Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

ntldr hatası format atamıyorum

Konu, 'Pc Notebook ve Çevre Birimleri' kısmında ozlem22 tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    exper öğrenci pcsine geri yükleme cdsi ile yükleme yaparken hata verdi, pc yeniden başladığında ntldr hatası veriyo ctrl+alt+delete ile baştan başlatın diyo..formatliyim dedim kaç cd denediysem aynı hataları alıyorum. nasıl format atıcam ben bu pcye??? :(
     
  2. mutlu112

    mutlu112 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    844
    Beğeni:
    9
    Re: format sırasında aspi.sys usbehci.sys hataları

    hocam problem hdd kaynaklanabilir. Varsa birde hardiski degiştirin
     
  3. champi0ns

    champi0ns Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    388
    Beğeni:
    0
    Re: format sırasında aspi.sys usbehci.sys hataları

    kurulum cd'sini de değiştirin
     
  4. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    Re: format sırasında aspi.sys usbehci.sys hataları

    2 farklı cd ile denemiştim sonuç değişmedi
     
  5. yusufpb

    yusufpb Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    313
    Beğeni:
    1
    Re: format sırasında aspi.sys usbehci.sys hataları

    usbehci zamanında benide çok uğraştırdı, benim yöntemim yanlış hatırlamıyorsam,
    1.Anakarttın biosundan usbleri kapat ve öyle format at, tabiki klavye mouse usb olmasın
    2. Yada Winxp kuracaksın herhalde, o zaman xp cdsinde sata hdd yüklü güncel bir xp cd siyle format at, düzelir.
     
  6. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    ntldr hatası alıyorum nasıl format atıcam pcye :(
     
  7. Mr.Spermata

    Mr.Spermata Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.286
    Beğeni:
    35
    ntldr hatası windows işletim sisteminin açılması için ntldr ve ntdedect isimli kök dizinindeki iki dosyanın eksikliğinden kaynaklanır hocam.
    büyük ihtimalle bu dosyalara ulaşamadığınızdan windowsa giriş yapamadığınız için format atmak istiyorsunuz.yeni formatladığınız cd de açılışı cd den yapamıyor tekrar hdd den ntldr eksik hatası alıyorsunuz.
    bir windows cd si ile açılış yapıp onar seçeneğini seçtikten sonra cd içindeki d:\i386\ntldr ve d:\i386\ntdetect.com dosyalarını pc de kök dizinine kopyalarsanız format atmanıza gerek kalmayabilir.
     
  8. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    cdden açılış da yapamıyorum sorun orda, cdden yükleme için bi tuşa basın filan diye yazı çıkması lazım ama çıkmıyo bios ayarını da yaptım ama nafile :(
     
  9. fahrican

    fahrican Süper Üye Süper Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.297
    Beğeni:
    3
    Exper pc lerde güvenlik kartı var mıydı ? Ondan kaynaklanan bir sorun olabilir.
    Güvenlik kartlı vestel pc yi formatlamak için epey uğraşmıştım. Kartı söktüğüm halde biosta da ayarlatı epey kurcalamam gerekmişti.
     
  10. elrond

    elrond Hiperaktif Üye Hiperaktif

    Kayıt:
    20 Haziran 2007
    Mesajlar:
    2.626
    Beğeni:
    88
    hocam ekteki adımları uygulayın sorununuz çözülecektir.
    bu da iso dosyası cd ye veya usb ye yazdırıp pc yi yeniden başlattıktan sonra gerekli adımları izleyin
     

    Ekli Dosyalar:

  11. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    bi pcde daha aynı hatayı alıyorum kafayı yicem artık çok moralim bozuldu :( 2.söylediğinizi yaptım ama bi işe yaramadı ilkini de denicem bakalım becerebilecek miyim :(
     
  12. zysimsek

    zysimsek Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2007
    Mesajlar:
    359
    Beğeni:
    0
    bazen format cd lerinde sata drivlerları yüklü olmayabilir o yüzden farklı cd ile deneyin.... 2. olarak cd den bi tuşa basın demiyorsa cd yi okuyamıyordur cd rom arızalı olabilir başka cd rom takıp deneyin... bu ikisinden başka bi sorun olacagını zannetmiyorum boşa başka şeylerle ugraşmayın ya cd yada cd room dan kaynaklı problem yaşıyosunuz...
     
  13. ay_sen

    ay_sen Site Gezgini

    Kayıt:
    2 Ekim 2009
    Mesajlar:
    49
    Beğeni:
    1
    hocam harddiskin bios tan görünüp görünmediğine bakın.sata kablosundan dolayı olabilir.ben böyle bi durumda ,sata ide dönştürücü aldım (fiyatı 15 tl).harddiski ide ile taktım sorun çözüldü.
     
  14. habbe

    habbe Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.082
    Beğeni:
    0
    Hiren boot cd de ntldr hatalarını onaran bir bölüm vardı sanırım. Hiren boot cd niz varsa bir deneyin.
     
  15. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    ilkini denedim o da olmadı..bi sürü dosya hataları verdi hall.dll eksik filan diyo.. :( elinde xp iso'su olan var mı???
     
  16. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    hocam kabloyla filan alakalı değil, bunlar çalışan bilgisayarlardı..içlerinde eski öğretmenin yüklediği vista görünümlü xp vardı çok virüslüydü pcler format atiyim dedim, ama 2 pcde de format sırasında şu dosya bu dosya eksik diye hatalar verdi, kurulum yarıda kaldı.. bi kaç cd denedim hepsinde de aynısı oldu..sonra işte bilgisayarı baştan başlattığımda bu ntldr hatasını almaya başladım.. olay bundan ibaret ve çözemiyorum çalışan bilgisayarları çalışmaz hale getirdim resmen :( elimdeki cdler hep aynı cdden yapılmış kopyalar..başka xp bulmam lazım..var mı elinde xp iso'su olan??
     
  17. zysimsek

    zysimsek Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2007
    Mesajlar:
    359
    Beğeni:
    0
    google da cok rahat bulursun arat birçok sitede var xp full sata iso dosyaları ...
     
  18. ozlem22

    ozlem22 Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.014
    Beğeni:
    19
    var da okulda indiremiyorum :(
     
  19. compteach06

    compteach06 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2012
    Mesajlar:
    733
    Beğeni:
    16
    Bu soruna çözüm bulabildiniz mi?
     
  20. saido

    saido Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2007
    Mesajlar:
    431
    Beğeni:
    1
    1.si BIOS'a gir hocam Load Bios Default Setup seçeneğini bulup seç ve bunu dene...
    2.yönetm:Yükleme yaparken Repair (R) seçeneğini seçip,Hangi Windows kurulumuna oturum açmak istiyorsunuz? sorusu geldiğinde “1” yazıp Enter tuşuna basın.Daha sonra Ekranda “c:\windows>” şeklinde bir yazı belirdiğinde copy d:\i386\ntldr c:\ ardından copy d:\i386\ntdetect.com c:\ (D yazdığım cd rom sürücüsüdür...)


    kolay gelsin
     

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal