Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

İlk çocuk ve ikinci çocuk arasında kaç yaş olmalı?

Konu, 'Her Telden' kısmında hanibal07 tarafından paylaşıldı.


  1. hanibal07

    hanibal07 Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ocak 2016
    Mesajlar:
    220
    Beğeni:
    10
    Arkadaşlar merhaba. 3 yıllık evliyim. 9 aylık bir bebeğimiz var. Dün eşim bana yeniden gebe kalmış olabileceğini söyledi. Çok şaşırdım. Üzüldüm hatta. Daha taze anne baba olduk bilirsiniz yorucu hatta yıpratıcı bir süreç. Aynı döngüye erken girmek epey moralimi bozdu. Sizce ilk çocukla ikincisi arasında kaç yıl olmalı. Peşpeşe çocuk yapmanın avantajları da var illaki ama tecrübelerinizi paylaşırsanız da memnun olurum
     
  2. atakom

    atakom Süper Üye Süper Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.081
    Beğeni:
    38
    bence fazla yaş farkı olmamalı, 1-2 yaş ideal, nedeni ise ikinci çocuk olduğunda ilk çocuk onu çok kıskanıyor, davranışları değişiyor, inatlaşmalar, huysuzlaşmalar başlıyor, yaş farkı fazla olmazsa bu sorunlar daha düşük seviyede gerçekleşir muhtemelen, diğer nedeni ise çocukların yaşları yakın olursa büyürken birlikte büyürler, birbirlerine yeterler
     
  3. volkankey

    volkankey Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    2.773
    Beğeni:
    125
    bizim de çocuklar arasında 18 ay var. Biz planlı yaptık emin ol 2. çocuk doğduktan 1.5 - 2 yıl sonra iyi ki çok beklememişim diyeceksin ama ilk 1.5 - 2 yıl zorluk çekeceksiniz :)
     
  4. mosar

    mosar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2011
    Mesajlar:
    328
    Beğeni:
    43
    Hayırlı olsun hocam öncelikle. Benim Çocukların arasında 30 ay var son derece güzel bi durum. Şu konuda katılırım başlangıçta yoruyor çoğu gece uyku saatleri aynı ana gelir biri hanıma biri size kalır vs. ama biraz ayaklandılar mı mükemmel oluyor. bir birlerine arkadaş oluyorlar. oğlan ana sınıfına gidiyor, kız abisi okuldan gelsin diye dört gözle bekliyo her akşam bi karşılama var görmeye değer, beraber oynuyorlar artık. Yaşları uzak olsa küçük büyüğe eşlik edemiyo farklı ilgi alanları oluyo,çizgi film bile sorun oluyo ama yakın olunca tüm her şey hemen hemen aynı en azından canları sıkılmıyor, arkadaş aramıyolar. Bazen yalnız oynuyorlar, bazen beraber oynuyorlar,oturup aynı çizgi filmi izliyorlar. Mesela yemek yedirmek zulümdür çoğu zaman ama biz çok şükür küçüğe bile neredeyse kendimiz yedirmedik, abisi kaşıkla yiyo diye aldı kaşığı daldı abinin yemeğine o ne yiyorsa aynısını istedi, şimdi bir yer bezi, koyuyorsun bi tepsiye,otur keyiflerini seyret. daha ne yazayım biri oyuncak toplamaya kalktı mı öbürü de kalkıyor, tabi beraber dağıtmaya bi girdiler mi ortalık savaş alanı. Sıkıntıları da var tabi bazen küçük kavgalar, oyuncak paylaşamamalar oluyor. Ama onun çözümünü de şöyle bulduk beraber oynayabilecekleri bir kaç oyuncak oyuncak var beraber oynadıklarında onlarla oynuyorlar, onun dışında yemek masasındaki yerleri bile belli herkes kendi yerine oturuyor, herkesin özel oyuncakları var iki si de kabullendi, biri diğerinin özel eşyasını bulduğunda götürüp öbürüne veriyor. Tek kişinin oynayabileceği hiç bir şey sahipsiz değil. Yani özetle küçükken zor ama biraz büyüdüler mi güzel oluyor.
     
  5. hanibal07

    hanibal07 Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ocak 2016
    Mesajlar:
    220
    Beğeni:
    10
    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İçimi rahatlattınız. Galiba benim korkmamın bir sebebi de eşimin bir önceki gebeliğinin problemli olması. Bebeğimiz 7 aylık doğdu ve süreç baya maceralıydı.1500 g doğdu.bir ay bebek yogun bakımda kaldı. Eşimde bende çok yıprandık. Şimdi o süreci tekrar yaşamaktan korkuyorum sanırım. Yorum yapan herkese teşekkürler.

    Mevla görelim neyler,neylerse güzel eyler
     
  6. bilgisayarmax

    bilgisayarmax Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.316
    Beğeni:
    274
    hayırlısı olsun hocam öncelikle. böyle plansız olması bence çok daha iyi. örneğin bizim 18 aylık kızımız var 2.yi yapsak mı ne zaman yapsak nasıl bakarız zor mu olur kolay mı olur diye düşüne düşüne bi hal olduk.vardır bunda da bi hayır. beraber büyürler bir kez sıkıntı çekersiniz sonra rahatını sürersiniz
     
  7. 0nursah

    0nursah Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    390
    Beğeni:
    13
    Benim Oğlum üç yaşına yaklaştı, ikinci çocuğu nasipse seneye düşünüyoruz, ama en az yirmi defa demişimdir oğlum keşke kardeşin olsaydı da oynasaydınız diye. En olmadık zamanda tutuyor elimden hadi top oynayalım şunu oynayalım bunu oynayalım. Hocalarım da bahsetmiş zaten, yaş yakın olan kardeşler birbiriyle oynuyor, ana babaya büyük rahatlık.
     
  8. dehencan

    dehencan Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2007
    Mesajlar:
    576
    Beğeni:
    36
    uzmanlar 2 çocuk arası ideal yaş farkı 3 diyorlar. hocam haberin olsun.
     
  9. date

    date Site Gezgini

    Kayıt:
    20 Ocak 2014
    Mesajlar:
    70
    Beğeni:
    0
    eğer test sonucu pozitif çıkarsa, en güzel yaş farkı 1.5 - 2 yıl diye düşünmekten başka çareniz yok. öyle inandırın kendinizi. bunun birçok avantajı olabilir. arkadaşlarda bahsetmiş. ama okul, askerlik, evlilik gibi durumlarda harcamaların ve duyduğunuz üzüntü, stress gibi şeylerin ikiye katlanması ve evlilik çağına geldiklerinde ise aniden yalnız kalmanız gibi dezavatajlarıda var. bence en güzeli 5-6 yaş fark olması.
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal