz bootable medyalarları kullanarak sisteminizi rahatca yenileyebiliyorsunuz
    Kesinlikle sisteminize zarar vermiyor.

    Yani BT sınıfınızda SATA harddiski var olup da ghost 2003ü kullanmaya çalışırsanız hüsrana uğrayabilirsiniz hele hele dirver CDleriniz yoksa donanımı tanıtmada sıkıntınızda olablir bu nedenle acronis true image ı önerirm
    :+1:

    sizlerinde bu konudaki fikir ve paylaşımlarınızı beklliycem aynı şey sizinde başınıza gelmiş olabilir veya gelebilir
     
  2. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    Arkadaşlar bu konuda deneyimi olan yokmu acaba? harddiski sata olupta ghostla bu problemi yaşayan oldumu?
     
  3. cogullu

    cogullu Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2007
    Mesajlar:
    719
    Beğeni:
    0
    okuldaki harddiskler sata ama ben bi problem yaşamadım laptoplarda da bikaç kez hariç problem yaşamadım bilirsiniz onlar da sata ama bilmiyorum siz neden problem yaşadfınız.
     
  4. Hacker

    Hacker Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeni:
    0
    hocam bahsettiğiniz sorunlar sata hdd lerin raid denetleyicisi ile çalışmasından kaynaklanıyor. setup tan raid kapatılınca problem ortadan kalkıyor. windows u kurduktan sonrada raid i açıp sürücüsünü yüklemek kalıyor.

    bahsettigin programları kullanmadım. image da almak istemiyorum artık formatörüm çünkü :) yapacak iş kalmıyor :lol:
    yavaş yavaş kuruyorum ben... yoksa akşam olmuyor okulda...

    bahsettiğiniz programlar için link verirseniz bi ara incelerim.
     
  5. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    :)) HACKER hocam teşekkürler bunu hiç düşünmemiştim..

    coğullu hocam siz hangi versiyonu kullandınız ghostun hangi versiyonu?
     
  6. muratcan

    muratcan Site Gezgini

    Kayıt:
    28 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    35
    Beğeni:
    0
    Arkadaşlar Ghost 2003'ün network üzerinden klonlama yapması benim çok hoşuma gitti. Önce bir makineyi düzgünce kuruyosunuz sonra ağ üzerindeki diğer makinalara bunu hiç image dosyası oluşturmadan kopyalıyosunuz. Her makinede ghost 2003 olması yeterli. (Tabi aynı özellikteki makineler olması da gerekli) Bence her labaratuvarda bulunması gerekir
     
  7. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    HACKER hocam şimdi kafam biraz karıştı siz önce bioustan raidi kapatmam gerektiğini sonrada windows kurulduktan sonra raidi acıp sürücüsünü yüklemem gerektiğini söylediniz.
    zaten bunu biostadan devre dışı bıraktığımızda kurmaya gerek varmı acaba zaten raid sürücüsü yükleyip yüklemek istemediğimizi windows kurulumunun başında soruyor bunu bende yüklemiyorum. yani ghost yüklemedğim içinmi sıkıntı cıkarıyor bana
     
  8. cooolllooo

    cooolllooo Site Gezgini

    Kayıt:
    8 Eylül 2007
    Mesajlar:
    46
    Beğeni:
    0
    acronis ve ghost ikisinide kullandım acronis arayüz biraz daha güzel ama bana göre ikisininde yaptıkları aynı pek bir fark yok .
     
  9. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    Hocam googleda ghost 2003 SATA diye aratma yapın benim söylediğim problemlere ulaşırsınız 2003 versiyonunda SATA disklerin desteklenmediğini ve bir çok kişinin benzer dertlerden yandığını görürsünüz ben ozamanlar arattım ama bişey bulamadım ama şimdi baktım miillet ghost atamadığından dert yanıyo Ama zamanının en iyi programlarından biri
     
  10. Hacker

    Hacker Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeni:
    0
    gizemkar hocam raid yüklenmediği için ghost kurulumunda problem veriyor.

    peki diyeceksinki ghostla yükledikten sonra raid i acıp neden sürücüsünü yüklemem gerek?
    dersen bende sana ekran kartının sürücüsünü niye yüklüyosun ilk kurulumdada ekranda görüntü oluyor derim. bunun gibi bişey yani. raid i kullanacaksa eger sürücüsünü yüklemek zorundasın. yoksa driver ı kurulmamıs 512 mb GeForce ekran kartı gibi olur :)

    windows kurulumun basında sordugu yer F6 ile mavi ekranda geçiş yaptıgın yer yani her sata disk kullanan ankart için geçerli değil. bazılarının raid destegi yok bazılarının diriverı windows un içerisindeki sürücülerde mevcut otomatik kuruluyor vs.. vs...

    dediğimi dene bi olması lazım gerisini karıstırma :)
     
  11. fatihpc

    fatihpc Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    657
    Beğeni:
    0
    Ben Acronis kullanıyorum eski versiyonu olduğu halde bayağı iyi benim işimi görüyor süper diyebilirim kullanışlı vede basit arayüz.Bir dene pişman olursan bana kötü söyle. :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  12. gizemkar

    gizemkar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    956
    Beğeni:
    2
    hacker hocam bunun için kendim kurban olmam artık. başka kurban bulmam lazım:lol:
    birdaha aynı durumu kendi bilgisayarımda yaşamam cok ters bir tepki yaptırabilir bana çıldırabilrim :?
    raid sürücülerini kurup denicem bakalım olacakmı başka bilgisyarda
     
  13. Ahmetcogur

    Ahmetcogur Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    191
    Beğeni:
    0
    Acronis kullanan arkadaşlara bir sorum olacak. Bu acronis ghosttaki gibi cd den boot edebiliyormu? yani ben her öğrencinin pc sini acronis ile bir cd ye yedek alıcam sonra bozulduğunda cd den geri yükleme nasıl yapıcam? bazıları acronis yüklü bir pc ye bozulan harddiski takıcaksın dediler ama bu çözüm değil harddiski sökmek isteiyorum direk ghosttaki gibi cd den açıp geri yüklemek istiyorum. Böyle bir özellik mevcutmu acaba?
     
  14. mystreous

    mystreous Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.318
    Beğeni:
    1
    yaklaşık 5 yıldır ghost kullanıyorum. Gayet memnunum. Her kullanışımda bu programı yapanlara dua ediyorum. Ancak ben hep ghostun dos versiyonlarını kullandım. windows versiyonunu hiç kullanmadım. ghost 2003 versiyonunda image almıştım bi ara ama hiç bunu açmak nasip olmadı. İyi ki de açmamışım partitionlara zarar veriyormuş demekki. Dos versiyonunda hiç öyle bi sorun yaşamadım. Önceleri ntfs partitionları görmüyordu. Şimdi ghost 8 dos versiyonunda o sorunu da çözmüşler. Gayet hoş bi program. Genel olarak kullanım tarzım şu şekilde. Herhangi bir dos boot cd siyle bilgisiyarayı açıyorum. D ye image alıyorum. Çalıştıracağım zaman da aynı şekilde boot cd ile açıp D deki imageyi açıyorum. Bu kadar basit ve kullanışlı. Acronic si hiç kullanmadım. Kullanmak istiyorum ama ghost varken hiç de sıcak gelmiyor bana...
     
  15. mystreous

    mystreous Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.318
    Beğeni:
    1
    Arkadaşlar bi de ben hiç raid sürücülerini yüklemiyorum. Windowsu kurarken yüklemek istiyorsanız F6 ya basın diyor ben orayı geçiyorum hep. Yanlış mı yapıyorum? ne işe yarar raid? yüklersem daha mı performanslı çalışır hdd acaba ? sürücüsü yüklenmemiş 512 geforge ekran kartı gibi mi benim hdd şimdi acaba :S
    Şimdi windows kurulu iken yüklenir mi bu raid ??
     
  16. .Kaf-Kef.

    .Kaf-Kef. Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.069
    Beğeni:
    0
    Şu anda acronis kullanıyorum ghostla benzer ama ara yüz yönünden bence biraz daha kullanışlı geldi .En büyük fark ise acronis ağ desteği olması bu lab ortamında büyük kolaylık .
    Ghost'un server sürümünde bu özellik var ama cok yavaş çalışıyor .
     
  17. ergin_tastan

    ergin_tastan Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    419
    Beğeni:
    3
    acronish kesinlikle.ghost ta bir çok sorun yaşadım
     
  18. ilter

    ilter Site Gezgini

    Kayıt:
    8 Mart 2007
    Mesajlar:
    90
    Beğeni:
    0
    Gost 9.0 ve 10 sürülerini deneyin. Dediğiniz sorun eski okulumdaki bilg. başıma gelmişti ve sizin gibi 2003 ü kullanmıştım ve bilgisayar açılışı gerçekleştirmedi. Sonunda yeniden kurup 9.0 yada 10 sürümü ile yedeğini almıştım. Ayrıca daha sonra şunu buldum ki oda Ghost 2003 le bozulan bilgisayarı Noton disk doctor la yeniden çalışabilir hale getirilebileceğidir. Bunuda daha sonra test amacıyla uygulamıştım..
     
  19. ermansr

    ermansr Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2007
    Mesajlar:
    213
    Beğeni:
    0
    1. ekran kartı olmadan ekranda görüntü olur mu?
    2. ghostu nasıl oluştururum nasıl kullanırım? bu konuda yardımcı olabilir misiniz? bir link verebilir misiniz en azından detaylı anlatan..
     
  20. cogullu

    cogullu Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2007
    Mesajlar:
    719
    Beğeni:
    0
    1.monitörü nereye bağlamayı düşünüyorsunuz
    2. ghost yerine acronis düşünün bence ghost bende de sorunlar yapmaya başladı, ayrıca ek özellikleri var
    http://bilgisayarbilisim.net/acronis_tr ... t7140.html
     
  21. .Kaf-Kef.

    .Kaf-Kef. Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.069
    Beğeni:
    0
  22. mehmetersin

    mehmetersin Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    367
    Beğeni:
    0
    acronis ile usb den boot edip imaj yüklemek hoş oluyor.sadece 32 ram bir pcniz varsa ghost kullanmak daha mantıklı üstünde ise acronis tavsiye edilir.eğer win98 yüklü o antikalardan oluşan bir labınız varsa her türlü sorununuza çare bulunur bilginize.
     
  23. anticode78

    anticode78 Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2007
    Mesajlar:
    170
    Beğeni:
    0
    GHOSTUN 2005 VERSİYONU VAR ELİMDE SORUNSUZ ÇALIŞIYOR
    AYNI ZAMANDA USBDENDE BOOT EDİP GHOST KULLANABİLİYORSUNUZ.
    GHOST 2005 VERSİYONU SATADA DA PROBLEMSİZ VE ÇOK AZ YER KAPLIYOR
    BOOT VE 1 MB BİR DOSYA İLE HER ŞEY YAPMAK MÜMKÜN
     
  24. cogullu

    cogullu Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2007
    Mesajlar:
    719
    Beğeni:
    0
    hocam upload eder misiniz biz de deneyelim
     
  25. icono

    icono Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    26
    Beğeni:
    0
    bence Acronis

    ben hem ghost hem acronis kullanıyorum ama ghost sata hddlerde sorun verebiliyor acronishde böyle bir durum yok .ama vistada yedek alamadım acronishle .
     
  26. musedip45

    musedip45 Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    107
    Beğeni:
    0
    tabiki acronis

    acronisin neredeyse tüm versiyonlarını kullandım. image'da onun üstüne yok. ghost yavaş
     
  27. simirna

    simirna Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeni:
    0
    Bugün hem Ghost 8 küsur hem de Acronis kullanmak zorunda kaldım. Malesef Ghost ile aldığım imajı yüklememe rağmen açılışta eksik işletim sistemi uyarısı aldım ve öylece kaldı. Acronis ile aldığım imajda hiç bir sorun yaşamadım. Ghost'un 10 sürümünde bu sorunun çözüldüğünü söylüyorlar ama denemedim.
    Ayrıca disk bölümleme konusunda yine Acronis i tavsiye ederim, basit ve oldukça kullanışlı.
     
  28. mostwanted

    mostwanted Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2007
    Mesajlar:
    450
    Beğeni:
    0
    acronisin kötü yanı imajı cdye yazmaması yeni sürümlerinde bu özellik varmı
     
  29. badboys

    badboys Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2008
    Mesajlar:
    291
    Beğeni:
    0
    acroniste de sata2 hdd lerde yaşadık aynı sorunu veya biz beceremedik
     
  30. Şeref

    Şeref Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    116
    Beğeni:
    0
    bugün acronis i kullandım bi harika
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal