Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
24 Saat
Bilişim Teknolojileri - Formatör - Bilgisayar Öğretmeni Kayıt
Kayıt Olun
iletişim
iletişim
Detaylı Arama
Arama

Atatürk'ten çok güzel bir anı.

Konu, 'Windows İşletim Sistemleri, Sorunlar ve Çözümler' kısmında yuureii tarafından paylaşıldı.


Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal

  1. yuureii

    yuureii Site Gezgini

    Kayıt:
    21 Eylül 2007
    Mesajlar:
    75
    Beğeni:
    0
    Gazi, çiftliğinde dolaşıp hava alırken oldukça yaşlı bir kadına rastladı.
    Atatürk attan inerek bu ihtiyar kadının yanına sokuldu.
    -Merhaba nine.
    Kadın Ata'nın yüzüne bakarak hafif bir sesle;
    -Merhaba dedi.
    -Nereden gelip nereye gidiyorsun?
    Kadın şöyle bir duralayıp,
    -Neden sordun ki, dedi. Buraların saabısı mısın? Yoksa bekçisi mi?
    Paşa gülümsedi.
    -Ne sahibiyim ne de bekçisiyim nine. Bu topraklar Türk milletinin malıdır.Buranın bekçisi de Türk milletinin kendisidir. Şimdi nereden gelip nereye gittiğini söyleyecek misin? Kadın başını salladı.
    -Tabii söyleyeceğim, ben Sincan'ın köylerindenim bey, otun güç bittiği, atın geç yetişdiği, kavruk köylerinden birindeyim. Bizim muhtar bana bilet aldı trene bindirdi, kodum Angara'ya geldim.
    -Muhtar niçin Ankara'ya gönderdi seni?
    -Gazi Paşamızı görmem için. Başını pek ağrıttım da... Benim iki oğlum gavur harbinde şehit düştü. Memleketi gavurdan kurtaran kişiyi bir kez görmeden ölmeyeyim diye hep dua ettim durdum. Rüyalarıma girdi Gazi Paşa. Bende gün demeyip mıhtara anlatınca, o da bana bilet alıverip saldı Angaraya, giceleyin geldimdi. Yolu neyi de bilemediğimden işte ağşamdan belli böyle kendimi ordan oraya vurup duruyom bey..
    -Senin Gazi Paşa'dan başka bir isteğin var mı? Kadını birden yüzü sertleşti.
    -Tövbe de bey, tövbe de! Daha ne isteyebilirim ki... O bizim Vatanımızı gurtardı. Bizi düşmanın elinden kurtardı.Şehitlerimizin mezarlarını onlara çiğnetmedi daha ne isteyebilirim ondan?Onun sayesinde şimdi istediğimiz gibi yaşıyoruz. Şunun bunun gavur dölünün köpeği olmaktan onun sayesinde kurtulmadık mı? Buralara bir defa yüzünü görmek, ona sağol paşam! Demek için düştüm. Onu görmeden ölürsem gözlerim açık gidecek. Sen efendi bir adama benziyon, bana bir yardım ediver de Gazi Paşayı bulacağım yeri deyiver. Atatürk'ün gözleri dolu dolu olmuştu, çok duygulandığı her halinden belliydi.
    Bana dönerek,
    -Görüyorsun ya Gökçen, işte bu bizim insanımızdır... Benim köylüm, benim vefalı Türk anamdır bu.Attan indim. Yaşlı kadının elini tuttum anacığım dedim, sen gökte aradığını yerde buldun, rüyalarını süsleyen, seni buralara kadar koşturan Gazi Paşa yani Atatürk işte karşında duruyor.
    Köylü kadın bu sözleri duyunca şaşkına döndü. Elindeki değneği yere fırlatıp, Atatürk'ün ellerine sarıldı. Görülecek bir manzaraydı bu.
    İkisi de ağlıyordu.İki Türk insanı biri kurtarıcı, biri kurtarılan, ana oğul gibi sarmaş dolaş ağlıyorlardı. Yaşlı kadın belki on defa öptü atanın ellerini. Ata da onun ellerini öptü. Sonra heybesinden küçük bir paket çıkarttı. Daha doğrusu beze sarılmış bir köy peyniri. Bunu Atatürk'e uzattı;
    -Tek ineğimim sütünden kendi ellerimle yaptım Gazi Paşa, bunu sana hediye getirdim. Seversen gene yapıp getiririm. Paşa hemen orada bezi açıp peyniri yedi. Çok beğendiğini söyledi. Sonra birlikte köşke kadar gittik.
    Oradakilere şu emri verdi;
    'Bu anamızı alın burada iki gün konuk edin.
    Sonra köyüne götürün. Giderken de kendisine üç inek verin benim armağanım olsun.'
     
  2. onlyyou23

    onlyyou23 Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeni:
    0
    işte vatan sevgisi.... :+1: tesekkürler hocam bizimle bu yazıyı paylastıgın ıcın
     
  3. equal_free

    equal_free Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2007
    Mesajlar:
    144
    Beğeni:
    0
    hocam bu güzel yazıyı paylaştığın için çok teşekkürler. atatürk her zaman alçakgönüllü olmayı bilmiş bi de başımızdakilere bakın... başbakanın eşi ünlü bir mağazayı kapattırıyo ne için rahatsız olmayayım die. rahatsız olduğu da kendi insanı...belki daha önce paylaşılmıştır bu yazı ama ben yine de paylaşmak istedim...

    Dusundurucu...
    ========================
    Görmemişin oğlu olunca ne yapar....
    İngiliz kökenli moda merkezi Harvey Nichols, 2006 yılında İngiltere'den sonra Türkiye'de de bir mağaza açtı.

    Mağaza, lüks alışveriş merkezi Kanyon'da bulunuyor...

    Net 8 bin metrekare kapalı alana sahip. İsterseniz siz buna 80 adet 100 metrekarelik daire' de diyebilirsiniz.

    Üç katlı mağaza için 13 milyon dolar harcandı.300 kişi çalışıyor.

    300'den fazla marka ve 150 bin çeşit ürün yer alıyor.

    En pahalı ürün 14 bin dolara satılan Bottega Veneta marka çanta.

    En ucuz ürün ise 20 dolara çorap.

    Günlük cirosu yaklaşık 120 bin dolar.

    Birinci katında "klasik şıklığın duayeni" Giorgio Armani, "Holywood yıldızlarının ayaklarında devleşen" ayakkabı markası Salvatore Ferragamo, "deri çantada dünyanın bir numarası" Loewe, "kişisel bakımı bir ritüele dönüştüren" Kuaför Ata bulunuyor... Ayrıca bir de "Juice Bar..."

    İkinci katta, "kişiye özel alışveriş hizmeti" veriliyor. Geniş ve rahat oturma grubu, aynalarla kaplı duvarlar, yiyecek-içecek servisi ve emre amade satış elemanları... Chanel, Jo Malone, Lanvin, Pierre Hardy, Camilla Skovgarda gibi markalar da cabası.

    Üçüncü katta yine dünyanın en pahalı markaları ve bir de "Gurme Market..."

    ***

    Gelelim bir "reklam yazarı" gibi bu mağazadan söz etmemin nedenine:

    Böyle bir mağazayı sırf "rahat alışveriş edebilmek" için kim kapatır?

    Dubai Şeyhi... Evet!

    Suudi Kralı... Evet!

    Dünyanın en zengin adamlarından Bill Gates... Evet...

    Peki; Türkiye'den kim kapatabilir?

    Belki kapatabilecek başka birileri de vardır ama dün öğrendik ki bugüne kadar bunu yapan tek kişi, Başbakan Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan olmuş...

    Emine Hanım her ayın belli günlerinde...

    Dikkat edin, "bir kez" değil...

    Her ayın belli günlerinde birkaç yakın arkadaşıyla akşam saatlerinde Kanyon'a gelir ve garajdan özel bir asansörle bumağazaya çıkarmış...

    O sırada da mağazaya başka hiçbir müşteri alınmazmış!

    Sonra da Hanımefendi'nin canı bazen film seyretmek istermiş... O zaman da mağazadan Kanyon'un konforlu sinema salonlarından birine geçermiş arkadaşlarıyla... Tahmin edebileceğiniz gibi o salon da halka kapatılırmış!

    ***


    Başbakan'ın maaşı aşağı yukarı 12 bin YTL, bu mağazadaki bir çantanın fiyatı bile çok daha pahalı...

    Demek ki Başbakan, "Maaşımla geçinmekte sıkıntı çekiyorum" derken, Emine Hanım'ın bu "lüks merakı"nı anlatmaya çalışıyormuş aslında!

    Allah'tan çocuklarının düğününde "yakınları" çok takı taktılar da, oğullarını-kızlarını "bursla" okutmak zorunda kalan bu ailenin "hanımefendisi" artık mağaza kapatabilir hale geldi!

    ***

    Dün bu konudan söz ettiğim bazı arkadaşlar, "Ne o, kıskandın mı?" diye sordu.

    Hayır kıskanmadım... Böyle "zengin ve güçlü" bir Başbakanımız olduğu için gurur duydum...

    Siz de kıskanmayın ne olur!

    Çalışın, sizin de olur!

    mustafa mutlu (vatan)
     
  4. yuureii

    yuureii Site Gezgini

    Kayıt:
    21 Eylül 2007
    Mesajlar:
    75
    Beğeni:
    0
    Yorum yok.


    .
     
  5. equal_free

    equal_free Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2007
    Mesajlar:
    144
    Beğeni:
    0
    olayım sorun deil. bu yapılan davranışın doğru olduğunu savunan birine zaten benim söliyecek bişeyim olmaz...
     
  6. hakan_canpolat_63

    hakan_canpolat_63 Site Gezgini

    Kayıt:
    10 Ocak 2008
    Mesajlar:
    40
    Beğeni:
    0
    :!: :!: :!: :!:
     
  7. ersin_sisman

    ersin_sisman Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    17 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    510
    Beğeni:
    0
    Türk anası da evladı da vefalıdır.
     
  8. tanerakinci

    tanerakinci Site Gezgini

    Kayıt:
    2 Şubat 2008
    Mesajlar:
    64
    Beğeni:
    0
    bu vatan bu analar olduktan sonra hiç bir şeyden korkmaz..........
     
  9. duyu80

    duyu80 Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2007
    Mesajlar:
    337
    Beğeni:
    0
    aynen zaten forum akpbilism gibi bişey...
     
  10. pink

    pink Site Gezgini

    Kayıt:
    2 Mart 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğeni:
    0
    hocam size aynen katılıyorum bu değerli yorumunuz için de teşekkür ederim...
     
  11. zotri

    zotri Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeni:
    0
    Nedemek simdi bu arkadasim...Ataturk sadece CHP lilerinmi demek istiyorsun...
     
  12. zotri

    zotri Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeni:
    0
    Hocam sabah sabah tam anlamiyla sacmalamisiniz...Su AYDIN DOGAN grubunun gazetelerinden kupurler ile lutfen ortaligi bulandirmayin...Sizene milletin esinin hangi magazaya gittiginden..Sanki bunu yazan adamlar moda defilelerine hic gitmiyorlar..Agizlarina dolamislar katar seyhini veya araplari hergun ayni haberler..biktik kardesim yahu..acikca soylesinler biz yahudi evladiyiz araplari sevmeyiz diye anlayacagiz...
     
  13. mirtem

    mirtem Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2007
    Mesajlar:
    4
    Beğeni:
    0
    site de siyasi konuların olması hiç hoş olmuyor. burası bilişim sitesi olması gerekir
     
  14. fercanx

    fercanx Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    387
    Beğeni:
    0
    Arapları sevmeyen yahudi evladı mı oluyor Zottirik ...Nikinki adamsın ne diyim
     
  15. fercanx

    fercanx Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    387
    Beğeni:
    0
    Laydi lerin kırmızı ayakkabılarıyla dış gezilerde hiç bir şey görmemiş gibi tr de hiç bir şey yokmuş gibi mağazalara saldırması
    ve kapattırması görülmüş şeyler değil.Şu an devletin itibarı düşüyor..Size ne milletin alışverişi diyemezsin beni temsil ediyor milleti temsil ediyor devleti temsil ediyor.Ben yabancı first laydilerin hiç alışveriş yaptığını görmüyorum.gelir gelmez sosyal yardım kurumlarını ziyaret ediyor.Bizimkiler nerde ne var ona bakıyor.
     
  16. tcoalngsau

    tcoalngsau Süper Üye Süper Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.787
    Beğeni:
    3
    şu konuya siyaseti bulaştıran equell ve yuueri amacınız nedir....Türk milleti hep bundan kaybetti zaten..beyinsizlik diz boyu.. :x :x
     
  17. pink

    pink Site Gezgini

    Kayıt:
    2 Mart 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğeni:
    0
    yani insanları nasıl olurda yahudi vs.. diye ayırabiliyorsun ki?
    lütfen kendinize gelin ayıp...
    belki de bu sitede farklı dinlerden arkadaşlarımız vardır bu şekilde konusmak hiç hoş değil.
     
  18. enestar

    enestar Seçkin Üye Seçkin Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    976
    Beğeni:
    0
    ZENGİNİN MALI ZÜĞÜRTÜN ÇENESİNİ YORARMIŞ
    SİZE NE KENDİ İŞİNİZE GÜCÜNÜZE BAKSANIZA

    İL DIŞI NE ZAMAN AÇIKLANIR?

    Dip not: Demeden edemeyeceğim: Yahudiler arapları sevseydi ortadoğuda israil-filistin gerginliği hatta SAVAŞI olmazdı.
     
  19. zotri

    zotri Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeni:
    0
    Sayin fercanx universitede algoritma dersini iyi almadiniz galiba ordan sadece araplari sevmeyen yahudi olur anlami cikmiyor..araplara gicigi olan aydin dogan grubu acikca donme oldugunu soylemeli anlaminda kullandim...

    Bu arada zotri demek Efendi demektir. Tabi turkceden baska dil bilmeyenler icin bir anlami olabilir.....
     
  20. uzay-e

    uzay-e Site Gezgini

    Kayıt:
    21 Eylül 2007
    Mesajlar:
    50
    Beğeni:
    0
    hocam size aynen katılıyorum bu değerli yorumunuz için de teşekkür ederim...
    _________________
     
  21. zotri

    zotri Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeni:
    0
    Pink arkadasim uslubumdan dolayi ozur dilerim incinen arkadaslar varsa..ama sizde olayi iyice okuyup oyle yorum yapin lutfen abartmadan yani...

    Birisi Ataturk hakkinda birsey gonderiyor digeride atlayip olayi siyasi boyuta tasiyor benim kizdigim mesele bu...

    Ataturkcu arkadaslara sozum yok benim sozum Ataturkcu gecinen ve ATATURK ten gecinenlere... VATAN gazetesinin kupuru ile birilerine dil uzatanlara...Yaziktir bu memleketin yuzde 90 musluman deniyor.. Vatan, ve milliyet gazetesine bi bakin lutfen hergun bi turbanli ile alakali haber ..yazik degilmi..
     
  22. uzay-e

    uzay-e Site Gezgini

    Kayıt:
    21 Eylül 2007
    Mesajlar:
    50
    Beğeni:
    0
    Esir iken mümkün mü ibadet. Yatıp kalkıp Atatürk’e dua et.Senin gibi dürzülerin yüzünden dininden de soğuyacak bu millet
     
  23. zotri

    zotri Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeni:
    0
    Kardesim birakin bu kamyoncu agizlarini ya..kendini esir sayiyorsan ben ne yapayim...
     
  24. duayen

    duayen Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    164
    Beğeni:
    0
    aynen hocam katılıyorum.Ortada hiçbirşey yokken durduk yere yok AKP dir yok RTE dir.sizin derdiniz birileri illa size laf mı söylesin istiyorsunuz.
     
  25. pink

    pink Site Gezgini

    Kayıt:
    2 Mart 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğeni:
    0
    arkadaşlar lütfen...
    hepimiz aklı başında insanlarız uzatmayalım kırmayalım tartışacaksak da birbirimize hakaret etmeyi değil eleştiride bulunmayı seçelim...
    :sleep:
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş /bbnetsosyal