VÜCUT YAPISI KARAKTERE TESİR EDER (i. Hakkı Hazretleri)

Kodla Büyü

talp

Seçkin Üye
Seçkin Üye
Mesajlar
783
ERZURUMLU İBRAHİM HAKKI
MARİFETNAME
VÜCÜT YAPISI KARAKTERE TESİR EDER
Kim ki boyudur tavîl —
Sâde dil olur cemil. (Boyu uzun
olanların kalbi saf ve temiz olur).
Kim ki boyu dir kasir —
Hilesi vardır kesir. (Kısa boylu olanların
hileleri, aldatmaları çoktur).
Kim ki vasat boyludur —
Âkil ve hoş huyludur. (Orta boylu
olanlar akıllı ve hoş huylu olurlar).
Kim ki saçı sert olur —
Akılla cüret bulur. (Sert saçlı olan akılla
atılganlığı bulur).
Kim ki saçı nerm olur —
Ebleh ve bî şerm olur. (Saçı yumuşak
olan sâf ve utanması az olur).
Kim ki saçı sarıdır —
Kibr-ü gazab kâridir. (Saçı sarı olanın
işi, kibirlenme ve kızgınlıktır).
Kim ki saçıdır kara —
Sabrı var anı ara. (Siyah saçlı olan
sabırlıdır, onu ara).
Kumral ise saç güzel — Sahibidir bî
bedel. (Kumral saç güzeldir, sahibi
bedelsizdir).
Saçı az olan latîf —
Oldu arif ve zarif. (Saçı az olan,
lûtufkâr, bilgiç ve nazik olur).
Saçı çok olsa zenin —
Fehmi az olur anın. (Saçı çok olan
kadının, anlayışı az olur).
Başı küçük aklı az —
Olsa ona deme raz. (Başı küçük olanın
aklı azdır, gizli şeyin varsa ona
söyleme)
Yassı ise fark-ı ser —
Sahibi çekmez keder. (Başının tepesi
yassı olan keder (üzüntü) çekmez).
Cild-i seri berk olan —
Hayreder, etmez ziyan. (Başının derisi
ince olan, hayır yapar, zarar vermez).
Akraâ olma yakın —
Bed huy olur pek sakın. (Kel adama
yaklaşma, kötü huylu olur, ondan
sakın).
Cebhesi dayyık olanın —
Dayk olur hülku anın. (Alnı dar olanın
içi de dar, sıkıntılı olur.
Yumru olursa cebin —
Sahibi zişt ve gabin. (Alnı yumru olan,
çirkin ve kaim kafalı olur).
Cebhesi olan arız —
Bed huy olur çün marîz. (Alnı enli olan
kötü huylu olur, çünkü hastadır).
Mu'tedil olsa cebin —
Sahibini bil emin. (Alnı normal olanı,
emin (güvenilir) bil).
Cebhesi bî Çin olan —
Kâhil olur bi güman. (Alnı buruşuksuz
olan, şüphesiz tembel olur.
Cebhesi uzundur fehîm —
Az ise olmuş kerîm. (Alnı uzun olan
anlayışlı, az ise cömert olur).
Kaş arası Çin olan — Ğam yüküdür ol
heman. (Kaşlarının arası buruşuk
olan, üzüntü yükünü taşır.
Üzni kebir olsa bol — Câhil ve kâhildir
ol. (Kulağı çok büyük olan, bilgisiz ve
tembel olur).
154
Üzni küçük uğrudur —
Evsat olan doğrudur. (Küçük kulaklı
eğri, orta (normal) kulaklı doğru olur).
İnce olan kaş ucu — Fitnedir işi gücü.
(Kaşının ucu ince olanın, işi gücü
fitnedir 'karıştırmak').
Kaşta çok olan kılı — Mükesser olur
gussalı.
(Kaşının kılları çok olanın, üzüntüleri
de çok olur).
Kaşı açık doğrudur — Çatma ise
uğrudur.
(Kaşı açık olan doğrudur, çatma olan
eğridir)
İnce kaş olur cemil — Kibre tavîli delil.
(ince kaşlı güzel olur, uzunu ise kibirli
olmanın delilidir).
Kaşı mukavves olan — Dilber olur her
zeman.
(Kaşı yay gibi olan, her zaman güzel
olur).
Göz çukur olsa kalil — Olmuş o kibre
delil.
(Göz az çukur (aralığı az) olursa, o,
kibirli olmaya delildir).
Çeşmi siyehtir mutV — Çeşmi kızıldır
şeci'.
(Siyah gözlüler itaatli, kızıl gözlüler
cesur olur).
Gözleri göktir lebib — Leyk ela gözlü
edîb.
(Gök gözlü olan zeki, ela gözlü olan
edepli, terbiyeli olur).
Çeşmi küçüktür hafif — Çeşmi
büyüktür zarif.
(Küçük gözlü hafif, büyük gözlü zarif,
narin olur).
Didesi yumru hasut — Evsat olandır
vedût.
(Gözü yumru olan, kıskanç, orta olan
dost olur).
Çeşmi kıpık oldu şeyn — Bakışı süst
oldu ziyn.
(Yarı kapalı göz (göz kırpmak) ayıp,
bakışı miskince (yorgunca) olur).
Ad vere olma yakın — Sık bakan olmaz
emin.
(Köre yakın olma, sık bakan, emniyetli
olmaz).
Şaşıya etme nazar — Kim sana eğri
bakar.
(Gözü şaşı adama bakma, çünkü o
sana eğri bakar).
Çeşmi güleçtir güzel — Kirbiği sık bî
bedel.
(Güleş gözlü olan güzeldir, kirpiği sık
olan bedelsizdir).
Vechi büyüktür alıl — Kibre küçüktür
delil.
(Büyük yüzlü olan illetlidir, küçük yüz
ise kibirlenmeye delüdir).
Vechi eriktir muhîl — Etli olandır sakil.
(ince yüzlü sevimli, kaim yüzlü hor
(sevimsiz) olur).
Vechi pek uzun olan — Lâf ile söyler
yalan.
(Uzun yüzlü olanlar yalancı olurlar).
Kim ki turştur yüzü— Teih olur ekser
sözü.
(Ekşi yüzlü, somurtkan olanların,
sözlerinin çoğu acı olur).
Vechi müdevver gerek — Bedirden
enver gerek.
(Yuvarlak yüzlüler Ay'dan daha nurlu
olur).
Çok mütebessim olur — Anı gören
kâm olur.
(Böyleleri çok güleş olur, onu gören
muradını alır).
Benzi kızıldır edib — Esmer olandır
lebib.
(Benzi kızıl olan terbiyeli, esmer olan
da zeki olur).
Benzi sarıdır aül — Esvede mail muhil.
(Benzi sarı olan illetli, siyaha çalan da
tevekkelli olur).
Gözlen gök eşkar ak — Olsa andan ol
İrak.
(Gök ve kızıl ak gözlü olsa, ondan uzak
dur).
Levni olan mu'tedil — Hem ağ olur
hem kızıl.
(Rengi normal olan, hem beyaz hem
kızıl olur).
Enf eğer olsa dırâz — Sahibidir fehmi
az.
(Burnu uzun olanın idraki (anlayışı) az
olur).
Enf eğer olsa kasır — Havf olur anda
kesir.
(Kısa burunlu olanlar, fazla korkak
olur).
Enf ucu ger olsa top — Sahibi olur
turûb.
(Burun ucu top olan turub (neşeli)
olur).
Enf ucu ağza yakın — Olan adamdan
sakın.
(Burun ucu ağzına yakın olan
adamdan sakın).
Sakbe-ı eneb olsa bol — Kibir ve
hasad dolmuş ol.
(Burun delikleri geniş olanın içi kibir ve
kıskançlıkla doludur).
Olsa kılıklı kanad — Cem' ola kahr-ü
inâd.
(Burun kanatları dar olan kişide,
küsme ve inad toplanmıştır).
Enfi kim olsa arız — Şehvet iledir
marîz.
(Kimin burnu enli ise o, şehvet
hastalığına tutuktur).
Enfi o kim eğridir — Himmet anın
fikridir.
(Burnu eğri olanın düşüncesi, işi
başarıya vardırmaktır).
Ağzı küçüktür güzel — Lâkin olur pür
vecel.
(Küçük ağızlı güzel ve fakat çok korkak
olur).
Ağzı büyüktür şeci' — Eğri olandır
şeni'.
(Büyük ağızlı cesur, eğri ağızlı kötü
olur).
Ağzı gibidir zenın — Hey'et-i bıdî anın.
(Kadının tenasül âletinin şekli, ağzı
gibidir).
Ğunneli söz olsa ger — Kibirden oldur
haber.
(Genizden söylenen sözler,
kibirlenmeden olsa gerek).
Savt-ı dakik er kişi — Şehvet-i zendir
işi.
(ince sesli erkeklerin işi, kadına şehvet
duymaktır).
Er kişi sesli zenan — Ekseri söyler
yalan.
(Erkek sesli kadınların çoğu yalan
söyler).
Sözde kim olsa seri' — Fehmidir anın
refi'.
(Çabuk konuşan, ince anlayışlıdır). M
Kim ki sesidir kaba — Himmeti var
merhaba.
(Kaba sesli olanın himmeti, gayreti var
merhaba).
Sesi çatal olsa o can — Halka eder bed
güman.
(Çatal sesli olan, halktan kötülük
geleceğini sanır).
Handesi çok olsa ha — Umma sen
ondan haya.
(Fazla gülenden haya (utanma),
umma).
Yüz güleç ve söz leziz — Olsa o candır
aziz.
(Yüzü güleş, sözü tatlı olan insan
azizdir, sevilir).
Yufka ve ahmer dudak — Sahibi anlar
sebak.
(Yufka ve kırmızı dudaklı olan dersi
(söyleneni) iyi anlar).
Şiffe galiz olsa bil — Sahibi muğzıb
sakil.
(Bil ki kalın dudaklının kızgınlığı
ağırdır).
Dişleri iri olan — İşler ol ekser yaman.
(iri dişliler, çok defa yaman işler
yapar).
Mutedil olan dişi — Sıdk-u safadır işi.
(Normal dişi olanların işi, hoş ve
doğrudur).
Nükheti hoş olanın — Hülku de hoştur
anın.
(Kokusu hoş olanın, huyu da güzeldir
'hoştur').
İnce zekanli harif — Aklı da anın hafif.
(Çene kemiği ince olanın, aklı da hafif
olur). I
Ger zekan enli olur — Sahibi gılzat
bulur.
(Enli çenenin sahibi kaba olur).
Mutedil olsa zekan — Âkil olur hem
hasan.
(Çenesi normal olan akıllı ve güzel
olur).
Lihye tavil olsa ger — Sahibidir bı
hüner.
(Uzun sakallı kişi hüner siz olur).
Lihyesi sıktır sakil — Sohbeti eyler tavîl.
(Sık sakallı kişi kabadır; sohbetini de
(konuşmasını da) uzatır).
Riş siyah ve katıl — Oldu zekâye delil.
Siyah ve az sakallı olmak zekâya
delildir).
Köse ki hiç rişi yok — Anın olur mekri
çok.
(Hiç kılı olmayan köse adamın hilesi
çok olur).
Olsa değirmi sakal — Sahibidir pür
kemâl.
(Sakalı değirmi olanın kemâli de
çoktur).
Olsa kafası arız — Humkiledir ol marîz.
(Enît kafalı olan, ahmaklık illetine
tutuktur).
Boynu olan çok dıraz — Rüşdü anın
olur az).
(Boynu çok uzun olanın, olgunluğu az
olur).
İnce ki gerdan olur — Sahibi nâdân
olur.
(Boynu ince olan, cahil olur).
Boynu galiz olsa ol — Rüz-ü şeb olur
ekül.
(Boynu kalın olan, gece gündüz yiyici
(obur) olur).
Boynu olursa kasır — Hilesi olur kesir.
(Boynu kısa olanın hilesi çok olur).
Boynu olan mû'tedil — Hayır iledir
müştağil.
(Boynu normal olan kişinin işi iyilik
yapmaktır).
Her yeri evsat olan — Dilber olur bi
gülman.
(Her yeri orta (normal) olan, şüphesiz
ki güzel olur).
Geri kalan beden organlarının şekil ve
biçimlerini bildirir.
Omuzu sivri olan — Düzd (hırsız) olur
işler yaman.
(Eğri omuzlu kişi, eğrilik olur işi).
Kısa omuz eblehin — Düşkün omuz
esfehin.
(Kısa omuzlu sâf, düşük omuzlu zevke
çok düşkün (aşağılık) olur).
Sâidi eğri kasır — Olsa olur şerir.
(Baldırı eğri ve kısa olan şirret
(doğuşken) olur).
Ger küçük oldusa el — Bî bedel olur
güzel.
(Eller küçük olursa değerli ve güzel
olur).
Isbı-î olan uzun — Ehl-i hüner zü
fünûn.
(Parmakları uzun olan hünerli ve
ma'rifetli olur).
tsbı-î yumuşak olan — Zirek olur- bî
güman.
(Parmakları yumuşak olan, şüphesiz
zeki olur).
Züfrü arız olmasa — Sevanı subh-ü
mesâ.
(Tırnağı enli olmayanı, gece gündüz
sev).
Tırnağı yumru çizik — Olsa o bilmez
yazık.
(Tırnağı yassı ve düz olsa, olur desti
(el) uz). N
Sadrı çıkık olanın — Hülku da beddir
anın.
(Göğüsü çıkık olanın huyu, tabiatı da
kötü olur).
Sadrı eğer olsa dar — Gam yer o leyl-
ü nahar.
(Göğüsü dar olan, gece gündüz
üzüntü duyar).
Sine arız olsa — Gönlü hiç olmaz
melül.
(Göğüsü enli olanın gönlü, hiç
üzüntülü olmaz).
Sadır ve omuzdaki kıl — Cür'ete olmuş
delil.
(Göğüs ve omuzdaki kıl atılganlığın
delilidir).
Sedy-i zen olsa keb'ır — Şehveti oldur
kefil
(Memeleri büyük olan kadının şehveti
çok olur
Sedy-i ger olsa tavîl — Anda lebendir
katil,
(Memesi uzun olan kadının südü az
olur).
Sedy-i zen olsa sağır — Şir olur anda
kesir.
(Memeleri küçük olan kadının südü
çok olur).
Sütlü memeli velüd — Zevcinedir ol
vedüd.
(Memeleri sütlü ve doğurucu kadının
sevgisi kocasınadır).
Mû'tedil olsa meme — Zevci hem anı
eme.
(Kadının memesi normal olursa kocası
onu emer).
Lahmi mülayim olan — Tende olur
lutf-ü can.
(Yumuşak etli olan tende cana yakınlık
olur).
Lahmi olan hoş latîf — Oldu arîf ve
zarif.
(Hoş ve lâtif etli olan ince ve nazik
olur).
Lahmi olan pek katı — Oldu kavi
gılzatı.
(Eti çok katı olanın kabalığı da kuvvetli
olur).
Arkası yassı kişi — Oldu sefahat işi.
(Sırtı yassı olan kişinin işi sefahat
(zevke düşkün) olur).
Zahrı arız olanın — Kuvveti çoktur
anın.
(Sırtı enli olanın kuvveti çok olur).
Ger beli ince olur — Şekli yerince olur.
(ince belli olanın şekli çok güzel olur).
Arkada bittiyse kıl — Şehvete olmuş
delil.
(Sırtı kıllı olan, şehvetli olur).
Batni büyüktür gabi — Bottu küçük
çelebi.
(Karrnı büyük olan az kavrayışlı, küçük
olan da titiz olur).
Batni büyük hem kasır — Bed huy olur
pek asır.
(Karnı büyük ve kısa olanın huyu kötü
ve pek çetin olur).
Ânede bitmezse kıl — Vahşî olur tabî
bil.
(Kasığı kılsız olanın huyu vahşî
(yabanî) olur).
Uyluğu enli olan — Tembel olur bî
güman.
(Uyluğu enli olanın tembel olduğu
şüphesizdir).
Âleti olan sağîr — Oldu reşid ve habîr.
(Âleti küçük olan, olgun ve bilici olur).
Âleti olan tavîl — Humkuna olmuş
delil.
(Âletinin uzun oluşu, kişinin
ahmaklığına delildir).
Ger zeker olsa azîm — Malikidir pek
leîm,
(Tenasül âleti büyük olan erkek, çok
alçak, pinti huylu olur).
Olsa büyük husyeteyn — Hamilidir
pehlivan.
(Yumurta torbası büyük olan erkek
pehlivan olur).
Bıdı' ger olsa sağır — Sahibe sidir
hatır.
(Tenasül âleti küçük olan kadının hatırı
sayılır, beğenilir).
Olsa mülehhem kebir — Şehvet-i
zendir kesir.
(Tenasül âleti etli ve büyük olan kadın,
çok şehvetli olur).
Fahzi olan pek tavil — Şehveti olur
kalil.
(Bacağı çok uzun olanın şehveti az
olur).
A'reç olan bir kıçı — Kibr-ü hasattır işi.
(Bir kıçı topal olanın işi gücü
kibirlenme ve kıskançlıktır).
Rükbesi olan büyük — Yüklenir o hayli
yük.
(Dizi büyük olan epey yük yüklenir).
Sakı galiz olanın — Olmaya lütfü anın.
(Baldırı kalın olanın lûtfu, merhameti
olmaz).
Ka'bi mulahham zeni — Şiveli adet
anı.
(Ökçesi etli olan kadını, güzel huylu
say). ,
Ökçesi yufka olan — Dilber olur bî
güman.
Ökçesi yufka olan kadın, şüphesiz
güzel olur).
Ökçesi kalın o merd — Oldu şecaatte
fert.
(Ökçesi kalın olan erkek, cesur ve
atılgan olur).
Ayağı enli kişi — Cevr-ü cefâdır işi.
(Ayağı enli olan kişinin işi, zahmet ve
işkencedir).
Ger uzun olursa pa — Sahibidir pür
haya.
(Ayağı uzun olanın hayası (utangaçlığı)
çok olur).
tsbai olan uzun — Fehm iledir pür
fünûn.
(Uzun parmaklıların anlayışı, fenleri
(kavrayışı) çok olur).
Hatvası dar olanın — Cünbişi hoştur
anın.
(Kısa adım atanların yürüyüş ve
hareketleri hoş olur).
Çünkü hır âmân olur — Akıl ana
hayran olur.
(Çünkü sallanarak yapılan yürüyüşe
akıl hayran olur).
Âdâmı öldürür o reftârı — Mürdi ihya
eder o güftârı.
(O türlü yürüyüşü adamı öldürür, o
konuşması ölüyü canlandırır).
Hüsn-i zenâne delil — Otuz iki resm
bil. (Kadının güzelliğini belirten 32
resim olduğunu bil). Dört yeri lâzım
siyah — Sâç-ü kaş, kirpik, göz ah.
(Dört yeri siyah olması lâzım, saçı, kaşı
ve âh kirpikleri).
160
Dört yeri ak olan zeyn — Levn-ü diş-ü
zufr-ü ayın.
(Kadının dört yeri beyaz ola, teni, diş,
tırnak ve gözü).
Dört yeri lâzım kızıl — Hadd-ü leb-ü
üsse, dil.
(Dört yerinin kırmızı olması lâzım :
Yanak, dudak, diş eti ve dil).
Dört yeri vâsi' gerek — Kaş-u göz,
sine, göbek.
(Dört yeri geniş olmalı: Kaş, göz,
göğüsf ve göbek).
Dört yeri dayk ola derç — Enf-ü
simâh, ibt ve ferç.
(Dört yeri dar olmalı: Burun, kulak,
koltukaltı ve tenasül âleti).
Dördü kebir ola niyz — Sedy-ü serin
bıd' ve diz.
(Dördü büyük olmalı: Meme, baş,
tenasül âleti ve dizi).
Dördü küçük olmalı — Enf, ağız, ayak
ve eli.
(Dördü küçük olmalı: Burun, ağız, ayak
ve eli).
Savt, beli ince hem — Şekli de bir nice
hem.
(Hem beli, sesi ince ve hem de şekli
nice olmalı).
Lahmi semin-u tarîy olmalı kıldan beri.
(Vücudu hem tavlı ve yumuşak ve hem
de kılsız olmalı).
Böyle kıyafetli ten — Olsa güzeldir o
zen.
(Bu şekildeki bir tenin sahibi olan
kadın güzeldir).
Böyle ki zen hûb olur — Hülkı de
mahbub olur.
(Böyle olan bir kadın hem güzel, hem
de huyu sevimli olur).
(Erzurumlu İbrahim Hakkı Efendi’den)
 
kalbim saf, zekiyim, cesurum, güvenilirim, doğruyum, çalışkanım.
yasam; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir.
Ülküm; yükselmek, ileri gitmektir.. :)
 
Haci o zamanin sartlarina gore bir gece vakti kandil isiginda aklina gore yazmis.
cok cirkin ama kalbi melek gibi temiz, boyundan asagisi felc ama saglamlarin yapamayacagi isleri yapan bir ton insan var.psikoloji bilimi yanildi insanlari ruh beden karakter olculerinde siniflandirarak
 
İnsanda ve diğer yaratılanlarda suret sirete bağlıdır. Mesela bir aslan görürsün, ondaki karakter ve mizaç da buna uygundur ve yırtıcı, vahşi bir yapıdadır.
 
(Ayağı enli olan kişinin işi,
zahmet ve işkencedir
Boyle birinin hayati zorlukla zahmetlerle mi gececek sirf Allah boyle yaratti diye
 
Geri
Üst