Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

ayvalık-datça-dalaman-didim de öğretmen olmak

Konu, 'Her Telden' kısmında colorhand tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. colorhand

    colorhand Site Gezgini

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeni:
    0
    arkadaşlar öncelikle yapacağınız yorum ve vereceğiniz bilgilere teşekkür ederim.ben ayvalık-datça-dalaman-didim ..vs gibi ilçelere tayin istemeyi düşünüyorum,buralarda yaşayan arkadaşlarımız varsa bilgi verebilirlermi acaba.ev kiraları ev fiyatları yaşam şartı nasıl....vs.gibi.ÇOK TEŞEKKÜRLER.
     
  2. ulu2000

    ulu2000 Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2008
    Mesajlar:
    241
    Beğeni:
    2
    Turizm bölgelerinde öğrenci pek okumayı düşünmez. Plajda su satsa para kazanacağını bilir. Dolayısıyla da pek okumaya niyeti yoktur. Tahmininden daha şımarık bir öğrenci kitlesiyle karşılaşabilirsin.

    Ev kiraları ilçe merkezinden uzaklaştıkça düşer, zaten evler de küçük olur.
    Denize yakın olursa hem yazlık hem kışlık olur...

    Çeşme de çalıştım böyleydi.
     
  3. haruneser

    haruneser Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    136
    Beğeni:
    8
    2 Yıl Ayvalıkta öğretmenlik yaptım.Kötü yer değil.Kışları biraz sıkıcı.Yapılacak birşey pek fazla yok.Yazları da zaten tatilde olduğun için başka yerler görmek istiyorsun.Bence büyük bir şehirde öğretmenlik yap mesela İzmir gibi yazları istediğin yere gidersin.Ama sorarsan Ayvalıkta öğretmenlik nasıldı diye, öğrenciler arkadaşın dediği gibi iç kesimlerdeki öğrenciler ile çok farklı ,derse ilgi biraz daha az.Geniş insan tabiri buralar için epey geniş bilmem anlatabildim mi.Öğretmenler arasındaki iletişim çok güzel.Bu okula göre de değişir ama öğretmen olarak hoş bir yer.
     
  4. colorhand

    colorhand Site Gezgini

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeni:
    0
    teşekkürler.antepteyim ve gelecek planlarım arasında batıya yerleşmek var.hem kendim hem ailem adına.antep eğitimde en son sırada.çocuklarımında batı kültürünü almasını istiyorum. ben alamadım.farklı olur kanaatindeyim.
     
  5. ysartemur

    ysartemur Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2009
    Mesajlar:
    750
    Beğeni:
    1
    hocam malatyalıyım balıkesride okudum 4 yıldır aydında çalışıyorum
    üniversiteyi batıda okumakn istemiştim. ama batıya (doğulular genelde böyle diyoruz burdakiler şaşıyor burası batımı diye ege diyorlar) gelince çok ta fark olmadığını gördüm.hayal kırıklığına uğradım diyebilirim.
    hem o batı kültürü nasıl bir şey çokta anlamış değilim. egeyi düşünüyorsanız izmir ve tatil yerleri hariç sehirleşme anlamında iç anadoludan pek bir farkı yoktur.
    eğitim olarak pek homojen değil. iyi bir okul ilden çok daha önemlidir. aydın eğitimde ilk üçte ama vasatın altında çok okul var.
     
  6. colorhand

    colorhand Site Gezgini

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeni:
    0
    hocam bende malatyalıyım.hayatım malatya-antep arasında geçti.buraların kahrını yeterince çektim diye düşünüyorum,amma tabii hakkımıza hayırlısı.artık yaş 35 oldu.sabah kalkınca camdan maviyi görmek istiyorum.bidaha gelmeyeceğimi hesap ederek.binalardan kalabalıktan stresten uzak olmayı düşlüyorum işin açıkcası.kendi yağımda kavrulabileceğim yerleri düşünüyorum yani.o yüzden en iyi halden anlayan yine öğretmen arkadaşlar diye düşündüm.sonuçta gelirimiz 3 aşagı 5 yukarı aynı.o açıdan.hayat şartlarını daha iyi anlatırlaryaşayanlar.teşekkürler.
     
  7. tayinci42

    tayinci42 Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    2.742
    Beğeni:
    0
    bende istanbulda okuduktan sonra 6 yıl doğuda çalıştım şimdide memleketimiz konyaya yerleştim. sırf ailem burada diye geldim ama çok berbat. yollar, sokaklar, trafik, çarpık yapılaşma, kirlilik, hava kirliliği vb.. bunlara ek olarak yalan yanlış işleyen bir devlet yapısı. tüm kurumlarıyla yani. belediyeden tutda tarım il müdürlüğüne kadar her şey yanlış başıboş adaletsiz öylesine çalışıyor.. hiçbir düzen intizam yok. mesela yolda giderken arabanı yolun kenarına parket ve bir şeridi kapat türkiyede hiç kimse buna bişey demez gayet normaldir bu kanunsuz durum. yada mesela mazlumsan asla hakkını elde edemiyorsun. eğer kendin birşeyleri doğru yapmak istersen herşey o kadar yanlışki yıpranıp gidiyorsun. yani mesela sen tüm gücünle herşeyi iyi yapmak için uğraşsanda saçma sapan biri başına dikiliyor amir oluyor, iş bilmiyor yaptığın işi bile bozuyor.

    çok garip bir dünyada yaşıyoruz. neden yaşadığımızı hiç anlayamıyorum. bu dünyada var olma amacımızıda anlamıyorum. mantıklı hiçbir amacı yok. şöyle bir sahil kenarında bir agacın altında, ne sıcak olsun ne soğuk saatlerce oturup kafamı dinlemek istiyorum. dünyada hep bir koşuşturmaca ve uğraş var. dünyadaki tüm insanlar rahay huzur ve bolluk içinde yaşabilecekken, gerçekten böyle bir imkan varken herşeyin bu kadar kötü olmasını anlayamıyorum. içine bir program yüklenmiş robot gibiyim. yani böyle hissediyorum.. içimdeki programa göre hareket ediyorum.. yanlış işler yaparsam cehennem var doğru işler yaparsam cennet var. keşke programın içinde nefis ve şeytan virüsleri olmasaydı. akıl ve kalp antivürüsü bunları temizleyemiyorsa suç kimin. bilgisayara virüs bulaşınca onu ateşe atarmıydım. hatta bu virüsüde ben bile bile yerleştirseydim..
     
  8. AKADEMİA

    AKADEMİA Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2011
    Mesajlar:
    2.382
    Beğeni:
    5
    Hocam çok garip bir dünyada yaşadığımız konusunda sonuna kadar haklısınız. Hatta devamındaki dünyayı anlayamama hayatı anlayamama konularında da mutabıkız. Ancak ben de sizin durumunuzdayken şu an herşeyi boşvermiş moduna geçtim. Hiçbir şeyi takmıyorum. Zengin olma hayalim yok, rahat etme hayalim yok, büyük işler-güzel işler yapma hayalim yok, müdür-amir olma hayalim yok yaşayıp gidiyoruz bomboş. Kafaya da takmıyorum hiçbir şeyi.

    Bir kızım var, eşim ev hanımı, başka çocuk hayalim de yok. Kızımı büyütüp iyi bir insan yapabilirsem yeter.

    "Acaba dünya neden böyle" diye de arada bir düşünecek olduğumda, Turkcell'in bir reklamı vardı : "Selo, sen mi kurtaraksın dünyayı..." deyip geçiyorum.
     
  9. serdemir

    serdemir Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.265
    Beğeni:
    8
    Diğerlerini bilmem de Dalaman ne alaka. Bu bizim Muğla-Dalaman değil mi? Öyleyse Dalaman turistik biyer sayılmaz. Kiralar, ev fiyatları ucuzdur(200-400 arası kira, 60-120 arası ev fiyatları) tam memur şehri ama yaz-kış sıkıcıdır. Çok küçük yer. Bir fethiyede çalışan ortacalı olarak Muğla sınırlar içinde en yaşanılabilir yer Fethiye, Hem turistik, hem yaşam koşulları (havası, denizi temiz, trafik fazla dert olmaz, fiyatlar idare eder,) ama aradığın tam bir şehir ise biraz sıkılabilirsin, sonuçta sahil şehri.
    Datça çok küçük. Sessiz sakin denizi çok güzel, ama çok sapa bir yer. Emeklilik yılları için düşünülebilir. Bodrum-Marmaristen uzak dur. Muğla merkezde deniz yok, Yatağanda kanser olma riskin artar, Milasın insanları çok karışık, çok güvenli bir yer sayılmaz.
     
  10. ysartemur

    ysartemur Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2009
    Mesajlar:
    750
    Beğeni:
    1
    hocam kalkınca camından denizi göreceğiniz güzel bir ev bulmak çok zor ve fiyatla yüksek. ben eskiden yazlık denince denize en fazla 50 metre olan evler diye düşünüyordum kuşadası didim için konuşayım denize 15 km bile olan yerler var ve adı yzlık. bazılarından denizi görmen için dürbünle bakman lazım.
    evler genelde 40metrekare*3 kat şeklinde ve okadar iç içeki balkonlar arası en fazla 2 metre.
    kuşadası emlak fiyatlarına bakarsanız fiyatlar düşüktür ancak denize uzaklık baya fazla ve şehirleşme çok kötü.
     
  11. acer50

    acer50 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.176
    Beğeni:
    36
    turistik yerde çalışmak zordur;
    yazın nüfus aşırı arttığından şehrin altyapısı, imkanları nüfusu karşılamaz, en basiti 2. kattan yukarıya su basıncı yetmez.
    evler yazlık olur, odalar küçük, yalıtım sıfırdır, yazın yanarsın, kışın donarsın. (nemli soğuk dondurucudur). öyle camdan denizi görmek filan filmlerde olur. siz merkeze yakın oturmalısınız, site ve deniz kenarlarındaki evler kışın tenha ve tehlikeli olabilir.
    fiyatlar pahalı olur, zaten yolunacak turist olmadığın için, esnaf seni umursamaz, ilgilenmez.
    öğrencilerin zaten okumada gözü yoktur, veliler de seni takmaz.
    yabancı turistlerin çok olduğu yerlerde çarpık ilişkiler fazladır, çocuk yetiştirmek zor olur.
    herşeyini kaybetmiş insanların son çaresi bu tip yerlerdir, voleyi vurmak için gelir, gözü kara olur, herşeyi yapabilir. dolayısıyla doğudan çok göç alır, işler daha da karışır.
    atalar boşuna dememiş, taş yerinde ağırdır.
    şimdi istersen tayin iste git...
     
  12. ning35

    ning35 Site Gezgini

    Kayıt:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    39
    Beğeni:
    0

    İkinizi de bu güzel yazılar için öncelikle çok teşekkür ederim .Bu saçma sapan günümde, giriş katta nöbet tuttarken "ben burda ne yapıyorum" diye kendi kendime sorarken yalnız olmadığımı hissettirdiniz.
     
  13. melgin

    melgin Site Gezgini

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    87
    Beğeni:
    1
    Bende yıllardır buralara tayin istiyorum da çıkmıyor. Ama yukarıdakilerden sonra bir kez daha düşüneyim dedim :) . Ben ünye deyim, fena yer değil, bir çok yere göre güzel. deniz iki adım ötede. kiralar 400 den başlıyor samsun ve ordunun tam ortasında. evlerde 90 dan başlıyor. yeşili bol. karadeniz işte. balıkesir nasıldır hiç bilmiyorum ama sadece sempati duyuyorum. peki yaşanacak yer neresi? İklimi de insanları da ılıman, yeşil ve mavinin birleştiği, sıkılmayacağın, güvende olacağın, pahalı olmayan, ulaşımı kolay, vs vs. bir yer var mı?
     
  14. glimmer

    glimmer Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeni:
    2
    aydınlıyım .didimi iyi bilirim. didimde kiralar ucuzdur yani aslında aydında genel olarak kiralar ucuzdur.
    ayrıca iklimden doleyı gecim rahttır. isteyin rahat edersiniz
     
  15. ayhankesicioglu

    ayhankesicioglu Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    120
    Beğeni:
    0
    insan bazen boşluğa düşüyor ama bu dünya boş değil. hepimizin kul olmak gibi çok güzel bir amacı var ve bu da sadece "yapmayınca cehennem yapınca da cennet" olan bir kulluk değil. önemli olan gerçek bir arayışa girmek. inşallah içinizde hissettiğiniz bu boşluk size güzel bir yolu buldurur arkadaşlar.
    Kendini Arayan Adam romanını okumanızı acizane tavsiye ederim.
     
  16. acer50

    acer50 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.176
    Beğeni:
    36
    işte bu mantık yanlışa götürüyor insanları. tatile gelip beğenmek ile orada yaşamak farklıdır. yazlık yerde ev çoktur kiralar ucuz olur ama evlerin durumu berbattır. tayin isterken didim i araştırmıştım, Aydın a 100 km ve doğru dürüst hastane (özel) yok diye biliyorum, çok göç almış ve yerleşimi dağınık bir yer diye söylenmişti. ama siz 2 hafta, 1 ay tatile giderseniz mutlaka beğenirsiniz. sonradan pişman olmamak için gidip tatil yapandan değil, orada kışı geçirenden, orada memurluk yapıp yaşayan kişiden yorum alınmalı bence.
     
  17. ning35

    ning35 Site Gezgini

    Kayıt:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    39
    Beğeni:
    0
    Senden din fetvası isteyen mi oldu. Sürekli olarak ne meraklısınız her şeyi dine çekmeye. Bir rahat bırakın insanları .Bu kadar takıntılı bir zihniyeti anlamıyorum. Bu nasıl kendini köle hissetme duygusudur. Ne meraklısınız kul olmaya emirlere uymaya . Halit Ertuğrul'un kitabını tavsiye ediyorsun bide . Adam ben az önce namazdan geliyorum diye bağırıyor o badem bıyıklarla zaten.
     
  18. colorhand

    colorhand Site Gezgini

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeni:
    0
    zaten ilk yer didim-ayvalık arasında kalıyorum.gaziantepte ev kiraları,suriyelilerden dolayı 2 ye katladı.şu an oturabileceğiniz bir ev 1000-1500 arası oldu.keza konut fiyatlarıda aynı oranda.toki konutları 140-160 bin liradan gidiyorki.normal bir ev 200 bin tl civarında.zaten büyükşehir lüksünden istifade edemiyorum kendi adıma.o zaman neden büyük şehrin stresini yaşayayım demeden edemiyorum.ama hepinize teşekkürler.ilginiz için.
    kira:1000-1500 arası
    konut:150-200 bin arası(15-20 yıllık konutlar)
    ısınma yıllık:1500-2500 arası
    şehir içi ulaşım:1.80tl
    su: tr de en pahalı olan il
    .......yani sıralayacak olursam gitmeyi düşündüğüm yerler daha uygun gibi.ama yinede hakkımıza hayırlısı.
     
  19. acer50

    acer50 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.176
    Beğeni:
    36
    merak ettim, suyun tonu kaç lira hocam?
     
  20. şeyma

    şeyma Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2007
    Mesajlar:
    909
    Beğeni:
    0

    İnsanların içindei boşluk, ya da huzursuzluk en güzel Alalh'ı anarak geçiyo da ondan öyle söylemiş olabilir arkadaş :) Zaten ona göre yaratılmışız ki... İnananlar, ya da inbadetlerini güzelce yapanlar sadece öbür dünyada değil, bu dünyada da huzur buluyo. Gerçekten ne ev ne araba, ne deniz insanı Allah'a sığınmaktan daha çok mutlu edebilir..
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal