Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama
Yeni Konu Aç
Yeni Konu Aç

7 ve 8. sınıf BTY derslerinde neler işliyoruz?

Konu, 'Ortaokul Uygulama ve Materyaller' kısmında cgg*seco tarafından paylaşıldı.


  1. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    10 yıl lisede çalıştıktan sonra geçen sene bir köy ortaokuluna tayin istedim. Öğrencilerin ahlaki yönden problemleri yok ama seviyesi de çokta iyi değildi. O yüzden 2 yıldır 7 ve 8. sınıflara BTY derslerini istememiştim. Fakat seneye 5. sınıftan itibaren kendi yetiştirdiğim öğrencilerim olduğu için 7. sınıflarda BTY dersini okul uygun görürse seçtirmek istiyorum( 2021-2022'de de 8. sınıflarda tabiki). Bu sebeple sizden görüş almak istiyorum. Belirli bir müfredat var elbette ama biraz afaki gibi duruyor. Şu şu konuları muhakkak işlemelisin. Bu konular çocukların hoşuna gidiyor, şu konuları özet geç dediğiniz neler var. Şu konuda şöyle bir materyal kullanıyorum çocuklar çok seviyor dediğiniz şeyler varsa paylaşırsanız sevinirim.
    Malum evdeyiz bari önümüzdeki yılları planlayalım...
     
    katafalk bunu beğendi.
  2. metafor

    metafor Site Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    6 Mart 2008
    Mesajlar:
    974
    Beğeni:
    834
    Takip
     
    katafalk bunu beğendi.
  3. panacea

    panacea Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2009
    Mesajlar:
    363
    Beğeni:
    41
    Hocam ben ilk dönem müfredata bağlı kalıyorum.Ama code.org gibi scratch gibi programlarda programlama yapıyoruz. Ortalama bulma, yüzde hesaplama, üs hesaplama gibi temel programlama sorularının önce algoritmasını hazırlıyorar sonra da scratch programında kodlamasını yapıyorlar. İkinci dönem ise üç boyutlu çizim anlatıyorum. Üç boyutlu çizim programı olarak da google sketchup programını kullanıyorum. Üç boyutlu çizimi çok seviyorlar severek yapıyorlar.
     
    cgg*seco ve katafalk bunu beğendi.
  4. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Hocam bu dediginiz yontemi 7. Siniflarda mi kullaniyorsunuz yoksa hem 7 hem 8. Siniflarda mi kullaniyorsunuz? Sketchup tum ogrencilerin hosuna giden bir uygulama anladigim kadariyla. Birebir konusmalarimda da ogretmen arkadaslar ayni seyi belirtmislerdi.
     
  5. panacea

    panacea Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2009
    Mesajlar:
    363
    Beğeni:
    41
    Valla hocam benim dersler biraz sıkıntı 7 ve 8 lere bazen ders açılıyor bazen açılmıyor bazen de tek şube açılıyor. İki sınıfa da işliyorum. Sketchup programını 7 de almışsa örenci 8 de ders seçilmiş ise daha orjinal daha ileri seviye çizim yaptırıyorum.
     
    cgg*seco bunu beğendi.
  6. malcolmx64

    malcolmx64 Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2009
    Mesajlar:
    157
    Beğeni:
    104
  7. serkan42

    serkan42 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    879
    Beğeni:
    427
    genelde oyun oynatıyorlar yani benim gördüğüm zümrelerim öyle
     
  8. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Hic girmedigimden yas seviyesinin anlama kapasitesini olcmek amaciyla soruyorum: cocuklarin yapay zeka, big data, derin ogrenme gibi konularda bir sohbet ettiginizde anlama kapasiteleri nasil? Ilgilerini cekiyor mu? Cok mu karisik geliyor? Ya da siber saldiri yontemlerinden bahsederseniz bön bön bakiyorlar mi yoksa hackerlar demek boyle yapiyormus diye heyecanlaniyorlar mi? (Elbette bu cocuklarin seviyesine, ön bilgi duzeyine vb bir suru etkene bagli ama genel bir kanaat olusturabilir miyiz burada diye dusunuyorum)
     
  9. serkan42

    serkan42 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    879
    Beğeni:
    427
    hocam bu dediklerinizi şu an benim lisedeki öğrencilerime anlatıyorum ve boş boş yüzüme bakıyorlar 7.sınıf öğrencileriyle de çalıştım çok zor bu söylediklerinizi anlamaları içlerinden bir kaç kişi çıkar meraklı o da bir elin parmağını geçmez ben çok uğraş verdim 7,8 lere arduino kodlama vs öğretmek için ama hep idareye şikayet edildim seçmeli bir derste öğrencileri çok sıkıştırıyorum diye
     
    cgg*seco bunu beğendi.
  10. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Maalesef secmeli dersler amacina ulasmiyor. Ilgisi olan degil tum sinif icin seciliyor. Bu da soylediginiz sorunlara sebep oluyor. Calistigim okulda 2 sube var. 1er sube olacak sekilde sectirmek istiyorum ilgili ogrencilerden.
    Kaynak konusunda neler yapiyorsunuz? Belli bir plan dahilinde gitmek cok zor gibi sanki anlattiklariniza gore.
     
    serkan42 bunu beğendi.
  11. serkan42

    serkan42 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    879
    Beğeni:
    427
    Ben Arduino anlatmıştim baya ilgilerini çekmişti sonra da python ile devam ettik baya verimli olmuştu
     
  12. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Acikcasi benim 6. Sinif ogrencilerimden ilgili olanlar arduino konusunda gayet iyiler. O yuzden sadece isteyen secsin istiyorum. 5lerden de scratchde cok iyi yerlere gidebilecekler vardi maalesef salgin sebebiyle ilerleyemedik.
    Arduinoyu metin tabanli mi anlattiniz hocam?
     
  13. Aety

    Aety Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2017
    Mesajlar:
    111
    Beğeni:
    25
    Bence 3D çizim, daha matematikte 3 boyut cisim mantığını öğrenmemiş 8. sınıflar için ezberden öteye gitmez.
     
    cgg*seco bunu beğendi.
  14. serkan42

    serkan42 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    879
    Beğeni:
    427
    Blog tabanlı hocam
     
  15. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Verilen müfredat programına göre 7. sınıfın 1. ünitesinde yapay zeka, makine öğrenmesi, derin öğrenme, büyük veri ve nesnelerin interneti kavramlarını detaylandırıp gelecekte bu konularda oluşabilecek meslekleri anlatmayı düşünüyorum. Ancak bu konular sizden aldığım izlenimler doğrultusunda yaş seviyesine ve hazır bulunuşluğa göre ağır gelecek gibi. Diğer üniteler için belirli içerikler var halihazırda. Sizlerin 1. ünite için önerileri ne olur? (Sanırım kimse müfredata bağlı kalmıyor üst sınıf düzeylerinde)
    8. sınıfta da 1. ünite de siber saldırı yöntemleri ve buna karşı korunma yöntemlerinden kısaca bahsedeyim istiyorum (ki müfredatta bu şekilde bir kazanım oluşturulmuş). Yine güvenli alışveriş için sanal kart oluşturma anlatsak seviye ve yaş grubuyla çok mu alakasız olur?
     
  16. neontester

    neontester Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2013
    Mesajlar:
    290
    Beğeni:
    33
    önümüzdeki yılın seçmeli dersleri seçildi hocam. seçtirmediyseniz artık bir sonraki seneye olur
     
  17. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    Hocam seçildi biliyorum ama neyin ne olacağı 2 gün öncesinden belli olmuyor maalesef. örneğin seneye sınıf geçme sistemi nasıl olacak biliyor muyuz?
    Gelecek gidecek öğretmenler, okulun imkanları vb durumlar sebebiyle sene başı öğretmenler kurulunda seçmeli derslerin durumu tekrar görüşülebiliyor bildiğim kadarıyla. Bu sebeple okul idaresiyle bir sorun yaşayacağımı zannetmiyorum. Ayrıca fikirler oluşsun da gerekirse öteki sene için faydalanırız. Benim derdim 7 ve 8'lerde nasıl daha faydalı ders işleriz. Bu konuda fikirlerimizi paylaşalım istediğim için konuyu açtım.
     
    neontester bunu beğendi.
  18. pawofeagle

    pawofeagle Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Kasım 2009
    Mesajlar:
    727
    Beğeni:
    35
    ben de köyokulunda 7. sınıflara seçmeli veriyorum. programlama olarak arduino üzerinden çalışmalar düşünmüştüm. ayrıca bence çocukları sadece programlama değil her yönden bilgisayar kullanıcısı yapmak önemli. seviyeye göre değişir tabi. bence 3b çizim,video tasarım, poster afiş tasarım, mail adresini aktif kullanım, internetten doğru araştırma yapma ve belge sunum hazırlama vb. konularda da iyi derece gelişmelerini sağlamak çok faydalı olacaktır.
     
    cgg*seco bunu beğendi.
  19. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    7. Sınıf Kazanımları

    SBT.7.1.1 Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi

    SBT.7.1.1.1. Bilişim teknolojilerinin zaman içindeki değişimlerini tartışır.
    Bu değişikliklerin eğitim, iş ve toplum üzerindeki etkileri araştırılır.
    SBT.7.1.1.2. Bilişim teknolojilerini kullanarak yapılabilecek yenilikleri fark eder.
    SBT.7.1.1.3. Bilgisayar bilimleri tarafından geliştirilen disiplinler arası kariyerleri açıklar.
    Bilişim teknolojileri gelişimi ile geleceğin mesleği haline gelebilecek kariyerlerden bahsedilir.

    SBT.7.2.1. Etik Değerler
    SBT.7.2.1.1. Bilgi ve teknoloji kullanımında etik olan ve olmayan davranışları tartışır.
    Çevrimiçi ortamlarda olumlu, güvenli, yasal ve ahlaki davranış gösterilmesi gerektiğine vurgu yapılır.
    SBT.7.2.1.2. Fikri mülkiyet haklarının önemini değerlendirir.
    SBT.7.2.2. Gizlilik ve Güvenlik
    SBT.7.2.2.1. Gizlilik ve güvenlik problemlerinin neden olduğu bireysel ve toplumsal etkileri tartışır.
    SBT.7.2.2.2. Bilgi güvenliği ve gizliliğine karşı tehditleri açıklar.
    SBT.7.2.2.3. Çeşitli ortamların güvenlik düzeyini değerlendirir.
    Yazılım ve donanım açısından farklı örneklerle tartışılır.
    SBT.7.2.2.4. Güvenlik için tehdit oluşturabilecek yapılara karşı alınabilecek önlemleri açıklar.
    Bilgi güvenliğini sağlama konusunda sorumluluk bilinci kazandırılır.

    SBT.7.3.1. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları
    SBT.7.3.1.1. Bir problemi alt problemlere ayırır.
    SBT.7.3.1.2. Bir problemi çözmek üzere farklı algoritmalar tasarlar.
    SBT.7.3.1.3. Tasarlanan algoritmanın akış şemasını oluşturur.
    SBT.7.3.1.4. Tasarlanan algoritmayı test eder ve hataları ayıklar.
    SBT.7.3.1.5. Algoritma tasarımı ile programlama dili arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
    SBT.7.3.2. Programlama
    SBT.7.3.2.1. Programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    Metin ya da blok tabanlı programlama araçları tercih edilebilir.
    SBT.7.3.2.2. Belirli bir problemi çözmek üzere geliştirdiği algoritmayı hatasız bir programa dönüştürür.
    SBT.7.3.2.3. Verilen bir probleme uygun söz dizimi oluşturur.
    SBT.7.3.2.4. Verilen bir söz dizimini test eder ve hataları ayıklar.
    SBT.7.3.2.5. Problemin çözümüne yönelik değişkenleri kullanır.
    Değişken oluşturma, değişkeni uygun biçimde adlandırma ve kullanma işlemleri yapılır.
    SBT.7.3.2.6. Problemin çözümüne yönelik koşullu ifadeleri kullanır.
    SBT.7.3.2.7. Problemin çözümüne yönelik döngüleri kullanır.
    SBT.7.3.2.8. Problemin çözümüne yönelik fonksiyonları kullanır.
    SBT.7.3.2.9. Belirli bir problemin çözümüne yönelik özgün ürün geliştirir.
    Öğrencilerin süreç içinde öğrenilen özellikleri kapsayıcı iş birlikli proje hazırlamaları sağlanır.

    SBT.7.4.1. Sunu ve Görselleştirme Programları
    SBT.7.4.1.1. Belirli bir amaç için grafik ve animasyonları kullanarak sunu oluşturur.
    SBT.7.4.1.2. Belirli bir amaç için zihin haritası tasarlar.
    Çevrimiçi ortamda iş birliğine dayalı ürünler oluşturulması sağlanır.
    SBT.7.4.1.3. Sayısal verilerden oluşan grafik ve bilgi grafiği geliştirir.
    SBT.7.4.1.4. Poster oluşturma programı kullanarak bir poster tasarlar.
    SBT.7.4.1.5. Sayfa tasarım programları kullanarak bir ürün oluşturur.
    Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlar kullanılarak gazete, dergi ya da broşür
    tasarlanır.

    SBT.7.4.1.6. Engelli bireyler için yazılı ve görsel materyaller oluşturur.
    Toplumdaki engelli bireylere karşı yardımsever ve onların sorunlarına karşı duyarlı olmaları
    vurgulanır.

    SBT.7.4.1.7. İş birliğine dayalı proje üretir.
    Ulusal ve uluslararası yarışmalara ve projelere katılması teşvik edilir.
    SBT.7.4.2. İki Boyutlu Animasyon Programları
    SBT.7.4.2.1. Animasyon ile ilgili temel kavramları açıklar.
    Karelerle çalışma mantığı açıklanır.
    SBT.7.4.2.2. Öykü yaprakları (storyboard) yardımıyla animasyonun senaryosunu oluşturur.
    SBT.7.4.2.3. Kullanılan animasyon programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    SBT.7.4.2.4. Belirli bir amaç için animasyon oluşturur.
     
  20. cgg*seco

    cgg*seco Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2007
    Mesajlar:
    607
    Beğeni:
    138
    8. Sınıf Kazanımları

    SBT.8.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi

    SBT.8.1.1.1. Teknolojinin engelli bireylerin hayatında oynayabileceği rolü açıklar.
    Engelli bireylerin hayatını kolaylaştıran bilgi iletişim teknolojilerinden bahsedilir. Trafik ışıklarında sesli uyarı sistemi, akıllı tekerlekli sandalye vb.
    SBT.8.1.1.2. Siber saldırı ve yazılım korsanlığı ile ilişkili sosyal ve ekonomik sonuçları tartışır.
    SBT.8.1.2. Gizlilik ve Güvenlik
    SBT.8.1.2.1. Güvenli çevrimiçi alışveriş için dikkat etmesi gereken unsurları bilir.
    SBT.8.1.2.2. Kişisel bilgisayar ve ağ ortamında bilgi güvenliğini sağlamaya yönelik işlemleri yürütür.
    Öğrencilerin bir güvenlik yazılımı kurması ve bu güvenlik yazılımının gizlilik ve güvenlik ayarlarını kişisel tercihlerine uygun biçimde düzenlemesi sağlanır.
    SBT.8.1.2.3. Web sitelerinin güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
    “https” ile “http” farkından ve site içeriğinin geçerliliğinden bahsedilir.

    SBT.8.2.1. Sosyal Medya
    SBT.8.2.1.1. Sosyal medyada kullanılan temel kavramları açıklar.
    SBT.8.2.1.2. Sosyal medyanın kullanım amaçlarını açıklayarak türlerini örneklendirir.
    SBT.8.2.1.3. Sanal ortamda güvenli profil oluşturma yöntemlerini kullanır.
    Kişisel bilgilerin saklanması ve korunması konusunda sorumluluk bilinci kazandırılır.
    SBT.8.2.1.4. Çoklu ortam paylaşım platformlarını kullanır.
    EBA, blog sayfaları vb. uygulamaların incelenmesi sağlanır.
    SBT.8.2.1.5. Etiketleme araçlarını bilinçli bir şekilde kullanmanın önemini açıklar.
    SBT.8.1.1.6. Sosyal medya kullanım sürecinde dikkat edilecek etik değerleri açıklar.
    Günlük hayatta bireysel ve sosyal iletişim süreçlerinde gösterilen duyarlılıkların sanal ortamda da gösterilmesi gerektiği vurgulanır.
    SBT.8.1.1.7. Sosyal ağların kullanımındaki sorunları açıklar.
    SBT.8.2.1.8. Çevrimiçi iletişim sürecinde karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
    SBT.8.2.2. Web Günceleri
    SBT.8.2.2.1. Web günce (blog) platformlarını tanır ve kullanım amacını açıklar.
    SBT.8.2.2.2. Amaca uygun olarak basit bir web güncesi oluşturarak yayınlar.
    Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen ortamlarda Web güncesi tasarlanması ve Webfolyo oluşturulması sağlanır. Oluşturduğu Web güncesinin özelleştirme işlemlerini yapması sağlanır.
    SBT.8.2.2.3. Oluşturduğu web güncesindeki içerikleri sosyal medyada paylaşır.

    SBT.8.3.1. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları
    SBT.8.3.1.1. Belirlenen problem için oluşturduğu çözüm önerisini ve yaklaşımını sunar.
    SBT.8.3.1.2. Belirlenen problemin çözümünü sağlayan farklı algoritmalar hakkında tartışır.
    SBT.8.3.1.3. Geliştirdiği stratejilerin, belirlenen problemin çözümündeki etkisini tartışır.
    SBT.8.3.1.4. Belirlenen problemin çözümü için doğru algoritmayı oluşturur.
    SBT.8.3.2. Programlama
    SBT.8.3.2.1. Programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    Metin tabanlı programlama araçları kullanılır.
    SBT.8.3.2.2. Belirli bir problemi çözmek üzere geliştirdiği algoritmayı uygun yapıları kullanarak hatasız bir programa dönüştürür.
    SBT.8.3.2.3. Yerel ve global değişkeni açıklar.
    SBT.8.3.2.4. Karar ve döngü yapılarını en uygun şekilde seçerek program oluşturur.
    SBT.8.3.2.5. Parametreleri kullanır.
    SBT.8.3.2.6. Fonksiyon kullanan farklı programlar yazar.
    SBT.8.3.2.7. Yazılan bir programın hatalarını tespit eder.
    SBT.8.3.2.8. Kullanıcı girdilerini alarak en uygun veri yapısında saklar.
    SBT. 8.3.2.9. Yazılım geliştirme sürecini açıklar.
    SBT. 8.3.2.10. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir yazılım projesi oluşturur.
    a) Proje olarak öğrenciler eğitsel bir oyun oluşturabilir.
    b) Proje çalışmaları bireysel ya da grup olarak yürütülebilir.

    SBT. 8.3.2.11. Geliştirdiği projeyi sosyal kodlama ortamlarında paylaşır.
    Çevrimiçi ortamda proje ve iş paylaşım yazılımları kullanılır.

    SBT.8.4.1. Üç Boyutlu Tasarım Programları
    SBT.8.5.1.1. Üç boyutlu tasarıma yönelik temel kavramları açıklar.
    Boyut, derinlik vb. kavramlara değinilir.
    SBT.8.4.1.2. Kullanılan üç boyutlu tasarım programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları tercih edilebilir.
    SBT.8.4.1.3. Basit düzeyde üç boyutlu çizimler yapar.
    SBT.8.4.1.4. Model tasarımı yapar.
    SBT.8.4.1.5. Belirli bir amaca yönelik özgün tasarım ürünü geliştirir.
    SBT.8.4.1.6. Üç boyutlu yazıcıları ve üç boyutlu yazıcıların kullanıldığı alanları açıklar.
    SBT.8.4.1.7. İş birlikli çalışma ortamlarını kullanarak geliştirdiği ürünü paylaşır.
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal