İmlecin x ve y konuma topu fırlatıp aynı açıyla gitmesi

Kodla Büyü

casper

Seçkin Üye
Seçkin Üye
Mesajlar
384
Aynı renk balonları patlatma oyunu yapmayı tasarlıyorumda imlecin bulunduğu (eğer kenarsa) köşeye çarpıp aynı açıyla dönmesini istiyorum. Topu imlecin yönüne döndürüyorum 1 sn de imlacin x ve y konumuma git diyorum ama her zaman doğru olmuyor. İşin içine cos ve sin kavramlarını mı katmak lazım bilemedim. Ya da kenara çarpan top farklı açıyla dönsün bilemedim. Bu konuda fikirlerinizi alabilir miyim?
 
Hocam sorununuz anladım ama tam anlamadım :)
İmleç dediğiniz ne ? Hareket eden bir obje mi ?
Sorunuzu sorarken okuyanların konu hakkında hiç bir şey bilmediğini unutmayın. Soruda boş bir yer kalmasın. Yanlış yönlendiren bir ifade kullanmayın.

Eğer harket eden bir objeniz var ise bunun hızının i X ve Y bileşenleri olmak zorunda iki boyutta başka türlü açılı hareket edemez.
objenin hızının sinus ve cosinüs ile Vx ve Vy sini bulun.

herhangi bir kenara çarptığı an kenarın konumuna göre (sol , üst , sağ, alt kenar olabilir.)
if(obj.x <= solkenar.x)
Vx = -Vx

şeklide Vx yada Vy nin şişareteni değiştirerek yönünü değiştirebilirisniz.


https://tr.khanacademy.org/science/...projectile-mot/a/what-are-velocity-components
 
Hocam sorununuz anladım ama tam anlamadım :)
İmleç dediğiniz ne ? Hareket eden bir obje mi ?
Sorunuzu sorarken okuyanların konu hakkında hiç bir şey bilmediğini unutmayın. Soruda boş bir yer kalmasın. Yanlış yönlendiren bir ifade kullanmayın.

Eğer harket eden bir objeniz var ise bunun hızının i X ve Y bileşenleri olmak zorunda iki boyutta başka türlü açılı hareket edemez.
objenin hızının sinus ve cosinüs ile Vx ve Vy sini bulun.

herhangi bir kenara çarptığı an kenarın konumuna göre (sol , üst , sağ, alt kenar olabilir.)
if(obj.x <= solkenar.x)
Vx = -Vx

şeklide Vx yada Vy nin şişareteni değiştirerek yönünü değiştirebilirisniz.


https://tr.khanacademy.org/science/...projectile-mot/a/what-are-velocity-components
Sanırım fare imlecinden (ok) bahsediyor arkadaş.
 
Sanırım yapmak istediğiniz oyunu biraz daha anladım. Daha doğrusu hatırladım gibi

öncelikle topun hareket açısını hesaplamanız lazım.

bu geometride iki noktadan geçen doğrunun açısı olarak isimlendiriliyor sanırım. İki noktanın açısını bulmak diye araştırın.

topun X1 ve Y1 si ile , tıkladığın anki imlecin X0 ve Y0 sini kullanarak bu açıyı bulacaksın.

Açıyı bulduktan sonra ilk hız olarak verdiğin değeri ( örn V =10 ) sinüsünü ve cosinüsünü hesaplayıp topun Vx ve Vy değişim miktarlarını bulmuş olacaksın.

Belki kodlarını paylaşsan daha fazla fikir vere biliriz.
 
Teşekkür ederim arkadaşlar yorumlarınız için. Alpay Hocam haklısınız sanki sizler de oynamışsınız gibi görsel kullanmadan olaya daldım :) Hocamın dediği 8. etkinliğe benzer birşey yapacağım farenin tıklama olayı ile oraya doğru yönelip gitmesi lazım ona göre artık bakacağım.
 
Sanırım yapmak istediğiniz oyunu biraz daha anladım. Daha doğrusu hatırladım gibi

öncelikle topun hareket açısını hesaplamanız lazım.

bu geometride iki noktadan geçen doğrunun açısı olarak isimlendiriliyor sanırım. İki noktanın açısını bulmak diye araştırın.

topun X1 ve Y1 si ile , tıkladığın anki imlecin X0 ve Y0 sini kullanarak bu açıyı bulacaksın.

Açıyı bulduktan sonra ilk hız olarak verdiğin değeri ( örn V =10 ) sinüsünü ve cosinüsünü hesaplayıp topun Vx ve Vy değişim miktarlarını bulmuş olacaksın.

Belki kodlarını paylaşsan daha fazla fikir vere biliriz.
Üniversitedeki dersler geldi aklıma.. Bravo arkadaşım :)
 
Geri
Üst