Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

bebek mamaları tarifleri

Konu, 'Sosyal Kültürel Eğlence Spor ve Otomobil Forumu' kısmında şeffaf tarafından paylaşıldı.


  1. şeffaf

    şeffaf Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2009
    Mesajlar:
    781
    Beğeni:
    3
    kızlar bebeğime ne yedireceğimi şaşırmış bir anne olarak sizlerin de tecrübelerinden faydalanmak istiyorum. benim kızıma yemek yedirmek tam bir işkence beğenmediği şeyi asla yemiyor. severek yediği birkaç şey var dönüp doyaşıp onları nazırlıyorum :( hem farklı besinlerden faydalansın hem de severek yesin istiyorum. Sizlerin deneyip de bebeğinizin çok hoşuna giden specialleriniz varsa paylaşalım..kızım 17 aylık.
    bizim favorilerimiz:
    *muzlu muhallebi(pirinç unu ve büyüme sütüyle muhallebiyi hazırlıyorum piştikten sonra 1 tatlı kaşığı bal ve muz püresi ilave ediyorum)
    *tarhana çorbası
    *yayla çorbası(pirinçsiz)
    *etli türlü yemeği(ezerek veriyorum)
    *cici bebe(artık pek ilgisini çekmiyor ama zamanında çok yedi)
    balığı yemeklerine katıyorum zaman zaman ama kokusundan tiksiniyor, defne yaprağıyla balığı haşlayınca kokusu azalsa da zorlanarak yiyoruz :(
     
  2. onureren

    onureren Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    200
    Beğeni:
    1
    hocam tarhana çorbasını seviyorsa tarhana çorbası içine çaktırmadan sebze ekleyebilirsin. benim kızım çok farketmiyo tadını. ben kabak, bezelye, semizotu veya ıspanak koyuyorum tarhana çorbasının içine sonra da blendrdan geçiriyorum. tabi hepsini bi seferde değil tek tek :)
     
  3. onureren

    onureren Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    200
    Beğeni:
    1
    ha bi de kırmızı mercimek çorbası içine eklenen sebzeyi çok iyi kamufle ediyo. ben kereviz veya kabak ekliyordum kırmızı mercimek çorbasına.
     
  4. şeffaf

    şeffaf Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2009
    Mesajlar:
    781
    Beğeni:
    3
    evet tarhanaya katıyorum sebzeleri, ayrı ayrı pişirip sonra katıyorum. her türlü sebzeyi yemiyor benimki, tadlarını değiştirmek için yol arıyorum, bu defa da hep aynı taddan bıkıyor offf kızım beni yemek konusunda çok üzüyor, bakıcısıyla da gün boyu bişi yemiyor:( yemek konusu çok strese sokuyor beni...
     
  5. şeffaf

    şeffaf Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2009
    Mesajlar:
    781
    Beğeni:
    3
    kırmızı mercimeği yemiyor malesef :( dedim ya ben çok sıkıntılıyım bu konuda..hem seçer hem yediği bir kaç kaşık olur..evde özel yöntemlerimle yediriyorum ağzını durduk yerde açmaz hiç, aç kalacak diye dışarı uzun süreliğine çıkamayız..ne zaman düzelir acaba :shock:
     
  6. zuhall

    zuhall Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2007
    Mesajlar:
    230
    Beğeni:
    1
    vallahi hocam iştahsız çocuk hep aynı gidiyor. benim kızım 3 yaşına girdi hala aynı durum.dışarıda ne yedirivem diye telaşe ediyorum. evde ki durumda aynı. yediği belli başlı yemekler var onların dışına çıkamıyoruz. iştahsız çocuk öyle devam ediyor
     
  7. onureren

    onureren Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    200
    Beğeni:
    1
    valla bu yemek konusu çok stresli özene bezene hazorladığın yemeği çocuk yemeyince çileden çıkıyosun ama yapacak pek bişi yok. bi site vardı benim baktığım belki burdan biraz ilham alabilirsiniz: www.annenotlari.com
     
  8. zik_zak

    zik_zak Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2010
    Mesajlar:
    225
    Beğeni:
    0
    arkadaşlar benim çocuğum yok ama komşumun 1 yaşında dünyalar tatlısı bir kızı var. Komşum dün beni çağırdı, kek yapmıştı ,keki elime almış tam yiyordumki kız elimden kaptı tabağı hamır humur yemeye başladı, annesinin söylediğine göre ilk defa kek yiyordu, çocuklar başkasının elinde görünce daha bir iştahla yiyorlar sanırım :D çok güldük onu o haline, benim keki bir kendi yiyordu, bir annesine yediriyordu :puhaha: bu da bir yöntem olabilir :)
     
  9. dörtyol

    dörtyol Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2008
    Mesajlar:
    220
    Beğeni:
    0
    hocam sürekli blendırdan geçirmek mantıklı değil. pütürlü yesin. ben o zmanlarda pilav türlerinden verdiğimi hatırlıyorum yanında bol bol yoğurt. yoğurt kalsiyum bakımından sütten çok iyiymiş. yaşını geçtikten sonra devam sütünü bıraktık. ben hoşlanmıyordum zaten onun yerine yavaş yavaş süte geçiş yaptık. süt vereceğiniz zaman onu bal ile tadlandırın ya da hiçbirşey katmayın.
    ben oğluma şöyle birşey yapardım çok güzel yerdi.
    biraz yeşilmercimeği ve yarmayı önden haşlayın.bir tencereye küçük bir soğanı doğrayın biraz yağ ile hafif soldurun içine hafif salça koyabilirsiniz ardından yeşil mercimeği ve yarmayı koyur hafif su ile onu pişirin. yarma yoksa iine bulgurda koyabilirsiniz. yarma olunca sadece önden haşlamanız gerek. şu vakitten sonra ne bulursanız verin hocam meyveleri sebzeleri eline verin. sizden almaz ise masanın üstüne koyun nasıl olsa acıkacak ve alıp yiyecektir. benim oğluma bakan arkadaşın çocukları var. orada güzel yemek yiyor onlara bakarak. evde ben zorlaya zorlaya veriyorum.
     
  10. şeffaf

    şeffaf Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2009
    Mesajlar:
    781
    Beğeni:
    3
    hocam ara ara deniyorum pütürlüleleri..ama malesef hep kusmayla sonuçlanıyor, ben de zaten az yiyor bari yedikleri midesinde dursun diyorum.dr a sordum bu konuyu. herhangi bir zararı yok sadece, "2 yaşına kadar bu lüxü arar" demişti. ben de razıyım dedim, bişeyler yesin yeter ki.en azından hafta sonları denicem artık zamanım daha bolken..
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal