Kullanıcı adı:  Şifre:  Her ziyaretimde otomatik giriş yap                              GirişGiriş   
 Sitemize Hoşgeldiniz..! 

Bilişim Teknolojileri-Bilgisayar Forum
Ana Sayfa
Bilişim Teknolojileri Forumu Son Konuları
Son 24 Saat
Kayıt Olun
Kayıt Olun
iletişim
iletişim

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
  Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:08 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 17 May 2007, 12:39
Mesajlar: 730
Konum: MALATYA



Arkadaşlar ASUS P5KPL-AM SE anakartım var ve SP' li Xp ile format atmak istedim ancak bir türlü görmedi. SATA driverleri ile nlite programında entegre ederek yeni bir XP oluşturdum ancak yine olmadı. Disket sürücüm yok. Şu işi tam olarak anlatabilecek var mı arkadaşlar. Aceba CD hazırlama yani sata driverlerını entegre etme aşamasındamı yoksa Biostamı bişeyleri eksik yapıyorum anlamadım. CD içinde sata driverini gösteren herhangi bir yönergede bulamadım hangisi sata driveri olabilir? Teşekkür ederim...

_________________
www.syha.meb.k12.tr


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:11 
Yeni Üye
Yeni Üye



Kayıt: 13 Şub 2008, 18:28
Mesajlar: 16



biostaki compability ayarını değiştirdin mi


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:19 
Süper Üye
Süper Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 05 Eki 2007, 15:52
Mesajlar: 1095
Konum: Internet



sata/pata diye bir ayar var bios ta oradan yapın. o ayarı yaptığınız halde hala oluyorsa bios pili bitmiştir ayar tutmuyor.

_________________
İmza neyin bilmem, parmak bassam olur mu?


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:26 
HİPERAKTİF
HİPERAKTİF
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 23 Eyl 2007, 23:51
Mesajlar: 4977
Konum: Afyonkarahisar



ersin hoCAM perfect xp v.s tarzı modifiyeli xp cdleri var,

nette bulabilirsen, onlarla dene.

_________________
Bu Kış... Bu Yaz...
Bu her mevsim,
Başımda AŞK seninki olsun...
Çocuklar için Pepe izle çizgi film sitesi.


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:27 
Aktif Üye
Aktif Üye



Kayıt: 31 Mar 2007, 18:11
Mesajlar: 101



Hocam Anakartınızın Cd sinde bir porgram olmalı ,şu an aklıma gelmiyor.Onu bir diskete kopyalamalısınız.Disket takılı iken PC açılmalı ve yükleme başlayıncaya kadar disket çıkarılmamalı, taki bilgisayar ilk kez kendiliğinden yeniden başlatılıncaya kadar.Bu arada disketi çıkarmalısınız.
Hangi program olduğunu CD yi araştırırsanız bulursunuz mutlaka.Bir program olmalı tıklayınca otomatik olarak dosyaları diskete kendi kopyalıyor.


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:29 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 16 Eyl 2007, 20:12
Mesajlar: 594
Konum: Osmaniye



Hocam ben hazır CD kullanıyordum problem olmuyor..Sp3'lü...Hiç olmazsa onlarıda bir denersiniz... TNC gibi...


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 11:59 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 17 May 2007, 12:39
Mesajlar: 730
Konum: MALATYA



Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim ama bende disket sürücü yok ve BİOS da compabilty ayarlarının hepsini denedim ancak yinede harddiski görmedim. Ancak SP3lü CD ile denemedim bakalım olacak mı. Bide Adnan hocamın dediği Perfect CD yi bulmaya çalışayım. Bilgisayarı yeni aldım daha BİOS pili bitmemiştir heralde öyle düşünüyorum. Bu iş bu kadar zor olmamalı bence ya. Bir yerde eksiklik var?

_________________
www.syha.meb.k12.tr


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 12:15 
Süper Üye
Süper Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 24 Şub 2007, 21:59
Mesajlar: 1834
Konum: İstanbul



Hocam sorunun çözümü Biosta gizli ama mesele onu bulabilmekte

_________________
http://kpsscikmissorulari.blogspot.com.tr/

http://100temeleserozetleri.blogspot.com.tr/

http://masalokuyalim.blogspot.com.tr/


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 12:27 
Aktif Üye
Aktif Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 10 Eyl 2007, 16:37
Mesajlar: 150



hocam arkadaşların önerileri olmazsa,
anakart cd nizin içinde sata driverları vardır onları bi diskete atıp xp cd si ile bilgasyayarı açarken bi yerde SCSI driverlerı yüklemek için F6 (F6 dan emin değilim öyle kalmış aklımda) basınız die bi uyarı çıkıyo, ona basıp disketten SCSI driverlarını kurmanız gerekiyor. Bu arada disket sürücüm yok dediniz ama bu iş için gerekli maalesef..
kolay gelsin...

_________________
01000110 01000001 01010010 01010101 01001011


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 12:34 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 17 May 2007, 12:39
Mesajlar: 730
Konum: MALATYA



Hocam BİOS u epey kurcaladım ama bitek SATA kısmında disable, compability ve Exchaned diye üç seçenek ve onun altında S-ATA ,P-ATA VE S-ATA / P-ATA diye 3 seçenek var. Malesef disket sürücüm yok. Anakartta bir çok sürücü var ben bunların hangisinin SATA sürücüsü olduğunu nasıl anlayabilirim? Belli bir ismi varmı. Onu bulsak XP ye entegre ederek sorunu çözebiliriz sanırım.

_________________
www.syha.meb.k12.tr


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 13:15 
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 21 Şub 2007, 15:14
Mesajlar: 4227
Konum: Kayseri



hocam sorunun biostan olmadığına emin oldunuz galiba. adnan hocamın yazdığı gibi perfect xp, tncxp, shanexp yada sata driver entegreli sp3 cd leri nette bir çok yerde var.
bunlarla direk sata sabitdiskleri görür, ben xp için sürekli perfect xp kullanıyorum gayet başarılı.

_________________
"Millet, bizden önce yaşayanlar, şimdi yaşamakta olanlar ve bizden sonra yaşayacakların toplamıdır"


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 13:23 
Süper Üye
Süper Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 02 Eyl 2009, 07:03
Mesajlar: 1932
Konum: İstanbul-Giresun-İstanbul



hocam diğer hocalarımız anakart ayarlarından bahsetmişler lakin her anakartta bu ayarlar olmuyor/tutmuyor..
önünüzde üç seçenek var gibi görünüyor:(belki 3 den fazla da olaiblir :) )
1-satalı xp(ama ben sata lı xp den kuramadım onun içindeki satayı görmedi :( )
2-arkadaşların dediği gibi anakartın içinde sata driverini bulup , ya ayrı bir diskete kopyalayıp disket ile yapacaksınız ki(disket sürücünüz yokmuş),yada bu sata driveri ile satalı bir xp oluşturacaksınız
3-yada ankartın sitesinden sata driverini indireceksiniz ve 2 de belirtilen satalı cd yi oluşturacaksınız.

_________________
MalCimrilerde,SilahKorkaklarda,KararDaZayıflardaOlursaİşlerBozulur-Hz.Ebubekir(r.a)
HaksızlığınÖnündeBoyunEğmeyiniz.ÇünküHakkınızlaBeraberŞerefiniziDeKaybedersiniz-Hz.Ali(r.a.)


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 15 Eki 2009, 13:38 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
Kullanıcı avatarı



Kayıt: 17 May 2007, 12:39
Mesajlar: 730
Konum: MALATYA



Ali hocam BİOS taki ayarları aynen yapmıştım ama yine olmamıştı. Artık akşam eve gidince SP3 lü Xp yada perfect XP ile deneyeceğim umarım olur.

_________________
www.syha.meb.k12.tr


Başa Dön
   
 
  Re: Format atamıyorum. SATA harddiski görmüyor ?
Mesaj 16 Eki 2009, 10:32 
Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye



Kayıt: 07 Eyl 2009, 09:24
Mesajlar: 603



raid sürücüsünü bulup format sırasında disketten yüklemen gerekiyor


Başa Dön
   
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz


Bu sitede ismi verilen dosyaların ve yazışmaların sorumlulukları kaynaklarına aittir.Hak sahibinin talebi durumunda derhal sitemizden kaldırılacaktır.

phpBB-alexa-cizgi-tagem-Laptop Klavye


Bilgisayar-Bilişim Teknolojileri